Külön sávot kapnának az önvezető autók

2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket és gyorsítják a forgalmat.

Az Illinoisi Egyetem tanulmánya megmutatta, hogy ha egy autópályán csak a járművek öt százaléka vezető nélkül közlekedik, nem csak sokkal kevesebb a baleset, hanem sokkal kiegyensúlyozottabb a forgalom.

Dugók helyett – a számítógép vezérelte autóknak köszönhetően – a mindenkori legjobb ütemben, folyamatosan halad a forgalom, lerövidül az utazási idő. Az ilyen járművek prototípusai már elkészültek és az újfajta amerikai autópálya-beosztás tervezői szerint legfőbb ideje, hogy felkészüljenek azok tömeges megjelenésére.

Külön sávban az önvezetők
Kép: wired.com

Elgondolásuk szerint az első időszakban azt a gyorsforgalmi sávot bocsátanák az ilyen kocsik rendelkezésére, amelyeken jelenleg a legalább három utast szállító autók közlekednek. A sáv belátható ideig elegendő lenne, mert a gép vezérelte kocsik egymáshoz sokkal közelebb tudnak haladni, így párhuzamosan és egymástól rövid távolságra is haladhatnak.

„Önvezető” vállalatok a láthatáron?
A kiskereskedelemben jól látható módon egyre inkább az automatizált, digitális folyamatok veszik át az élőmunka szerepét. A vállalatok közötti kereskedés azonban eddig úgy tűnhetett, kevésbé érintett ezen a téren. A New York-i TXF konferencián Christophe Spoerry, az Euler Hermes Digitális Ügynökségének társalapítója a nagykereskedelmi területek automatizálásáról, a mesterséges intelligencia térhódításáról beszélt, melynek vége akár a lényegében „önvezető” vállalatok kialakulása is lehet.
2025-re tovább bővítenék a vezető nélküli kocsikat kiszolgáló sávok számát – majd 2040-re a 225 km-es szakaszon már csak ilyen autók közlekednének az amerikai és a kanadai nagyváros között.

A tervezők szerint, akik részletes javaslataikat már átadták az illetékes hatóságoknak, hasonló útvonalak kijelölésére egy sor további főútvonalon is lehetőség van az Egyesült Államokban. Párhuzamosan Nagy-Britanniában is dolgoznak az “okos autópályák” kialakításán. Az amerikai elektromos autó, a Tesla mellett a GM Cadillac, az Audi, a Mercedes-Benz, a Nissan és más gyártók is készítenek már olyan kocsikat, amelyek – különböző mértékig – tudnak vezető nélkül is közlekedni autópályán. (Wired)

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo