Az önjáró autók nem hibáznak

Legalábbis ezt állítja az Intel annak érdekében, hogy eloszlassa a kételyeket, és felgyorsítsa az önjáró autók megjelenését a hétköznapi forgalomban. A cég természetesen nem azt állítja, hogy a sofőr nélküli autókkal ne történhetne baleset, csak azt, hogy ezek egész biztosan nem az autó hibájából történnek.

A világ legnagyobb csipgyártója egy sztenderd készletet tesz közzé, ami azokat az algoritmusokat és formulákat tartalmazza, amelyek az önjáró autók viselkedését szabályoznák. Az Intel szerint ezek alkalmazásával egyértelművé lehetne tenni a felelősség kérdését akár balesetek esetén is.

Fotó: archív

A cég természetesen nem azt állítja, hogy a sofőr nélküli autókkal ne történhetne baleset, csupán azt, hogy ezek egész biztosan nem az autó hibájából állnak elő.

Az Intelre és az autonóm járművek még csak kibontakozó iparágának valamennyi szereplőjére nehéz küzdelem vár, ami az elfogadtatást illeti. Habár egyre többen hajlanak arra, hogy lemondjanak a jövőben a vezetés élményéről, az egészen biztos hogy abban a pillanatban, mikor egy önjáró autó egy baleset érintettje lesz, a legkevésbé sem lesz elnéző a közvélemény.

Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket és gyorsítják a forgalmat.
A legnagyobb kihívást az átmeneti időszak kezelése jelenti, amikor egyszerre lesznek az utakon a mindig ésszerűen, a szabályokat betartó, optimális haladást megcélzó automata autók és a teljesen kiszámíthatatlan emberi sofőrök. A most bejelentett sztenderdek éppen azt a célt szolgálják, hogy ebben az időszakban is mérhetővé váljon az önvezető autó „biztonságossága", illetve hogy minél jobban fel tudjon készülni a váratlan helyzetekre.

Például, ha a robotautó parkoló autók sora mellett halad el, akkor az erre vonatkozó sztenderd határozná meg a maximális sebességet, amivel még meg tud állni, ha esetleg egy gyalogos lép ki elé az autók közül.

Ha ebbe a képletbe egy agresszív emberi sofőr is bekerül, bevág a robotsofőr elé és balesetet okoz, akkor az adott sztenderd teljesen egyértelművé teszi a felelősség kérdését is.
Az Intel bevallottan azért forszírozza a kérdést, mert a jelenlegi adoptálási folyamat rettentő lassú és az ultraóvatos autók nem lesznek biztonságosabbak. Éppen ellenkezőleg, dugókat fognak okozni, és nem tudnak szervesen illeszkedni az emberi sofőrök dominálta közlekedésbe. (Forrás: Biztosítási Szemle)

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo