Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók

Németországban hatályba lépett intézkedése szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására.

Alig néhány hete, hogy a magyar fuvarozók összefogtak, mert Brüsszelben a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabályalkotási tervek szerintük ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből.

A magyar fuvarozók most megint kényszerhelyzetbe kerültek. Belgium és Franciaország után most már Németország is bírságol, ha a sofőr a heti 45 órás pihenőidőt a kabinban tölti. A protekcionista rendelkezés többlet költségeket okoz a magyar fuvarozóknak, ami magyar vállalkozások százait, munkahelyek ezreit szüntetheti meg - írja közleményében az MKFE.

Kép: Pixabay

A gépjárművezetők egyébként nem hagyhatják el a járművet a pihenőidőre sem, mert a szállított milliós értékek őrzés nélkül a dézsmálók zsákmányává válnának. Ráadásul a kamionok kabinja ma több komfortot biztosít a sofőrnek, mint egy átlagos szálloda. A szállás- és parkolási díjak miatt a vállalkozások kénytelenek lesznek a fuvardíjaikat 3-5%-kal növelni. Ezen díjak miatt éves szinten nagyságrendileg 21–37 Mrd forint többletköltség keletkezik a magyar fuvarozó vállalkozásoknál. Ez hozzáadódna a már korábban bevezetett nyugati minimálbér előírások 15-30%-os díjemelést indokló hatásához. A két hatás együttesen jelentős piacvesztéshez vezethet.

A német autópályák mellett nem épültek erre a célra alkalmas, őrzött, biztonságos kamionparkolók, sem a sofőrök szállását biztosító létesítmények. A legnagyobb nemzetközi fuvarozói érdekképviselet (IRU) adatbázisa Németországban 352 kamionparkolót tart nyilván, amelyből csak 82-ben van szálláslehetőség, 41 őrzött és csupán 13-ban biztosított egyszerre a szállás és a minimális szintű őrzés. Ez a szükségletek töredékére sem elég - írja a hazai egyesület.

Az MKFE szerint az intézkedés egyetlen célja a magyar vállalkozók kiszorítása a piacról, mivel az előírás betarthatatlan, és annak bevezetése ellentmond az Európai Unió az áruk és szolgáltatások szabad áramlásával kapcsolatos alapértékeinek.

A közúti fuvarozás ellenőrzése segíti az ágazat versenyképességének megőrzését
A magyar közúti fuvarozók üdvözlik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szervezetén belül létrejött közúti ellenőrzési munkacsoport tevékenységének megkezdését. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elkötelezetten támogatja a tematikus ellenőrzéseket lefolytató speciális közúti ellenőri szervezet felállítását, és kész továbbra is megadni minden támogatást a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítását szolgáló intézkedésekhez – mondta sajtótájékoztatóján Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo