Logisztika cikkek
A logisztikában is emelkedik az e-járművek aránya
Egyre kevésbé röffennek fel a belsőégésű motoros teherautók.
Elsöprő kínai fölény a tengeri szállítmányozás piacán
Hol van már az üresen visszaszállított konténerek korszaka.
Logisztikai bravúr ilyen hőségben a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot
Extra hűtési megoldásokra van szükség, hogy az élelmiszerek a megfelelő hőmérsékleten érkezzenek meg a kiszolgáló egységekbe.
Válságközeli állapotban a nemzetközi kereskedelem
Épphogy csak felocsúdott a világ a koronavírus-járvány okozta mélyrepülésből, egy újabb katasztrófa kopogtat a nemzetközi kereskedelem küszöbén.
Komoly kihívásokkal néznek szembe a logisztikai szektor szereplői
A logisztika ágazat szereplői számára akkor válik egy HR stratégia sikeressé, amennyiben az összhangban van az iparági kihívásokkal.
Kamu csomagokra figyelmeztet a posta
A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől.
Megkezdődött a magyar csomagszállító piac újrafelosztása, nyomulnak a románok
A Sprinter felvásárlásával terjeszkedik Magyarországon a Sameday romániai futárszolgálat.
Mit okoz a magyar cégeknek a vörös-tengeri válság?
A november óta a Vörös-tengeren zajló, konténerszállító hajók elleni támadások komolyan megzavarták a világ egyik legforgalmasabb kereskedelmi útvonalát.
Robbantja a magyar csomagautomata piacot egy román cég
30 millió eurós hálózatfejlesztéssel forgatja fel a csomagautomaták és átadópontok piacát a Sameday.
A húszi támadások után újabb veszély fenyegeti a tengeri hajózást
Világméretű újabb inflációs hullám fenyeget.
A Temutól és a Sheintől szárnyal a hazai csomagszállítás
Vegyesen teljesített a logisztikai ágazat a tavalyi év végén.
Ezt oldja meg Lázár János, ha tudja
Megduplázódik az autógyártás volumene a következő években, de hogy fogják szállítani a termékeiket?
Jöhet a csomagküldés fellendülése?
Egy új kormányrendeletnek köszönhetően a Magyar Posta erre számít.
Nem fest túl jó képet a magyar feldolgozóipar
A Beszerzésimenedzser-index szezonálisan kiigazított januári értéke 49,9 lett.
Annyi az engedély nélküli fuvarozóknak!
A szektor versenyképességét szolgáló intézkedések lépnek életbe.
Logisztikai pillangóhatás: drágulás jön a kereskedelemben
A legnagyobb hajózási vállalatok közül többen is határozatlan időre felfüggesztették a konténerhajók áthaladását a Szuezi-csatornán.
Nem akármilyen cég vásárolta be magát a Waberer’sbe
A Mol a Waberer's 15 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról írt alá megállapodást az Indotek Grouppal.
Rendkívül bizonytalan a magyar gazdaság helyzete
Csekély erősödés októberben a Beszerzési Menedzser Indexben.
Jó hírt kaptak a fuvarozók
Háromszorosára emelkedhet a visszaigényelhető jövedéki adó literenkénti összege.
Rohamosan nő a Keletről bevándorló munkaerő aránya Magyarországon
A szakértő szerint szállítmányozási területen a munkavállalók 5-8 százaléka keleti országból érkezik.
Ez már a gépkorszak?
A nem túl távoli jövőben teljesen autonóm kamionok kommunikálnak majd egymással és a termelésben szükséges adatokat folyamatosan továbbítják a gyárak felé.
A szállítmányozás visszazöldíthető?!
A globalizált piac megköveteli az áruk egyre intenzívebb mozgását, ezzel pörgetve a fuvarozás iránti igényt.
Feje tetejére állt a netes vásárlás
Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt.
Gombamód bukkanak fel a csomagautomaták az országban
A GLS Hungary üzembe helyezte 1000. csomagautomatáját Budapesten az Allee bevásárlóközpontban.
Turbóra kapcsol a magyar gazdaság
Intenzív bővülés áprilisban.
Akkorát nőtt az igény a szociális tűzifára, hogy meg kell duplázni a szállítási kapacitásokat
A Rail Cargo Hungaria megduplázza szociális tűzifa fuvarozási kapacitását.
Új időszámítás kezdődik a logisztikai parkoknál
A versenyképesség növelése érdekében létrejön a logisztikai parkok egységes rendszere.
A magyar gazdaság egyik legvirulensebb része a csomagautomaták terjedése
Egyre több az alternatíva, de a legtöbben még mindig házhoz kérik a csomagjaikat.
Megemelte a kamionosok napidíját a kormány
Stratégai döntés.
Több az áru, több raktár kell a cégeknek
Az ipari és logisztikai ingatlanok piaca a bérbeadások volumene, az új fejlesztések és a vidéken átadott beruházások alapján is rekordévet zárt.
Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek
Érdemes minden vállalkozásnak több lábon állni.
A tengeri szállítmányozás is azt mutatja, javulnak a világkereskedelmi kilátások
Az év elején lendületet vett a globális kereskedelmi forgalom a kieli IfW gazdaságkutató intézet kedden publikált felmérése szerint.
