Teherszállítás cikkek
Impozáns német dízelmozdonyok érkeznek a magyar vasutakhoz
Német dízelmozdonyokat bérel a MÁV-Volán-csoport.
Komoly figyelmeztetés: megbénulhat az ellátási lánc Magyarországon is?
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete közleményében úgy fogalmazott, hogy a brit áruellátási zavarhoz hasonló súlyos helyzet küszöbén áll az Európai Unió és Magyarország.
Itt a szigorítás: vége a karavánoknak az autópályákon
Akár félmillió forintos közigazgatási bírságot szabhatnak ki a jövőben az ellenőrző hatóságok a szabálytalan vontatást végző, túlsúlyos és túlméretes járműszerelvényekre akkor is, ha azok személyautókból vagy kistehergépkocsikból állnak - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Az éttermi kaja is segítheti a csomagszállítás zöldülését
A DHL már felajánlja a fogyasztóknak azt az opciót, hogy bioüzemanyaggal működő hajókon érhet célba a feladott csomag és szállítmány. De ez talán csak akkor lehet igazán zöld megoldás, ha a főzésből visszamaradt olaj- és zsírmaradékokat újrahasznosítva állítják elő az üzemanyagot, nem pedig még több bioüzemanyag-alapanyagnak alkalmas növény termesztésével.
Startupversenyekkel az ágazatok zöldüléséért
Új módi, hogy amikor egy szektort környezetbarátabbá akar tenni egy világcég, az új technológiákat felfedezendő versenyt hirdet a startupok között. Jót tesz az ilyesmi a versenyt meghirdető világvállalatnak. Ilyen húzáshoz folyamodott a Cargill agrármulti.
A hőség miatt nem lesz kamionstop a hétvégén
A hőségriasztás miatt a nehéz tehergépkocsik egészségvédelmi és közlekedésbiztonsági okokból korlátozás nélkül közlekedhetnek a hétvégén - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Mégsem gyárt önvezető teherautókat az Uber
Mégsem folytatja az önvezető teherautók fejlesztését az Uber, mostantól kizárólag személyautókat gyártanának önvezető technológiával, írja a CNBC.
Nagyobb a zöldülés elektromos teherautókkal
Európában a teherautók teszik ki a járműflotta öt százalékát, ám az üvegházgáz-kibocsátás 20 százalékát adják. Nagyobb emissziócsökkentés érhető a teherautók és buszok lecserélésével, mint a személygépkocsik villanyüzemű járművekkel történő kiváltásával.
Magyarország lehet a régió egyik logisztikai központja
Sokéves várakozást követően az elmúlt hónapokban három magyar cég fő szervezésében elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – eddig közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A forgalmi előrejelzések alapján a kínai vasúti konténerforgalom érdemi növekedése várható. Reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe – véli a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). Az áruforgalom növekedését a geopolitikai változások mellett a NAV által kialakított új vámkezelési gyakorlat is segíti.
Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók
Németországban hatályba lépett intézkedése szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására.