Az önjáró autók nem hibáznak

Legalábbis ezt állítja az Intel annak érdekében, hogy eloszlassa a kételyeket, és felgyorsítsa az önjáró autók megjelenését a hétköznapi forgalomban. A cég természetesen nem azt állítja, hogy a sofőr nélküli autókkal ne történhetne baleset, csak azt, hogy ezek egész biztosan nem az autó hibájából történnek.

A világ legnagyobb csipgyártója egy sztenderd készletet tesz közzé, ami azokat az algoritmusokat és formulákat tartalmazza, amelyek az önjáró autók viselkedését szabályoznák. Az Intel szerint ezek alkalmazásával egyértelművé lehetne tenni a felelősség kérdését akár balesetek esetén is.

Fotó: archív

A cég természetesen nem azt állítja, hogy a sofőr nélküli autókkal ne történhetne baleset, csupán azt, hogy ezek egész biztosan nem az autó hibájából állnak elő.

Az Intelre és az autonóm járművek még csak kibontakozó iparágának valamennyi szereplőjére nehéz küzdelem vár, ami az elfogadtatást illeti. Habár egyre többen hajlanak arra, hogy lemondjanak a jövőben a vezetés élményéről, az egészen biztos hogy abban a pillanatban, mikor egy önjáró autó egy baleset érintettje lesz, a legkevésbé sem lesz elnéző a közvélemény.

Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket és gyorsítják a forgalmat.
A legnagyobb kihívást az átmeneti időszak kezelése jelenti, amikor egyszerre lesznek az utakon a mindig ésszerűen, a szabályokat betartó, optimális haladást megcélzó automata autók és a teljesen kiszámíthatatlan emberi sofőrök. A most bejelentett sztenderdek éppen azt a célt szolgálják, hogy ebben az időszakban is mérhetővé váljon az önvezető autó „biztonságossága", illetve hogy minél jobban fel tudjon készülni a váratlan helyzetekre.

Például, ha a robotautó parkoló autók sora mellett halad el, akkor az erre vonatkozó sztenderd határozná meg a maximális sebességet, amivel még meg tud állni, ha esetleg egy gyalogos lép ki elé az autók közül.

Ha ebbe a képletbe egy agresszív emberi sofőr is bekerül, bevág a robotsofőr elé és balesetet okoz, akkor az adott sztenderd teljesen egyértelművé teszi a felelősség kérdését is.
Az Intel bevallottan azért forszírozza a kérdést, mert a jelenlegi adoptálási folyamat rettentő lassú és az ultraóvatos autók nem lesznek biztonságosabbak. Éppen ellenkezőleg, dugókat fognak okozni, és nem tudnak szervesen illeszkedni az emberi sofőrök dominálta közlekedésbe. (Forrás: Biztosítási Szemle)

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo