Kiderült, melyik a legkockázatosabb autószín a közúton

Bár az emberek többsége úgy gondolja, hogy egy karambol pusztán balszerencse kérdése, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég legújabb kutatása szerint ez téves elképzelés. A felmérés rámutat arra, hogy bizonyos színű járművek nagyobb valószínűséggel szenvednek közlekedési balesetet, mint mások. Az autó színének megválasztása és a vezetési szokások közötti összefüggést tekintve a tanulmányból fény derül arra, melyik autószínek a legbiztonságosabbak.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A barna és sárga autók gyakrabban baleseteznek

Az autók színének kiválasztását a személyes ízlés, a kínálat, az ár és a piaci trendek is befolyásolják. A legtöbb sofőr azonban a semleges színeket – például a szürkét – részesíti előnyben, ezek ugyanis kevésbé veszítenek az értékükből, mint az élénk színűek.

Az utakon közlekedő járművek közül a barna színűek sérülnek leggyakrabban (51 százalék). Míg a barna autót választók a megbízhatóságot, a luxust és a kényelmet részesítik előnyben, a színválasztás nem védi meg őket a balesetektől.

Az egyik legveszélyesebb szín (Fotó: Depositphotos)
Az egyik legveszélyesebb szín (Fotó: Depositphotos)

A sárga autót vezető gépkocsi-tulajdonosok szeretnek a figyelem középpontjában lenni. Többségük energikusan vezet, és előfordul, hogy túlságosan is rálépnek a gázpedálra – a carVertical-on ellenőrzött sárga járművek 50,6 százalékánál tárható fel kárelőzmény. Szorosan mögöttük következnek a piros autók 49,8 százalékos aránnyal.

A sportautók esetében kedvelt szín a sárga és piros, ami arra utalhat, hogy tulajdonosaik imádják a sebességet és a kockázatot.

„Az autók színe és a korábbi sérülési arány vagy az átlagos motorteljesítmény között nincs közvetlen összefüggés. Feltételezhetjük tehát, azok a sofőrök, akik szeretnének kitűnni a tömegből, gyakran választják azokat a színeket, amelyeknek a feljegyzett baleseti aránya a legmagasabb. Előfordulhat, hogy valamivel több kockázatot vállalnak a mindennapi közlekedésben” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo