Baleset cikkek

hirdetés

Tömegbaleset az M1-en: ki kaphat és ki fog fizetni kártérítést?

Tömegbaleset az M1-en: ki kaphat és ki fog fizetni kártérítést?

A magyar biztosítási szakma talán legbonyolultabb ügye lehet az M1-es autópályán a napokban történt tömeges ütközés.
Ha nem akar vaddal ütközni, van megoldás

Ha nem akar vaddal ütközni, van megoldás

Beépített hangszóró jelez az állatoknak, 1 milliót is fizethet a cég, ha mégis balesetezünk.
Kevesebben haltak meg az utakon a járványnak köszönhetően

Kevesebben haltak meg az utakon a járványnak köszönhetően

Tavaly lényegesen kevesebben vesztették életüket az Európai Unió útjain, mint a koronavírus-járvány előtt; Magyarországon szintén csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma - derült ki az Európai Bizottság a 2021-ben bekövetkezett halálos kimenetelű közúti balesetekről készült jelentéséből.
Begipszelik az egységes ellenzék miniszterelnökjelöltjét

Begipszelik az egységes ellenzék miniszterelnökjelöltjét

Márki-Zay Péter csontja törött.
Soha nem kértek még ennyien kegyelmet egy közlekedési baleset okozójának – több mint 3 millióan tiltakoznak - VIDEO

Soha nem kértek még ennyien kegyelmet egy közlekedési baleset okozójának – több mint 3 millióan tiltakoznak - VIDEO

Egy 26 éves coloradói kamionsofőrt 110 évre ítéltek egy olyan halálos balesetért, amelyet műszaki hiba okozott. A balesetben négyen vesztették életüket és többen megsérültek.
hirdetés
Egyre több a halálos munkahelyi baleset

Egyre több a halálos munkahelyi baleset

A pandémia évében több halálos baleset történt a munkahelyeken.
Még mindig sok a munkahelyi baleset

Még mindig sok a munkahelyi baleset

Évente több tucat – 60-80 - ember hal meg munkahelyi balesetben. Április 28. a munkahelyi balesetben megsérültek és elhunytak emléknapja.
Tényleg több balesetet okoznak az idősek?

Tényleg több balesetet okoznak az idősek?

Eloszlat egy tévhitet a CLB biztosítási alkusz: a fiataloknál semmivel sem okoznak több balesetet az idős autóvezetők. A biztosítók tapasztalata szerint a közúti balesetek legfeljebb 10 százalékáért felelősek a korosabb – 65 éven felüli – járművezetők. Az alkusz ezt a Vitray Tamás balesetét követő idős járművezetők ellen indult támadássorozat miatt tartja fontosnak tényszerűen leszögezni.
Elektromos rollerek: akár milliókat is fizethetnek, ha balesetet okoznak

Elektromos rollerek: akár milliókat is fizethetnek, ha balesetet okoznak

Balesetveszélyesen ellepték az utakat a biciklisek, s újabban egyre több a forgalomban a kocsik között cikázó elektromos rolleres is. Nem árt tudni: felelősségbiztosítás nélkül sokba kerülhet nekik egy általuk okozott baleset, mert a biztosítók a kétkerekűeket is a többi járművel azonosan bírálják el. Ha ők a hibásak, fizetniük kell, bármekkora is a kár – figyelmeztet a CLB biztosítási alkusz cég.
Baj van a magyar autósokkal – a járvány után egyre több a baleset

Baj van a magyar autósokkal – a járvány után egyre több a baleset

Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságának tájékoztatása alapján a kijárási korlátozások folyamatos feloldásával növekedett a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma.
hirdetés

Primitív módszerekkel megtéveszthetők az önvezető autók

Kínai IT-szakértőknek sikerült egyszerű ragasztószalaggal megtéveszteni egy önjáró Tesla-modell vezérlőrendszerét, és a forgalommal szembe irányítani a kocsit.

Mindent külön kell szabályozni, ami gurul

A német kormány hamarosan engedélyezi az elektromos rollerek használatát, de a szabályozás módja még vitatott. Egyelőre nincs döntés arról, hogy engedélyezzék-e a lassabb e-rollerek használatát a járdákon, mert sokan balesetektől tartanak.

Elég nagy bajban a Boeing

A Boeingnek várhatóan közel 1 Mrd. dollárjába kerülhet majd, hogy biztonságossá tegye 737 Max típusú gépeit, egyúttal meg kell térítenie a kárt, amelyet a légitársaságok a gép repülési tilalma miatt elszenvednek. A 737-es megrendeléseit azonban várhatóan nem vonják vissza.

Kivel köt szerződést a biztosító önjáró autó esetén?

Alapvetően átalakíthatják az autóbiztosítási rendszert az önjáró kocsik. Csökkenhetnek a díjak is – hiszen a balesetek 90 százaléka emberi hibából származik.

A semmittevés is okozhat kárt

Csak az nem hibázik, aki nem is dolgozik – szokták mondani. Bizony előfordul, hogy akár már egyetlen hiba is súlyos kárt okoz a munkáltatónak. Mikor lesz felelős a dolgozó? Mennyi kártérítést kell a munkavállalónak megfizetnie? Megtudhatjuk az Érthető Jog blogjából.

Első a biztonság: fékre léptek a robot-kocsik

2018 sok áttörést hozott az önjáró autók fejlesztésében – ugyanakkor ez az év katasztrofális volt népszerűsítésük tekintetében. A szakma és támogatóik most összefogva akarják megismertetni az amerikaiakkal a vezető nélküli autózás előnyeit.

Ki a felelős, ha összetöröm magam a jeges járdán?

A síkos utakon, járdákon igen sok baleset történik azért, mert az arra köteles nem végzi el az utak, vagy járdák, esetleg tömegközlekedési megállók jégmentesítését. Mit tehet ilyenkor a károsult, aki ennek következményeként szenvedett balesetet? A DAS jogi szakportál elmondja.

Honorálnák a brit autósokat, ha figyelnek a kerékpárosokra

Olcsóbbá tennék a gépjárműbiztosítást a brit autósoknak, ha elvégeznek egy tanfolyamot, amitől nagyobb odafigyeléssel viseltetnének az utakon közlekedő kerékpárosok iránt. A brit közlekedési minisztérium egyúttal szigorúbban kezelné a kerékpársávban parkolást is. 

Elbúcsúzhatunk a kék-sárga kárbejelentőtől

Januártól indul az E-kárbejelentő. Egyszerűen, gyorsan és szakszerűen elintézhető lesz a kárbejelentés a Magyar Biztosítók Szövetségének új alkalmazásával – írja a mabisz.hu.

Ha a kutya megharap, arra is fizet a biztosító

A tapasztalatok szerint kevesen tudják, hogy pontosan mire fizethet egy lakásbiztosítás, így baj esetén sokan akkor sem igényelnek kártérítést, ha egyébként jogosultak lennének rá. Az UNION Biztosító blogjából kiderül, mi mindenre lehet jó a lakásbiztosítás.

Lehet, hogy totálkáros, de az adatok még így is menthetők

Mobilok javításával foglalkozó szakembert kérdezett a Der Spiegel arról, mi a teendő, ha „szokásos” nyári baleset történik kedves mobilunkkal: a homokba esik, netán egyenesen a tenger vízébe pottyan?...

Börtön jár majd a buherált buszokért

A büntető törvénykönyv (Btk.) módosítását célozza az a hétfőn benyújtott törvényjavaslat, mely a veronai buszbaleset nyomán a jogellenesen átalakított személyszállító jármű vezetésével összefüggésben állapít meg szankciókat. A javaslat lényege, hogy egészítsék ki a Btk.-t a jogellenesen átalakított személyszállítást végző jármű vezetésére vonatkozó rendelkezésekkel.

Mivel büntetik a robotot, ha balesetet okoz?

Márciusban az Uber egy önjáró autója ütközött az Egyesült Államokban, a balesetnek halálos áldozata volt. Azóta vitatkoznak, ki a felelős: a kocsi gyártója, a tulajdonosa – vagy annak a mesterséges intelligenciának a megalkotója, ami a balesethez vezetett?

Személyes adatainkat is kileshetik a drónok

Szigorúbb szabályozást szorgalmaz a drónok használatára az Európai Bizottság. Az új jogszabálytervezet biztonsági és személyesadat-kezelési alapelveket fogalmaz meg, és gondoskodik a magánélet védelméről is.

Hasznos tudnivalók a baleseti járadékról

Sokszor előfordul, hogy üzemi baleset vagy foglalkozási megbetegedés esetén a baleseti táppénz időszakának leteltekor tartós, esetleg maradandó egészségromlás marad vissza. Ha ez az állapot középsúlyosságúnak minősül, baleseti járadék vehető igénybe.

Ennyire egyszerű - egy tükörrel megelőzhető a baj

Évente 28 kerékpárost gázolnak halálra Németországban jobbra eléjük kanyarodó teherautók, amelyek vezetői nem figyelik, vagy nem látják a közeledő kétkerekűt. A veszély elhárítására több megoldás is született már.

Életet menthet a magyar fejlesztésű segélyhívó

Uniós szabályozás írja elő, hogy a 2018. március 31. után forgalomba helyezett új gépjárműveket és kisteherautókat kötelező felszerelni a GPS alapú, automata eCall segélyhívó eszközzel. Egy magyar cég uniós támogatással fejleszt gépjárművekbe utólag beszerelhető eCall rendszert hogy a használt autók sofőrjeinek is rendelkezésére állhasson a segélyhívó.

És akkor a sas lecsap

A genfi rendőrség két sast szerzett be, amelyeket kiképeznek drónok elfogására. Svájcban már több, mint százezer drónt használnak, azok veszélyeztetik a légiforgalmat és segítségükkel a személyiségi jogokat sértő fotók készíthetők.

Ki a hunyó, ha összetöröm magam a jeges járdán?

A válasz nem egyértelmű. Budapesten és a nagyvárosokban az utak, a megállóhelyek, vagy a járdák más-más személy, társaság tulajdonában, kezelésében állnak. Ha valaki balesetet szenved, mely kizárólag annak köszönhető, hogy az érintett szakaszt nem jégmentesítették, meg kell találni, a károsult személy kivel szemben léphet fel kártérítésért – írja a Das Jogszerviz.

Egy rossz mozdulat, és milliókba kerülhet a családi síelés

A két ünnep közötti időszak egyre nagyobb tömegek számára a síszezon kezdetét jelenti. Ám ilyenkor történik a legtöbb baleset is a havas pályákon. Ha a megelőzésben nem is, de az anyagi gondok enyhítésében sokat segíthet a megfelelően megválasztott utasbiztosítás – hívja fel a figyelmet közleményében a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Sokan még mindig nyári gumival járnak

Százból tizenkét autón nyári abroncsok vannak fent december közepén, derült ki abból a felmérésből, amelyet az Abroncs Kereskedőház végzett a téli szerelési szezon után Budapesten és több nagyvárosban. A felmérés szerint az átlagnál rosszabb a helyzet a kisteherautók és mikrobuszok esetében.

Emberek millióit ölheti meg egy hekkertámadás

Hekkerek minden, 2005 óta gyártott autó irányítását átvehetik, leállíthatják a motort, blokkolhatják a fékeket, lezárhatják az ajtókat. Ellenséges államok így gyilkolhatnak, és megbéníthatják a forgalmat – figyelmeztetnek kibernetikai és biztonsági szakemberek.

Ettől drágul a kötelező

Több szakértő nyilatkozott a napokban arról, mitől emelkedik a kötelező biztosítások díja. Az okok között az autók korát, a szakmunkáshiányt és a megnövekedett műszaki tartalmat említették. Mindez azonban csak az érem egyik oldala. A biztosítás.hu megírta a díjemelkedések valódi okát.

Óvatosan! Ősszel a legtöbb a baleset

A Genertel adatai alapján évek óta több közúti- és töréskárral járó baleset történik az őszi hónapokban: az éves átlaghoz képest szeptember-október-novemberben öt-kilenc százalékkal több, mint az év többi hónapjaiban. Tavaly, ebben az időszakban összesen 4483 személysérüléses közúti közlekedési balesetet regisztrált a KSH. Ezek döntő többségét a járművezetők okozzák, és ez egybecseng a Genertel által megkérdezett gépjárművezetők legnagyobb félelmével: a megkérdezettek közel 40 százaléka más autóvezetők szabálytalanságától tart leginkább.

Az önjáró autók nem hibáznak

Legalábbis ezt állítja az Intel annak érdekében, hogy eloszlassa a kételyeket, és felgyorsítsa az önjáró autók megjelenését a hétköznapi forgalomban. A cég természetesen nem azt állítja, hogy a sofőr nélküli autókkal ne történhetne baleset, csak azt, hogy ezek egész biztosan nem az autó hibájából történnek.

Vigyázat: vadveszély!

Az őszi hónapokban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye, évente több ezer vadelütés történik a magyarországi utakon. A vadbalesetek elkerülése érdekében ilyenkor különösen fontos az elővigyázatosság, illetve ha mégis bekövetkezne a baleset, a casco biztosítás, illetve a vadkár-kiegészítő biztosítás jelent segítséget – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

A balesetek elkerülésében is segít

A Bosch elemzése szerint egyre több olyan új autó van Európában, amely képes önállóan fékezni. Az automatikus vészfékrendszerek nagyarányú elterjedésében komoly szerepet játszik, hogy az autók biztonsági rendszerét értékelő fogyasztóvédelmi szervezet töréstesztjein elérhető ötcsillagos eredményhez már három éve szükséges az ilyen segédrendszer is.

Ittas vezetés helyett már a mobilozás a fő veszély

Létezik olyan üzenet, ami nem várhat? A statisztikák szerint sajnos igen: az Egyesült Államokban például évente több mint 2,5 millió emberrel történik közlekedési baleset, amelyek 64 százalékában a mobiltelefonálás is közrejátszik. Meglepő, de igaz, hogy ha vezetés közben SMS-ezünk vagy csetelünk, 6-szor nagyobb esélyünk van a balesetre, mint ha ittasan ülnénk a volán mögé.

Extrém sportra nem fizet a tb

Magyarországon évek óta mintegy 630 ezer önálló balesetbiztosítást tartanak nyilván, lakás- gépjármű- és egyéb biztosítások kiegészítő balesetbiztosítási szolgáltatásaival együtt is a lakosságnak mindössze 11 százalékát védi ma valamilyen balesetbiztosítás. E védelemre korántsem csak az aktív életmódot folytatók szorulnak rá: a balesetek 85-90 százaléka ugyanis a biztonságosnak gondolt háztartásokban történik. A hazai balesetbiztosításokhoz kapcsolódó díjak és térítések aránya igen kedvező: 10 millió forintos térítési limit már akár havi 2 ezer forintos díj ellenében is szerezhető. Cafeteria-elemként is elérhető csoportos formában megkötve ugyanilyen szintű védelemnek mindössze ezer forint körüli a díja.

Sokkal több mindenre jó a lakásbiztosítás, mint hisszük

Csuklótörés a hétvégi telken, táskából kiesett irattárca a bankkártyával, Morzsi kutyussal állatorvoshoz kell szaladni, reggel csak hűlt helye a garázsban tárolt kerékpároknak, a szállodai szobából eltűnt digitális kamera, zárba tört kulcs. Helyzetek, amikor nem mindig a lakásbiztosítás jut először eszükbe az embereknek, pedig egy jó konstrukcióval ilyen esetekben is segítséget nyújt a biztosító. A Groupama Biztosító megbízásából végzett országos reprezentatív kutatásból kiderül, mennyire ismerjük lakásbiztosításunkat.

Ennyin is múlhat egy baleset

A statisztikák szerint a közlekedési balesetek kockázata 27 °C körüli hőmérsékleten átlagosan 6 százalékkal, 32 °C-tól 13 százalékkal, míg 37 °C felett 33 százalékkal nő az ideális 22-24 °C-hoz képest. Ezt a rizikót akár teljesen kiiktathatják a gépkocsi-tulajdonosok egy jól működő autóklíma-berendezéssel – figyelmeztet a napokban beköszöntött hőség kapcsán a Bárdi Autó Zrt. alkatrészkereskedő vállalkozás. Persze csak akkor, ha az otthoni légkondicionáló berendezésekhez hasonlóan az autóklímán is rendszeresen, 10-15 ezer kilométerenként elvégeztetjük a szükséges karbantartásokat, kicseréltetjük a pollenszűrőt, illetve megtisztíttatjuk a klímarendszert. Ezzel azt is megelőzhetjük, hogy a kórokozók elszaporodjanak és a megtelepedett vírusok és gombák megbetegedést okozzanak.

A sebesség túllépése a leggyakoribb hiba

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is. A sofőrök azonban odafigyeléssel csökkenthetik az autó fogyasztását – többek között ezek derültek ki a K&H Biztosító tavaly szeptemberben indított telematika projektjének részeredményeiből. Az 1 millió megtett kilométer után megvizsgált adatok alapján a leggyakoribb vezetéstechnikai hiba a gyorshajtás. A hivatalos statisztikákban is a legnagyobb aránnyal a gyorshajtásra visszavezethető balesetek szerepelnek, így a telematikai megoldások a közlekedésbiztonság szempontjából is fontos szerepet kaphatnak.

Parkoláskor törik a legtöbb céges kocsi

Az esetek 35,21 százalékában parkolóban sérülnek a céges autók, a legdrágább balesetek pedig a követési távolság be nem tartása miatt következnek be, de jelentősek az elsőbbség meg nem adásából származó káresemények is – derül ki egy friss kutatásból.

Számokkal bizonyítjuk, hogy megéri a munkavédelem

A munkavédelemre leginkább szükséges rosszként tekintenek a hazai munkáltatók - ez abból is látszik, hogy a cégek 80%-a nem tartja be a szabályokat. Pedig a biztonságos és egészséges munkahely anyagilag is megéri. Mindenkinek.

Ki a felelős a munkahelyi balesetekért?

Még az alapvetően nem veszélyesnek tartott munkakörökben is bárkivel történhet baleset. Lehet súlyosabb, lehet enyhébb, mindenképpen érdemes tisztázni, hogy mi a munkáltató kötelessége és lehetőségei, illetve mit tehet a munkavállaló.

A szerpentinek a magyar autósok rémei

A tengerparti nyaralóhelyeket autóval megközelítő magyar turisták közül a legtöbben a nyári időszakban Olaszország északi térségében és Horvátországban szenvednek balesetet – közölte a K&H biztosítója.

Drónokkal gondoskodhatnak a biztonságunkról

Drónokkal ellenőriznék a olaj- és gázkitermelő létesítmények állapotát. A módszertől azt remélik, hogy így időben fel lehet fedezni a műszaki hibákat és megelőzni a katasztrofális baleseteket.

A jövőben megelőzik a baleseteket az autók

Belátható időn belül megjelenhetnek a közforgalomban a néhány éve még a sci-fik világából ismert sofőr nélküli autók, amelyek többek között a baleseti statisztikákat javíthatják, de emellett az autóbiztosítási piacot is átalakíthatják.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

hirdetés

Költségkímélés

Figyelmeztet az MNB: több ezer forint különbség van a számlacsomagoknál

Figyelmeztet az MNB: több ezer forint különbség van a számlacsomagoknál

Jelentős különbségek vannak a bankok és számlacsomagok között, és a fizetett díjakon évente akár több ezer forintot is meg lehet takarítani.

Jogi kisokos

Komoly jogi kérdést vet fel a mesterséges intelligencia terjedése

Komoly jogi kérdést vet fel a mesterséges intelligencia terjedése

Kit tekintünk a művek megalkotójának, az MI által létrehozott művekhez fűződnek-e szerzői jogok, és ha igen, azok kiket illetnek?

Cégblog

Bekeményít a Volánbusz: emelik a pótdíjakat

Bekeményít a Volánbusz: emelik a pótdíjakat

Áprilistól. A 30 napon túl fizetett, eddig 12 ezeres pótdíj 50 ezer forintra nő. 

Klímablog

Naperőmű épült Szegednél

Naperőmű épült Szegednél

Az MVM Zöld Generáció Kft. 9,4 milliárd forintos beruházással 23,97 megawatt csúcs kapacitású naperőművet épített uniós támogatással Szeged határában.

Gazdaság

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo