Logisztika cikkek

hirdetés

Megemelte a kamionosok napidíját a kormány

Megemelte a kamionosok napidíját a kormány

Stratégai döntés.
Több az áru, több raktár kell a cégeknek

Több az áru, több raktár kell a cégeknek

Az ipari és logisztikai ingatlanok piaca a bérbeadások volumene, az új fejlesztések és a vidéken átadott beruházások alapján is rekordévet zárt.
Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek

Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek

Érdemes minden vállalkozásnak több lábon állni.
A tengeri szállítmányozás is azt mutatja, javulnak a világkereskedelmi kilátások

A tengeri szállítmányozás is azt mutatja, javulnak a világkereskedelmi kilátások

Az év elején lendületet vett a globális kereskedelmi forgalom a kieli IfW gazdaságkutató intézet kedden publikált felmérése szerint.
Fordítottan alakult a német repterek utas és áruforgalma

Fordítottan alakult a német repterek utas és áruforgalma

Megduplázódott tavaly a német repterek utasforgalma.
hirdetés
Hogyan készülnek a jövő évre a cégek?

Hogyan készülnek a jövő évre a cégek?

Most komoly versenyelőnyhöz juthatnak a gondoskodó vállalatok.
Közúti rally: már az inflációt is túllépték a fuvarozási díjak

Közúti rally: már az inflációt is túllépték a fuvarozási díjak

Az októberi 21,1 százalékos hazai infláció mértékét is meghaladja a közúti fuvarozás költségeinek emelkedése.
Nem lesz elég karácsonyi ajándék?

Nem lesz elég karácsonyi ajándék?

Rémisztő tendencia figyelhető meg a tengerentúli szállítmányozásban: az előző évekhez képest 2022 őszén a kereskedők érzékelhetően kisebb volumenű árurendelésekkel készülnek fel a karácsonyi időszakra. Mihály Attila, a Trans-Sped légi, tengeri és vasúti szállítmányozási osztályvezetője a megfelelő időben történő ajándékvásárlásra hívja fel a figyelmet.
Bedőlt az évszázad biznisze

Bedőlt az évszázad biznisze

Bezuhantak a kínai konténeres szállítási díjak.
Újabb szektorban kényszerülnek árat emelni

Újabb szektorban kényszerülnek árat emelni

A logisztikai szolgáltatók nem tudják kitermelni a többszörösére dráguló energia, a megugrott infláció, valamint a hónapról-hónapra növekvő bérek költségeit, így nem tudják tartani az éves szolgáltatási díjakat.
hirdetés

Az ellátási láncok zavarát raktározási kapacitás növeléssel igyekeznek orvosolni

A világ vezető ingatlanvállalata, a Prologis elkészítette legfrissebb piaci áttekintését, mely alapján a szabad ingatlanok száma várhatóan rekordalacsony szinten marad az év végéig.

A magyar vállalatok minden tekintetben optimisták, kivétel a szállítási idők

A beszerzési mennyiség indexe csökkent májusi értékéhez képest. Ez megszokott jelenség nyár első hónapjában, ugyanakkor a mostani érték felülmúlja az elmúlt három év átlagát, emellett a legmagasabb júniusi adat.

Hogyan kerülhetnek tengeri szállítmányok dugóba?

Hétköznapi embereknek a közlekedési dugó a nagyvárosokra, az ünnepek előtti és utáni csúcsokra, de mindenképpen a közúti dugókra vonatkozik. Ezzel szemben az utóbbi 2-3 évben folyamatosan lehet az úton lévő hajóknál is dugóról beszélni. Ez nem más, mint úton feltorlódott hajók tömkelege, akik elhajózásra vagy kikötésre várakoznak a kikötők körül. De mit is jelent ez és mi van a háttérben?

Fotó - megnyílt az első közúti híd Oroszország és Kína között

Megindították a teherforgalmat pénteken az Oroszország és Kína között az Amur folyón átívelő első közúti hídon, Blagovescsenszk és Hejhe között.

Egyre durvább a helyzet a tengeri fuvarozásban

A koronavírus-járvány kezdete óta első alkalommal az Északi-tengert is elérte a konténeres tengeri fuvarozásban kialakult késés és torlódás.

Egyhelyben topogás helyett gyors alkalmazkodás – 2. rész

Szállítmányozási vállalatvezetőként és tulajdonosként sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy megbízóink a stratégiai döntéseikbe is beavatnak bennünket. Ez a covid miatti és a mostani háborús helyzetben még inkább így van. A logisztikai szektor „régi motorosaként” nap mint nap harcolunk az elemekkel, hogy a megszokott színvonalon teljesítsünk, közben közelről látjuk, ahogy a különböző piaci szereplők reagálnak a jelenlegi helyzetre. 

Automatizálás a logisztikában - mit hozhat a jövő?

A logisztika egy folyamatosan fejlődő iparág, ahol a technológia nagyban segítheti a cégek munkáját. Szükség is van rá, hiszen a fogyasztók elvárásai folyamatosan nőnek, a rendelkezésre álló emberi erőforrás mind mennyiségében, mind pedig minőségében egyre csökken, ami az iparági szereplők számára nagy kihívást jelent. Hogyan készülhet fel ilyen szintű változásokra a logisztikai terület, főleg hogy magát a változást a járvány csak felgyorsította, és mi várható a jövőben ilyen téren? Mennyire hasít teret magának az automatizálás? A QLM piaci kitekintése.

A bizonytalanság felhalmozásra késztet, és ez nem segít a logisztikai szektor már meglévő terhein - 1. rész

Az orosz-ukrán konfliktus világszerte aggodalmat kelt a gazdasági szereplők és a társadalom körében is. Tulajdonos-vállalatvezetőként, a logisztikai szektor „régi motorosaként” egyrészt nap mint nap harcolunk az elemekkel, hogy a megszokott színvonalon teljesítsünk. Másrészt azt is közelről látjuk, ahogy a különböző piaci szereplők reagálnak a háborús helyzetre, milyen döntéseket hoznak beszerzéseikben a túlélés, újraalakulás jegyében. 

Soha nem tört ennyire magasra a magyar BMI

A legmagasabb áprilisi beszerzésimenedzser-indexet mérte idén az MLBKT.

A magyar kamion cégek zászlóshajója tovább terjeszkedik

A Waberer's International Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló Waberer's-Szemerey Kft. adásvételi szerződést kötött a Gyarmati Trans Kft. logisztikai és belföldi fuvarozási üzletágának megvásárlására - közölte a társaság a tőzsde honlapján.

Mennyire fogjuk megérezni az áru- és raktérhiányt idén húsvétkor?

A fejlett világban egy mai fogyasztó számára elképzelhetetlen, hogy valamilyen termék, amit meg tud fizetni, ne legyen. Ezt most még csak tanuljuk, nehezen értjük, de az elkövetkezendő években ezzel várhatóan együtt kell majd élnünk. Így különösképpen örülhetünk, hogy húsvétkor – ha drágábban is, de legalább – a gyerekeknek biztosítani tudjuk a húsvét varázsát a megszokott módon és minőségben.

Bővít a Magyar Posta

Az új veszprémi depóban 160 dolgoznak majd.

Licit a rakterekre: aki többet fizet, annak a konténere kerül fel a hajóra?

A háború következményei az élet minden szintjére átgyűrűznek. Már rövidtávon is érezhetővé válnak a hatások a háztartásokban is. Hiánytermékek, energiaszűke, magasabb árszint… Alternatív beszállítói piacok keresése, új beszerzési csatornák felkutatása jelenthet megoldást – olvasni a választ különböző fórumokon, ez azonban közel sem ennyire egyszerű. Ha megvizsgáljuk a szállítmányozási lehetőségeket, a jelenleg is túlterheltséggel működő logisztikai infrastruktúrát, be kell látnunk, hogy sokkal nagyobb kihívás elé néz most a világ, mint amekkora elé a Covid alatt nézett.

Megbénulhat a magyar gabonaexport

Március 5-én megjelent a 83/2022. (III. 5.) számú kormányrendelet, ami szerint az országnak fontos gabonatermékek exportját előzetesen be kell jelenteni a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (NÉBIH). Ennek az az oka, hogy az államot ettől fogva értékesítés esetén elővásárlási jog, a gabonának a tulajdonjogát nem érintő kiszállítása során pedig vételi jog illeti meg. A rendeletről Szalma Botondot, a legnagyobb magyar teherhajózási társaság, a Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft. vezetőjét kérdeztük.

5 trend, amely meghatározza a házhoz szállítást a következő években

A kézbesítési idő és a szállítási útvonalak lerövidítése, a központi óriásraktárakat felváltó kisebb depók, a vásárlók mind pontosabb tájékoztatása és a futárok magas szintű képzése – a mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo szakértői szerint ez az öt irány határozza meg a logisztikai fejlesztések jövőjét. A trendek alakulását a cseh startup szerint elsősorban az adatvezérelt megoldások terjedése és a futárok személyének felértékelődése befolyásolja – az okoslogisztikai technológiák a rendelések teljesítését gyorsabbá, pontosabbá és fenntarthatóbbá teszik.

Nincs bajba jutott magyar fuvarozó Ukrajnában

Jelenleg nem tudni pontosan, hány magyar sofőr tartózkodhat a térségben, de legfeljebb pár százan lehetnek.

Egyre durvább a munkaerőhiány ebben a szektorban

A járványhelyzet hatása számos más ágazatban visszaszorulni látszik, azonban a munkaerőhiány még mindig aktuális probléma. A koronavírus erőteljes hatással volt a munkaerőpiacra minden szektorban, a logisztikában is. A logisztikai dolgozóknál egyre magasabb a munkaerőhiány, egyre több raktári dolgozót keresnek. Járványtól függetlenül mindemellett még szigorúbb biztonsági intézkedéseket kezdenek bevezetni a cégek. A QLM kitekintése.

Nehezített pályára kerültek a logisztikai cégek

A kínai újév köszöntése a távol-keleti országban élők számára családi összejöveteleket, utazást és pihenést jelent, a világ többi részének viszont komoly logisztikai kihívásokat. A vállalkozások bezárnak, a gyárak felfüggesztik működésüket, a fuvarozók pedig az alacsonyabb keresletre reagálva csökkentik a kapacitást, mindez nagymértékben befolyásolja a globális áruszállítási piacot. Idén a kínai új év hatása várhatóan a szokásosnál nagyobb lesz a Dachser szerint, hisz a munkaszüneti napok mellett a COVID-19 okozta szigorításokkal és a pekingi téli olimpiával járó forgalommal is számolnunk kell.

Túlélni a járványt: alapjaiban változtatott meg egy szektort a vírus

A világjárvány miatt jelentős változások történtek a logisztikai iparágban 2020-ban és 2021-ben is, és úgy tűnik, ez nem lesz másképp idén sem. A koronavírus jelentős átalakulásra és alkalmazkodásra kényszerítette ezt a szektort is, ennek következtében a rugalmasság még inkább előtérbe kerül, az ellátási láncok automatizálása is kulcsfontosságúvá válik, valamint a zöld logisztika is egyre népszerűbb.

Robot áll munkába az IKEA raktárában

Az IKEA belső logisztikai folyamatainak optimalizálására innovatív utat választott és autonóm mobil robottechnológiába fektetett.

Robotok kkv-knak, nevük kobot

Az elmúlt évek e-kereskedelmi robbanását követően a kisebb vállalkozások is elkezdtek foglalkozni azzal, hogyan lehet a lehető leghatékonyabbá tenni az áruk raktárból a vásárlókhoz történő eljuttatásának folyamatát. Ez az a folyamat, amely a gyakori megerőltető mozgások miatt a legkevésbé népszerű a munkavállalók körében.

Magyarország, a logisztikai nagyhatalom?

Komoly szállítási fejlesztéseket tervez a kormány.

A logisztika jövője: digitalizálódás és Kína térhódítása 2030-ra

A COVID-19 világszerte jelentős változásokat eredményezett a logisztikai szektorban. Ingadozó kereslet, a beszállítások egyenetlensége, az e-commerce drámai térhódítása, a logisztikai igények átrendeződése. Ipar 4.0 és 5G. Vajon hogy hat mindez egymásra, és milyen új világot hoz ez létre a logisztikában? A QLM piaci kitekintése.

Mindenki a netről rendel: új kihívás elé állította a járvány a csomagszállítókat

Az online vásárlási lavina hatására a csomagküldő szolgáltatások egy hirtelen megugró, majd viszonylag állandósuló csúcsidőszakkal szembesültek a tavalyi év elején. A kiugró ciklusokat a korábban bevett gyakorlat ellenére is csak megfelelően fejlett informatikai infrastruktúrával lehetett ellátni. A felhőmegoldások, az automatizáció, a micro-zoning eljárás, illetve a track-and-trace felületek segítettek abban, hogy a megnövekedett vásárlói igények ellenére kevesebb reklamáció és telefonos megkeresés érkezzen az ügyfélszolgálatra.

Drága mulatság lett tengeren árut szállítani

Egy év alatt hétszeresére emelkedtek a tengeri szállítási díjak, tavaly nyáron átlagosan 1650 dollárba került egy 40 láb méretű tengerikonténer szállítása Sanghajból Rotterdamba, manapság ugyanekkora áru továbbítása 11 196 dollár - hívta fel a figyelmet a határokon átívelő pénzügyi megoldásokat nyújtó iBanFirst nemzetközi pénzforgalmi intézmény.

6 trend, amely meghatározza a logisztika jövőjét

A világjárvány és a Brexit két példa nélküli esemény, amelyek örökre megváltoztatták a világot. A lezárások, a határzárak és az Egyesült Királyság határait átlépő áruk megnövekedett adminisztrációja olyan jelentős, negatív hatások voltak, amelyek súlyosan érintették a logisztikai szektort az elmúlt évben.

Még mindig érdemes lecsapni a jó ipari telkekre

Erősödik a telekvadászat a logisztikai piacon, a telek és a raktárközpont lehet az évtized nagy dobása. Az elektronikus kereskedelem miatt hatalmas a kereslet a városok környékén lévő nagyobb és a belső kerületekben található kisebb és közepes raktárakra. A befektetők Magyarországon továbbra is keresik a földszintes, nyitott parkolójú bevásárló parkokat és szakáruházakat is.

Egymilliárd euró érkezik Bezenyére, hirtelen mindenki ingatlanos lett

Földterületi botrányoktól hangos mostanában az osztrák és szlovák határnál lévő Bezenye, ahol előkészületben van egy egymilliárd eurós óriásberuházás. Egyelőre nem tudni, mi lesz a sorsa a lakóparknak kiszemelt területnek és az ipari parki telkeknek.

Cégek, amelyek nyertesei lehetnek, ha meglesz a vakcina

A gyógyszergyártókon kívül más cégek is nagyot nyerhetnek azon, ha végre meglesz a koronavírus elleni vakcina. Milliárdokat kaszálhatnak és erre már most felkészülnek az őket kiszolgáló egyéb vállalkozások is.

40 tonnás időzített bombák száguldoznak a magyar utakon

Súlyos károkat okoz az önköltségi ár alatti fuvarozás - véli az egyik szakmai szervezet.

Mindenki raktárt akar építeni. Mutatjuk, miért!

A koronavírus járvány nyomán mélyülő válság egyik nyertese a logisztikai ágazat. Fejlesztők, üzemeltetők és befektetők is kedvelik és mind több pénzt áldoznak rá, különösen az e-kereskedelem miatti keresletbővülést látván. Hétfőn az Indotek Group újabb felvásárlási tranzakciója jelezte: nagy a potenciál a szektorban, már legalább öt nagyágyú verseng a magyar lehetőségek kiaknázásáért.

Megaparkokat akar építeni a Futureal új logisztikai cége

HelloParks néven logisztikai ingatlanfejlesztő céget indított a Futureal Csoport alapító tulajdonosa. A cég itthon és térségünkben is terjeszkedni kíván. Először Budapest közelében megaparkokat szeretne építeni.

5+1 csapda a logisztikai beruházásoknál

Sok milliárd forint befektetés úszik el évente Magyarországon a nem megfelelően tervezett logisztikai rendszerek miatt. Nagyon lassú a változás, de egyre több cég látja be, hogy megéri időt és pénzt fordítani a raktáruk optimális működéséhez szükséges alapos logisztikai tervezésre.

Hosszabb várakozás és több papírmunka vár a cégekre a Brexit miatt

Függetlenül attól, hogy végül milyen forgatókönyv valósul meg, a Brexit jelentős hatást fog gyakorolni a logisztika és szállítmányozás területére egész Európában. A szabadkereskedelmi megállapodás szempontjából az a fő kérdés, hogy létrejön e valamilyen kompromisszum a vámok elkerülésére, vagy sem. A kilépés lehetséges hatásait a szállítmányozásra Olivier Thouard, a GEFCO Vám és Adó területének igazgatója és Zafer Özkök, a GEFCO Magyarország ügyvezetője elemezte.

Utánvét és készpénz: soha nem szokunk le róla

A magyar lakosság 2018-ban – a gazdasági fellendüléssel összhangban – már a webáruházakban is egyre többet vásárolt. Az éves átlagos költés összességében megközelítette a 133 ezer forintot – a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.

A divat logisztikája

Nem is gondolnánk, de a divat és a logisztika között igen sok párhuzam található. Ezt mutatja be egy nemrég készült felmérés, amely ezenkívül a vevők szokásait is vizsgálta. A kutatásban körülbelül 6000 ember vett részt az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztráliából és Japánból. 

Webáruházaknak: hogyan válassz logisztikai szolgáltatót?

Kevés olyan fontos döntés van egy webáruház üzemeltetésében, mint a logisztikai szolgáltató kiválasztása, ezen állhat ugyanis a siker vagy a bukás kérdésköre. Ha rosszul méri fel az igényeket, és hibásan dönt, akár le is húzhatja a rolót. Ezért ehhez a kulcsfontosságú döntéshez adunk most tanácsokat.

Százmilliók indulnak meg: milyen kihívásokat tartogat a kínai újév?

A Kínai Újév és a hozzá kapcsolódó ünneplés kétségtelenül a világ legkomolyabb logisztikai feladatai közé tartozik. Az eseménysorozat idén február 5-én veszi kezdetét, a kínai logisztikai vállalatok számára az év ezen része jelenti a legnagyobb kihívást. A legjelentősebb kínai ünnep – a holdújév és a hozzá kapcsolódó tavaszünnep – hatalmas embertömegek utaztatását foglalja magában az egész év folyamán.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

hirdetés

Pénzszerzés

Még egy esélyt kapnak a lakásfelújítási támogatást elbukók

Még egy esélyt kapnak a lakásfelújítási támogatást elbukók

Az elutasított otthonfelújítási támogatást igénylőknek sem biztos, hogy el kell búcsúzniuk a pénztől – derült ki egy friss törvénytervezetből.

Adózás

Május végéig lehet eldönteni, kinek menjen az SZJA 1+1 százaléka

Május végéig lehet eldönteni, kinek menjen az SZJA 1+1 százaléka

A személyi jövedelemadó egy plusz egy százalékának felajánlásáról május 22-ig lehet rendelkezni.

Cégblog

Rengeteg cégnek kell színt vallani az EU felé

Rengeteg cégnek kell színt vallani az EU felé

Több mint ezer magyar cégnek kell majd beszámolnia a fenntartható működéséről az uniónak.

Társadalom

Megvizsgálták, mennyie nehéz költözni Magyarországon

Megvizsgálták, mennyie nehéz költözni Magyarországon

Magyarországon nemzetközi összehasonlításban is magas az ingatlantulajdonlási arány, nehezebben költöznek az emberek, ami nehezíti a mobilitást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo