Elon Musk Teslája korábban ellenezte a baleseti közzétételi követelményt, mivel szerintük ezzel a Teslát büntetik igazságtalanul. A balesetek jelentésére vonatkozó szabály megszüntetésére vonatkozó ajánlás egy átmeneti csoporttól származik, amelynek feladata az autóipari politikára vonatkozó 100 napos stratégia kidolgozása volt - írta reggeli elemzésében az Equilor.
A Reuters által látott dokumentum szerint a csoport az intézkedést „túlzott” adatgyűjtésre vonatkozó felhatalmazásnak nevezte. A Reuters nem tudta meghatározni, hogy Musk milyen szerepet játszott az átmeneti csoport ajánlásainak kidolgozásában, illetve annak valószínűségét, hogy a kormányzat hatályba lépteti azokat.
Az Alliance for Automotive Innovation, a Tesla kivételével a legtöbb nagy autógyártót képviselő kereskedelmi csoport szintén kritizálta a követelményt, mivel annak a nyilvántartását megterhelőnek találják. Az NHTSA úgynevezett állandó általános utasítása előírja az autógyártók számára, hogy jelenteniük kell azokat a baleseteket, ahol a fejlett vezetőtámogató vagy autonóm vezetési technológiák az ütközéstől számított 30 másodpercen belül be voltak kapcsolva. A Tesla jegyzése 4,34 százalékot emelkedett pénteken.