Fordítottan alakult a német repterek utas és áruforgalma
Megduplázódott tavaly a német repterek utasforgalma.
Hogyan készülnek a jövő évre a cégek?
Most komoly versenyelőnyhöz juthatnak a gondoskodó vállalatok.
Közúti rally: már az inflációt is túllépték a fuvarozási díjak
Az októberi 21,1 százalékos hazai infláció mértékét is meghaladja a közúti fuvarozás költségeinek emelkedése.
Nem lesz elég karácsonyi ajándék?
Rémisztő tendencia figyelhető meg a tengerentúli szállítmányozásban: az előző évekhez képest 2022 őszén a kereskedők érzékelhetően kisebb volumenű árurendelésekkel készülnek fel a karácsonyi időszakra. Mihály Attila, a Trans-Sped légi, tengeri és vasúti szállítmányozási osztályvezetője a megfelelő időben történő ajándékvásárlásra hívja fel a figyelmet.
Bedőlt az évszázad biznisze
Bezuhantak a kínai konténeres szállítási díjak.
Újabb szektorban kényszerülnek árat emelni
A logisztikai szolgáltatók nem tudják kitermelni a többszörösére dráguló energia, a megugrott infláció, valamint a hónapról-hónapra növekvő bérek költségeit, így nem tudják tartani az éves szolgáltatási díjakat.
Az ellátási láncok zavarát raktározási kapacitás növeléssel igyekeznek orvosolni
A világ vezető ingatlanvállalata, a Prologis elkészítette legfrissebb piaci áttekintését, mely alapján a szabad ingatlanok száma várhatóan rekordalacsony szinten marad az év végéig.
A magyar vállalatok minden tekintetben optimisták, kivétel a szállítási idők
A beszerzési mennyiség indexe csökkent májusi értékéhez képest. Ez megszokott jelenség nyár első hónapjában, ugyanakkor a mostani érték felülmúlja az elmúlt három év átlagát, emellett a legmagasabb júniusi adat.
Hogyan kerülhetnek tengeri szállítmányok dugóba?
Hétköznapi embereknek a közlekedési dugó a nagyvárosokra, az ünnepek előtti és utáni csúcsokra, de mindenképpen a közúti dugókra vonatkozik. Ezzel szemben az utóbbi 2-3 évben folyamatosan lehet az úton lévő hajóknál is dugóról beszélni. Ez nem más, mint úton feltorlódott hajók tömkelege, akik elhajózásra vagy kikötésre várakoznak a kikötők körül. De mit is jelent ez és mi van a háttérben?
Fotó - megnyílt az első közúti híd Oroszország és Kína között
Megindították a teherforgalmat pénteken az Oroszország és Kína között az Amur folyón átívelő első közúti hídon, Blagovescsenszk és Hejhe között.
Egyre durvább a helyzet a tengeri fuvarozásban
A koronavírus-járvány kezdete óta első alkalommal az Északi-tengert is elérte a konténeres tengeri fuvarozásban kialakult késés és torlódás.
Egyhelyben topogás helyett gyors alkalmazkodás – 2. rész
Szállítmányozási vállalatvezetőként és tulajdonosként sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy megbízóink a stratégiai döntéseikbe is beavatnak bennünket. Ez a covid miatti és a mostani háborús helyzetben még inkább így van. A logisztikai szektor „régi motorosaként” nap mint nap harcolunk az elemekkel, hogy a megszokott színvonalon teljesítsünk, közben közelről látjuk, ahogy a különböző piaci szereplők reagálnak a jelenlegi helyzetre.
Automatizálás a logisztikában - mit hozhat a jövő?
A logisztika egy folyamatosan fejlődő iparág, ahol a technológia nagyban segítheti a cégek munkáját. Szükség is van rá, hiszen a fogyasztók elvárásai folyamatosan nőnek, a rendelkezésre álló emberi erőforrás mind mennyiségében, mind pedig minőségében egyre csökken, ami az iparági szereplők számára nagy kihívást jelent. Hogyan készülhet fel ilyen szintű változásokra a logisztikai terület, főleg hogy magát a változást a járvány csak felgyorsította, és mi várható a jövőben ilyen téren? Mennyire hasít teret magának az automatizálás? A QLM piaci kitekintése.
A bizonytalanság felhalmozásra késztet, és ez nem segít a logisztikai szektor már meglévő terhein - 1. rész
Az orosz-ukrán konfliktus világszerte aggodalmat kelt a gazdasági szereplők és a társadalom körében is. Tulajdonos-vállalatvezetőként, a logisztikai szektor „régi motorosaként” egyrészt nap mint nap harcolunk az elemekkel, hogy a megszokott színvonalon teljesítsünk. Másrészt azt is közelről látjuk, ahogy a különböző piaci szereplők reagálnak a háborús helyzetre, milyen döntéseket hoznak beszerzéseikben a túlélés, újraalakulás jegyében.
Soha nem tört ennyire magasra a magyar BMI
A legmagasabb áprilisi beszerzésimenedzser-indexet mérte idén az MLBKT.
A magyar kamion cégek zászlóshajója tovább terjeszkedik
A Waberer's International Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló Waberer's-Szemerey Kft. adásvételi szerződést kötött a Gyarmati Trans Kft. logisztikai és belföldi fuvarozási üzletágának megvásárlására - közölte a társaság a tőzsde honlapján.