Kiderült, melyik a legkockázatosabb autószín a közúton

Bár az emberek többsége úgy gondolja, hogy egy karambol pusztán balszerencse kérdése, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég legújabb kutatása szerint ez téves elképzelés. A felmérés rámutat arra, hogy bizonyos színű járművek nagyobb valószínűséggel szenvednek közlekedési balesetet, mint mások. Az autó színének megválasztása és a vezetési szokások közötti összefüggést tekintve a tanulmányból fény derül arra, melyik autószínek a legbiztonságosabbak.

A barna és sárga autók gyakrabban baleseteznek

Az autók színének kiválasztását a személyes ízlés, a kínálat, az ár és a piaci trendek is befolyásolják. A legtöbb sofőr azonban a semleges színeket – például a szürkét – részesíti előnyben, ezek ugyanis kevésbé veszítenek az értékükből, mint az élénk színűek.

Az utakon közlekedő járművek közül a barna színűek sérülnek leggyakrabban (51 százalék). Míg a barna autót választók a megbízhatóságot, a luxust és a kényelmet részesítik előnyben, a színválasztás nem védi meg őket a balesetektől.

Az egyik legveszélyesebb szín (Fotó: Depositphotos)
Az egyik legveszélyesebb szín (Fotó: Depositphotos)

A sárga autót vezető gépkocsi-tulajdonosok szeretnek a figyelem középpontjában lenni. Többségük energikusan vezet, és előfordul, hogy túlságosan is rálépnek a gázpedálra – a carVertical-on ellenőrzött sárga járművek 50,6 százalékánál tárható fel kárelőzmény. Szorosan mögöttük következnek a piros autók 49,8 százalékos aránnyal.

A sportautók esetében kedvelt szín a sárga és piros, ami arra utalhat, hogy tulajdonosaik imádják a sebességet és a kockázatot.

„Az autók színe és a korábbi sérülési arány vagy az átlagos motorteljesítmény között nincs közvetlen összefüggés. Feltételezhetjük tehát, azok a sofőrök, akik szeretnének kitűnni a tömegből, gyakran választják azokat a színeket, amelyeknek a feljegyzett baleseti aránya a legmagasabb. Előfordulhat, hogy valamivel több kockázatot vállalnak a mindennapi közlekedésben” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo