Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók

Németországban hatályba lépett intézkedése szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására.

Alig néhány hete, hogy a magyar fuvarozók összefogtak, mert Brüsszelben a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabályalkotási tervek szerintük ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből.

A magyar fuvarozók most megint kényszerhelyzetbe kerültek. Belgium és Franciaország után most már Németország is bírságol, ha a sofőr a heti 45 órás pihenőidőt a kabinban tölti. A protekcionista rendelkezés többlet költségeket okoz a magyar fuvarozóknak, ami magyar vállalkozások százait, munkahelyek ezreit szüntetheti meg - írja közleményében az MKFE.

Kép: Pixabay

A gépjárművezetők egyébként nem hagyhatják el a járművet a pihenőidőre sem, mert a szállított milliós értékek őrzés nélkül a dézsmálók zsákmányává válnának. Ráadásul a kamionok kabinja ma több komfortot biztosít a sofőrnek, mint egy átlagos szálloda. A szállás- és parkolási díjak miatt a vállalkozások kénytelenek lesznek a fuvardíjaikat 3-5%-kal növelni. Ezen díjak miatt éves szinten nagyságrendileg 21–37 Mrd forint többletköltség keletkezik a magyar fuvarozó vállalkozásoknál. Ez hozzáadódna a már korábban bevezetett nyugati minimálbér előírások 15-30%-os díjemelést indokló hatásához. A két hatás együttesen jelentős piacvesztéshez vezethet.

A német autópályák mellett nem épültek erre a célra alkalmas, őrzött, biztonságos kamionparkolók, sem a sofőrök szállását biztosító létesítmények. A legnagyobb nemzetközi fuvarozói érdekképviselet (IRU) adatbázisa Németországban 352 kamionparkolót tart nyilván, amelyből csak 82-ben van szálláslehetőség, 41 őrzött és csupán 13-ban biztosított egyszerre a szállás és a minimális szintű őrzés. Ez a szükségletek töredékére sem elég - írja a hazai egyesület.

Az MKFE szerint az intézkedés egyetlen célja a magyar vállalkozók kiszorítása a piacról, mivel az előírás betarthatatlan, és annak bevezetése ellentmond az Európai Unió az áruk és szolgáltatások szabad áramlásával kapcsolatos alapértékeinek.

A közúti fuvarozás ellenőrzése segíti az ágazat versenyképességének megőrzését
A magyar közúti fuvarozók üdvözlik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szervezetén belül létrejött közúti ellenőrzési munkacsoport tevékenységének megkezdését. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elkötelezetten támogatja a tematikus ellenőrzéseket lefolytató speciális közúti ellenőri szervezet felállítását, és kész továbbra is megadni minden támogatást a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítását szolgáló intézkedésekhez – mondta sajtótájékoztatóján Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo