Külön sávot kapnának az önvezető autók

2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket és gyorsítják a forgalmat.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Illinoisi Egyetem tanulmánya megmutatta, hogy ha egy autópályán csak a járművek öt százaléka vezető nélkül közlekedik, nem csak sokkal kevesebb a baleset, hanem sokkal kiegyensúlyozottabb a forgalom.

Dugók helyett – a számítógép vezérelte autóknak köszönhetően – a mindenkori legjobb ütemben, folyamatosan halad a forgalom, lerövidül az utazási idő. Az ilyen járművek prototípusai már elkészültek és az újfajta amerikai autópálya-beosztás tervezői szerint legfőbb ideje, hogy felkészüljenek azok tömeges megjelenésére.

Külön sávban az önvezetők
Kép: wired.com

Elgondolásuk szerint az első időszakban azt a gyorsforgalmi sávot bocsátanák az ilyen kocsik rendelkezésére, amelyeken jelenleg a legalább három utast szállító autók közlekednek. A sáv belátható ideig elegendő lenne, mert a gép vezérelte kocsik egymáshoz sokkal közelebb tudnak haladni, így párhuzamosan és egymástól rövid távolságra is haladhatnak.

„Önvezető” vállalatok a láthatáron?
A kiskereskedelemben jól látható módon egyre inkább az automatizált, digitális folyamatok veszik át az élőmunka szerepét. A vállalatok közötti kereskedés azonban eddig úgy tűnhetett, kevésbé érintett ezen a téren. A New York-i TXF konferencián Christophe Spoerry, az Euler Hermes Digitális Ügynökségének társalapítója a nagykereskedelmi területek automatizálásáról, a mesterséges intelligencia térhódításáról beszélt, melynek vége akár a lényegében „önvezető” vállalatok kialakulása is lehet.
2025-re tovább bővítenék a vezető nélküli kocsikat kiszolgáló sávok számát – majd 2040-re a 225 km-es szakaszon már csak ilyen autók közlekednének az amerikai és a kanadai nagyváros között.

A tervezők szerint, akik részletes javaslataikat már átadták az illetékes hatóságoknak, hasonló útvonalak kijelölésére egy sor további főútvonalon is lehetőség van az Egyesült Államokban. Párhuzamosan Nagy-Britanniában is dolgoznak az “okos autópályák” kialakításán. Az amerikai elektromos autó, a Tesla mellett a GM Cadillac, az Audi, a Mercedes-Benz, a Nissan és más gyártók is készítenek már olyan kocsikat, amelyek – különböző mértékig – tudnak vezető nélkül is közlekedni autópályán. (Wired)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo