Elég nagy bajban a Boeing

A Boeingnek várhatóan közel 1 Mrd. dollárjába kerülhet majd, hogy biztonságossá tegye 737 Max típusú gépeit, egyúttal meg kell térítenie a kárt, amelyet a légitársaságok a gép repülési tilalma miatt elszenvednek. A 737-es megrendeléseit azonban várhatóan nem vonják vissza.

Amikor a Boeing Dreamliner gépet 2013-ban az akkuk öngyulladása miatt leállították, a gyártónak 3 hónapjába és több, ment 20 mió. dollárjába került a hiba elhárítása. A 737-es esetében sokkal nehezebb lesz úrrá lenni a helyzeten, hiszen a típus két gépének lezuhanása felbecsülhetetlen kárt okozott a gyártó hírnevének.

en.wikipedia.org

A cégnek nem jelenthet gondot a szoftver frissítése, amin egyébként már az első, indonéziai gép októberi lezuhanása óta dolgoznak. A frissítést áprilisra várják, de a végső megoldás későbbre tolódhat annak tükrében, mire jutottak az etiópiai katasztrófát vizsgálók. A Dreamlinernél gépenként 465.000 dollárba került az akkuk körüli probléma megoldása. Ennek alapján a Boeing csaknem 1 Mrd. dollárt költhet a 737-esekre.

A Norvég Légitársaság , amelynek 350 gépe van ebből a típusból, elsőként jelezte: kártérítésre tart igényt, miután 737-es flottája földre kényszerült. Egy megfelelő gép bérleti költsége 3 hónapra egymillió dollár körül van.
A Boeing arra is számíthat, hogy az áldozatok hozzátartozói kártérítésért perelnek majd. A cég, amelynek éves jövedelme 100 milliárd dollár körül van, meg fog tudni birkózni a költségekkel, bár további terhek is jöhetnek: ha csúszik a rendelt gépek kiszállítása, árengedményt kell majd adni. Ugyanakkor a bizalmi válság miatt elveszthetnek fontos megrendelőket, azok átpártolhatnak az Airbus hasonlóan üzemanyag-takarékos típusához, az A320 neo-hoz.

Szakértők szerint egyébként nem valószínű, hogy a megrendelők visszalépnének a lekötött

A teljes légi közlekedést padlóra küldheti a Boeing katasztrófája
Eltérnek szakértők véleményei az Etiópiában lezuhant Boeing ügyében, de a gép repülését egy sor országban megtiltották. Az amerikai légügyi hatóság nem látott okot arra, hogy leállítsa a 737 Max repülését.
géprendelésektől. A 737-es 120 Mio. dollárba kerül. A rendelésnél általában 20 százalék előleget fizetnek s az ár további részét folyamatosan fizetik ki. Amennyiben nem bizonyítható, hogy a gép szerkezeti hibája áll a katasztrófák mögött, a vételi szerződésektől nehéz visszalépni. Ugyanakkor az egyetlen alternatíva az Airbus – amely azonban egyéves elmaradásban van szállításaival.

A szerencsétlenségek után az amerikai Szövetségi Légiközledési Hatóság (F.A.A.) is a bírálatok homlokterében áll. A törvényhozás szigorú vizsgálatot követel arról: miért engedélyezték, hogy ne legyen kötelező külön pilóta-képzés egy olyan gépre, amely kritikus, a korábbi típusokon nem alkalmazott biztonsági berendezéseket kapott.

Mint kiderült, 2005 óta a Boeing megválaszthatja, hogy az F.A.A. mely munkatársa vizsgáztassa gépeit. Ez, amint a pilóták és a légikisérők érdekképviseletei is rámutattak, nyilvánvalóan felveti az összefonódás gyanúját.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo