Centire pontosan parkol le a magyar fejlesztésű önvezető kamion
Sofőr nélkül, teljesen magától navigálja és parkolja le a
kamiont az a magyar fejlesztésű rendszer, amelyet a napokban mutattak be a Tököli reptéren.
Az autómegosztással inult Uber 2016 óta kiemelten érdeklődik az automatizált áruszállítási piac iránt: ekkor szerezte meg az Otto nevű önvezető autókat fejlesztő céget, illetve elindította teherszállítási szolgáltatását, az Uber Freight-ot. Szakértők szerint az áruszállítás ideális terepe lenne az automatizálásnak, hiszen az autópályák jóval könnyebben navigálhatók, mint a városok utcái.
Az év elején az Uber már bejelentette, hogy megkezdték a saját teherautó-vezető rendszerük fejlesztését. A koncepció szerint a teherautókat rövid távon irányította volna robotpilóta, hosszabb utaknál viszont csak sofőr vezethetné. A projektre jelentős mennyiségű pénzt és szaktudást fordítottak, azonban kedden Eric Meyhofe, az Ubuer fejlesztési csoportjának (Advanced Technologies Group) vezetője váratlanul bejelentette, nem folytatják ezeket a fejlesztéseket. „Úgy véljük, az a leginkább előremutató, ha a csapatunk erőforrásait és szakértelmét az önvezető személyautók fejlesztésére koncentráljuk” – mondta Meyhofer.
Az Uber bejelentése szerint a döntés a Freight-ot nem érinti, mivel a szolgáltatás az elmúlt két évben gyorsan bővült.
Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében.
Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.