Baleset cikkek
Extrém sportra nem fizet a tb
Magyarországon évek óta mintegy 630 ezer önálló balesetbiztosítást tartanak nyilván, lakás- gépjármű- és egyéb biztosítások kiegészítő balesetbiztosítási szolgáltatásaival együtt is a lakosságnak mindössze 11 százalékát védi ma valamilyen balesetbiztosítás. E védelemre korántsem csak az aktív életmódot folytatók szorulnak rá: a balesetek 85-90 százaléka ugyanis a biztonságosnak gondolt háztartásokban történik. A hazai balesetbiztosításokhoz kapcsolódó díjak és térítések aránya igen kedvező: 10 millió forintos térítési limit már akár havi 2 ezer forintos díj ellenében is szerezhető. Cafeteria-elemként is elérhető csoportos formában megkötve ugyanilyen szintű védelemnek mindössze ezer forint körüli a díja.
Sokkal több mindenre jó a lakásbiztosítás, mint hisszük
Csuklótörés a hétvégi telken, táskából kiesett irattárca a bankkártyával, Morzsi kutyussal állatorvoshoz kell szaladni, reggel csak hűlt helye a garázsban tárolt kerékpároknak, a szállodai szobából eltűnt digitális kamera, zárba tört kulcs. Helyzetek, amikor nem mindig a lakásbiztosítás jut először eszükbe az embereknek, pedig egy jó konstrukcióval ilyen esetekben is segítséget nyújt a biztosító. A Groupama Biztosító megbízásából végzett országos reprezentatív kutatásból kiderül, mennyire ismerjük lakásbiztosításunkat.
Ennyin is múlhat egy baleset
A statisztikák szerint a közlekedési balesetek kockázata 27 °C körüli hőmérsékleten átlagosan 6 százalékkal, 32 °C-tól 13 százalékkal, míg 37 °C felett 33 százalékkal nő az ideális 22-24 °C-hoz képest. Ezt a rizikót akár teljesen kiiktathatják a gépkocsi-tulajdonosok egy jól működő autóklíma-berendezéssel – figyelmeztet a napokban beköszöntött hőség kapcsán a Bárdi Autó Zrt. alkatrészkereskedő vállalkozás. Persze csak akkor, ha az otthoni légkondicionáló berendezésekhez hasonlóan az autóklímán is rendszeresen, 10-15 ezer kilométerenként elvégeztetjük a szükséges karbantartásokat, kicseréltetjük a pollenszűrőt, illetve megtisztíttatjuk a klímarendszert. Ezzel azt is megelőzhetjük, hogy a kórokozók elszaporodjanak és a megtelepedett vírusok és gombák megbetegedést okozzanak.
A sebesség túllépése a leggyakoribb hiba
A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is. A sofőrök azonban odafigyeléssel csökkenthetik az autó fogyasztását – többek között ezek derültek ki a K&H Biztosító tavaly szeptemberben indított telematika projektjének részeredményeiből. Az 1 millió megtett kilométer után megvizsgált adatok alapján a leggyakoribb vezetéstechnikai hiba a gyorshajtás. A hivatalos statisztikákban is a legnagyobb aránnyal a gyorshajtásra visszavezethető balesetek szerepelnek, így a telematikai megoldások a közlekedésbiztonság szempontjából is fontos szerepet kaphatnak.
Parkoláskor törik a legtöbb céges kocsi
Az esetek 35,21 százalékában parkolóban sérülnek a céges autók, a legdrágább balesetek pedig a követési távolság be nem tartása miatt következnek be, de jelentősek az elsőbbség meg nem adásából származó káresemények is – derül ki egy friss kutatásból.
Számokkal bizonyítjuk, hogy megéri a munkavédelem
A munkavédelemre leginkább szükséges rosszként tekintenek a hazai munkáltatók - ez abból is látszik, hogy a cégek 80%-a nem tartja be a szabályokat. Pedig a biztonságos és egészséges munkahely anyagilag is megéri. Mindenkinek.
Ki a felelős a munkahelyi balesetekért?
Még az alapvetően nem veszélyesnek tartott munkakörökben is bárkivel történhet baleset. Lehet súlyosabb, lehet enyhébb, mindenképpen érdemes tisztázni, hogy mi a munkáltató kötelessége és lehetőségei, illetve mit tehet a munkavállaló.
A szerpentinek a magyar autósok rémei
A tengerparti nyaralóhelyeket autóval megközelítő magyar turisták közül a legtöbben a nyári időszakban Olaszország északi térségében és Horvátországban szenvednek balesetet – közölte a K&H biztosítója.
Drónokkal gondoskodhatnak a biztonságunkról
Drónokkal ellenőriznék a olaj- és gázkitermelő létesítmények állapotát. A módszertől azt remélik, hogy így időben fel lehet fedezni a műszaki hibákat és megelőzni a katasztrofális baleseteket.
A jövőben megelőzik a baleseteket az autók
Belátható időn belül megjelenhetnek a közforgalomban a néhány éve még a sci-fik világából ismert sofőr nélküli autók, amelyek többek között a baleseti statisztikákat javíthatják, de emellett az autóbiztosítási piacot is átalakíthatják.
Baleset cégautóval - a legfontosabb tudnivalók
Mit tegyünk, kihez forduljunk, milyen papírokat tartsunk magunknál arra az esetre, ha bérelt vagy céges autóval balesetet szenvedünk? Mi a teendő, ha sérül a rendszámunk? Íme a legfontosabb tudnivalók.
Fehér kocsi, L-es rendszámmal? Menekülj!
2013-ban a fehér színű autók szenvedték el a legtöbb balesetet, a rendszámokat figyelembe véve pedig az „L” betűvel kezdődőek kerültek a legtöbbször bajba. A férfi és a női vezetők között viszonylag kiegyenlített eredmény született, ugyanakkor a bak horoszkóppal rendelkezők messze megelőzték a többi 11 csillagjegy szülötteit ezen a listán. A keresztnevek vonatkozásában a Lászlók és a Katalinok jártak „az élen”.
Jön a legveszélyesebb hónap!
Hiába jobbak most a látási és útviszonyok, mint télen, a KSH adatai szerint nyáron egyre több személyi sérüléssel végződő baleset történik az utakon, a közúti balesetek tekintetében pedig augusztus a legveszélyesebb hónap. Annak érdekében, hogy mindez elkerülhető legyen, a CIG Pannónia szakértői az öt leggyakoribb baleseti okra hívják fel a figyelmet.