Kiderült, melyik a legkockázatosabb autószín a közúton

Bár az emberek többsége úgy gondolja, hogy egy karambol pusztán balszerencse kérdése, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég legújabb kutatása szerint ez téves elképzelés. A felmérés rámutat arra, hogy bizonyos színű járművek nagyobb valószínűséggel szenvednek közlekedési balesetet, mint mások. Az autó színének megválasztása és a vezetési szokások közötti összefüggést tekintve a tanulmányból fény derül arra, melyik autószínek a legbiztonságosabbak.

A barna és sárga autók gyakrabban baleseteznek

Az autók színének kiválasztását a személyes ízlés, a kínálat, az ár és a piaci trendek is befolyásolják. A legtöbb sofőr azonban a semleges színeket – például a szürkét – részesíti előnyben, ezek ugyanis kevésbé veszítenek az értékükből, mint az élénk színűek.

Az utakon közlekedő járművek közül a barna színűek sérülnek leggyakrabban (51 százalék). Míg a barna autót választók a megbízhatóságot, a luxust és a kényelmet részesítik előnyben, a színválasztás nem védi meg őket a balesetektől.

Az egyik legveszélyesebb szín (Fotó: Depositphotos)
Az egyik legveszélyesebb szín (Fotó: Depositphotos)

A sárga autót vezető gépkocsi-tulajdonosok szeretnek a figyelem középpontjában lenni. Többségük energikusan vezet, és előfordul, hogy túlságosan is rálépnek a gázpedálra – a carVertical-on ellenőrzött sárga járművek 50,6 százalékánál tárható fel kárelőzmény. Szorosan mögöttük következnek a piros autók 49,8 százalékos aránnyal.

A sportautók esetében kedvelt szín a sárga és piros, ami arra utalhat, hogy tulajdonosaik imádják a sebességet és a kockázatot.

„Az autók színe és a korábbi sérülési arány vagy az átlagos motorteljesítmény között nincs közvetlen összefüggés. Feltételezhetjük tehát, azok a sofőrök, akik szeretnének kitűnni a tömegből, gyakran választják azokat a színeket, amelyeknek a feljegyzett baleseti aránya a legmagasabb. Előfordulhat, hogy valamivel több kockázatot vállalnak a mindennapi közlekedésben” – magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo