önvezető autó cikkek
Lendületben az önvezető autók
2034-re Kína várhatóan 1,5 millió autonóm járművet ad el.
Jönnek az önvezető autók, a csomagszállító drónok, és a robotok
Életminőségét javító fejlesztések.
A Mercedes új automatizált járgányában 60 km/h sebességig már filmet is nézhetsz vezetés közben
A Mercedes már az idén robbantja az autópiacot első 3. szintű önvezető járművével. Ebben a sofőr 60 km per órás sebességig olvashat, netezhet vagy filmet is nézhet haladás közben. A Volvo is készül.
Önvezető autók: mennyire áll készen Magyarország?
Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére? A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.
Újabb fejlesztés jön az önvezető autózásban
Az önvezető autózáshoz kapcsolódó közös kutatás-fejlesztést valósít meg a Robert Bosch Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem; a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból (NKFI Alap) támogatott projekt összköltsége több mint 1,66 milliárd forint, a támogatás meghaladja a 993 millió forintot.
A magyar fiatalok nagyon ott vannak a mesterséges intelligenciában
Az Y és a Z generáció az okostelefonok kamerájában tartja a leghasznosabbnak a mesterséges intelligenciát, de nem feltétlenül szeretné, ha az magától generálna tartalmat a közösségi médiába.
Dönthet-e egy ember életéről egy önvezető autó?
Kit mentene meg, ha elkerülhetetlen egy autóbaleset? Mi a helyzet, ha öregek és fiatalok, szegények és gazdagok között kell választani? Ilyen kérdésekre válaszolt világszerte 40 millió ember, a felmérés eredményét a napokban tette közzé egy önvezető autókkal foglalkozó kutatócsoport.
Mégsem gyárt önvezető teherautókat az Uber
Mégsem folytatja az önvezető teherautók fejlesztését az Uber, mostantól kizárólag személyautókat gyártanának önvezető technológiával, írja a CNBC.
Önjáró koffer szállítja házhoz az élelmiszert
Ősztől az amerikai Korger élelmiszerlánc önjáró járművekkel szállítja házhoz a friss élelmiszert. Az Amazon és a Walmart is hasonló rendszert fejleszt, bár ők inkább drónokban gondolkodnak.
Hálószoba vagy iroda legyen az önvezető autó?
Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport.
Fizessen, ha nem akar parkolni
Az Egyesült Államokban egyre több az önjáró autó. Ami örvendetes – de nem a városoknak, mert elterjedésük elveheti bevételeiket, s így nem marad pénz a közösségi közlekedés fejlesztésére, figyelmeztetnek a kérdés szakértői.
Centire pontosan parkol le a magyar fejlesztésű önvezető kamion
Sofőr nélkül, teljesen magától navigálja és parkolja le a kamiont az a magyar fejlesztésű rendszer, amelyet a napokban mutattak be a Tököli reptéren. Az okoskamionok használata azonban egyelőre csak a raktárközpontok kapuin belül lehetséges, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai.
Önvezető busz indul Bécsben
A napokban megkezdik az osztrák főváros első önjáró elektromos autóbuszának tesztelését – közölte az osztrák főváros Külképviseleti Irodája. A sofőr nélküli buszt először a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien leopoldaui garázsában próbálgatják, majd ősztől tesztelik forgalomban. Menetrendszerűen 2019-től szállíthat utasokat.
Az autónkban sem menekülhetünk a reklámok elől
Az önvezető autókban is hirdethetnek majd a cégek, az autósok jó része ezt el is tudná fogadni – írja a Bitport. Azonban a technológia eddig nem is feltételezett személyiségi jogi problémákat vetve fel.
Regionális együttműködés indul az önvezető autók fejlesztéséért
Magyar-osztrák-szlovén együttműködési megállapodást írtak alá, amely értelmében együttműködés indul önvezető autók fejlesztését segítendő, Zalegerszegen pedig tesztpálya is nyílik.
Árzuhanás jöhet az elektromos autóknál
Az elektromos autókból még világszerte kevés van, de egyre népszerűbbek lesznek, ahogy az automatizált járművek elterjedése is biztosra vehető – áll a Magyar Lízingszövetség összeállításában, amelyből kiderül, hogy a villanyautók akkumulátorainak kapacitása növekedni fog a jövőben, az áruk pedig csökkenhet, 2030-ban pedig már az autók közel 50 százaléka alternatív hajtású lehet.
Ne vegye, használja! Az előfizetéses autóké a jövő
Fizessen be, és váltogassa kedve szerint autóját. Atlantában és Münchenben ezzel az új üzleti modellel próbálkozik a Porsche és a Cadillac. Kényelmes, de drága, ám ez a jövő, nem lesz érdemes saját kocsit venni – mondják a szakemberek.
Gyökeresen alakítja át életünket a mesterséges intelligencia
Túl homályos fogalomnak tűnik a mesterséges intelligencia (AI)? Elmagyarázzuk, hogyan fejlődött az elmúlt években, és mit várhatunk tőle, hogyan hatja majd át egyre inkább mindennapi életünket. A virtuális asszisztensek, az önvezető autók, a CRM-ben, vagyis az ügyfélkezelésben használt csetbotok, a kórházi robotápolók mind az AI alkalmazásának új távlatait jelzik.
Elon Musk vészjósló jövendölései a közeljövőről
A neves vállalkozó jóslatokba bocsátkozik a technológiai fejlődésünkről, ugyanakkor ő maga is jövőformáló. Tesz azért, hogy bizonyos technológiai áttörések és projektek átalakítsák a világunkat. Musk szerint a világ.
Az önjáró autók nem hibáznak
Legalábbis ezt állítja az Intel annak érdekében, hogy eloszlassa a kételyeket, és felgyorsítsa az önjáró autók megjelenését a hétköznapi forgalomban. A cég természetesen nem azt állítja, hogy a sofőr nélküli autókkal ne történhetne baleset, csak azt, hogy ezek egész biztosan nem az autó hibájából történnek.
Megjósolja a Tesla autókban a mesterséges intelligencia, hova akarsz vezetni
Még idén az önvezető szoftver részévé válhat ez az opció. Ez is csak Musk egyik Twitter-követőjének kérdése miatt derült ki. Musk elpöttyintette az igazságot.
Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket és gyorsítják a forgalmat.
Élesben mehetnek sofőr nélkül
Jövő évtől vezető nélküli autók is közlekedhetnek Kaliforniában - döntöttek az illetékes kaliforniai hatóságok. Az Egyesült Államokban egyre több autógyártó cég tesztel sofőr nélkül működő autókat.
A magyarok féltik autóikat a hackerektől
A magyar autótulajdonosok 90 százaléka lehetségesnek tart egy autós hackertámadást, derül ki az NRC Kft. és az NNG Kft. közös kutatásából. A 18–59 éves lakosság több mint fele (55 százalék) szerint ráadásul a hackerek a jövőben még komolyabb veszélyt jelentenek majd az autósokra nézve.
Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
A sofőrök túlnyomó része szeretné, ha az önvezető autója terhet venne le a válláról, és átadhatná „neki” a vezetés stresszesebb feladatait. A megkérdezettek legszívesebben parkolás és a nagyobb forgalmi dugókban történő, idegőrlő araszolás közben adnák át az autóiknak az irányítást – derül ki a Bosch csaknem 6 ezer, érvényes vezetői engedéllyel rendelkező autóvezetőt megkérdező kutatásának eredményeiből, amelyet a vállalat hat országban, Brazíliában, Kínában, Németországban, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban bonyolított le. A felmérésben országonként ezer, 16 éves vagy annál idősebb ember vett részt.
Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói
Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének - derül ki a Roland Berger Automotive Disruption Radar című tanulmányából.
Eltűnhetnek az autók és jön az 5G
Gőzerővel fejlődik az önvezetés technológiája, mely gyökerestül változtathatja meg a közlekedési szokásokat, és nemsokára jön az 5G is. A SMART 2017 okos technológiai konferencián arról is szó volt, hogy a mai egyetemistáknak fel kell készülniük a ma még nem létező szakmákra is.
A jog a gátja az önvezető autózásnak, nem a technika
2020-ra technikailag megvalósulhat a nagyrészt automatizált vezetés, ami leginkább hiányzik ehhez, az a megfelelő jogi szabályozás. Enélkül nem lépet a következő szintre az önvezető autók fejlesztése a Continental szakértői szerint.
Az autógyárak is készülnek a kocsimegosztás világhatalmára
Az autómegosztás és az önvezető autók teljes mértékben megváltoztatják a jelenlegi autóipart. Még az autómegosztásra szakosodott cégek, mint például az Uber, is nagyon kapaszkodnak, nehogy egy perc alatt elveszítsék relevanciájukat a felhasználóknál.
A robotoktól védené az embereket az unió
Az Európai Parlament jogi szakbizottsága a mindennapi életben egyre gyakrabban használt robotok uniós szintű jogi szabályozásának kidolgozását kérte az Európai Bizottságtól. A gyártóknak például fel kellene szerelniük a robotokat olyan biztonsági kapcsolóval, amely veszélyhelyzetben azonnal leállítja őket.
Negyven év múlva már csak önvezető autók lesznek
A forgalomban 2020-ra megjelenhetnek az első önvezető autók, 2060-ra pedig teljesen átvehetik az uralmat a közlekedésben. Az okos megoldások gyökeresen átalakítják a biztosítási piacot, a károk 90 százaléka megszűnhet.
A kamionsofőrök helyét is átveszik a robotok
Október 20-án kezdődött a közúti árufuvarozás történelmének új fejezete: az Uber fejlesztőcége, az Otto ugyanis ekkor szállította le „élesben” az első szállítmányt az egyik önvezető kamionjával. A 120 mérföldes út négyötödét, több mint száz mérföldet a sofőr közbeavatkozása nélkül tette meg a Volvo típusú tehergépjármű, amely határidőre szállította le az ötvenezer doboznyi Budweiser sört.
Autót csak kölcsönbe?
2030-ra az elektromos meghajtású járművek lesznek többségben a nagyvárosokban a szigorodó emissziós előírásoknak és az olcsóbbá váló technológiának köszönhetően.
Olcsóbb közlekedést és munkanélküliséget hoz az önvezető autó
Az Uber riválisa, a Lyft elemzése szerint 10 éven belül csakis önvezető autókat használnak majd a kocsimegosztó alkalmazások. A sofőrök pedig elvesztik a pénzkereseti lehetőségüket. A nagyvárosokban egyszerűen nem lesz értelme autótulajdonosnak lenni.