Logisztika cikkek


Mit okoz a magyar cégeknek a vörös-tengeri válság?

Mit okoz a magyar cégeknek a vörös-tengeri válság? 

A november óta a Vörös-tengeren zajló, konténerszállító hajók elleni támadások komolyan megzavarták a világ egyik legforgalmasabb kereskedelmi útvonalát.
Robbantja a magyar csomagautomata piacot egy román cég

Robbantja a magyar csomagautomata piacot egy román cég 

30 millió eurós hálózatfejlesztéssel forgatja fel a csomagautomaták és átadópontok piacát a Sameday.
A húszi támadások után újabb veszély fenyegeti a tengeri hajózást

A húszi támadások után újabb veszély fenyegeti a tengeri hajózást 

Világméretű újabb inflációs hullám fenyeget.
A Temutól és a Sheintől szárnyal a hazai csomagszállítás

A Temutól és a Sheintől szárnyal a hazai csomagszállítás 

Vegyesen teljesített a logisztikai ágazat a tavalyi év végén.
Ezt oldja meg Lázár János, ha tudja

Ezt oldja meg Lázár János, ha tudja 

Megduplázódik az autógyártás volumene a következő években, de hogy fogják szállítani a termékeiket?
Jöhet a csomagküldés fellendülése?

Jöhet a csomagküldés fellendülése? 

Egy új kormányrendeletnek köszönhetően a Magyar Posta erre számít.
Nem fest túl jó képet a magyar feldolgozóipar

Nem fest túl jó képet a magyar feldolgozóipar  

A Beszerzésimenedzser-index szezonálisan kiigazított januári értéke 49,9 lett.
Annyi az engedély nélküli fuvarozóknak!

Annyi az engedély nélküli fuvarozóknak!  

A szektor versenyképességét szolgáló intézkedések lépnek életbe.
Logisztikai pillangóhatás: drágulás jön a kereskedelemben

Logisztikai pillangóhatás: drágulás jön a kereskedelemben 

A legnagyobb hajózási vállalatok közül többen is határozatlan időre felfüggesztették a konténerhajók áthaladását a Szuezi-csatornán.
Nem akármilyen cég vásárolta be magát a Waberer’sbe

Nem akármilyen cég vásárolta be magát a Waberer’sbe  

A Mol a Waberer's 15 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról írt alá megállapodást az Indotek Grouppal.

Rendkívül bizonytalan a magyar gazdaság helyzete 

Csekély erősödés októberben a Beszerzési Menedzser Indexben.

Jó hírt kaptak a fuvarozók  

Háromszorosára emelkedhet a visszaigényelhető jövedéki adó literenkénti összege.

Rohamosan nő a Keletről bevándorló munkaerő aránya Magyarországon 

A szakértő szerint szállítmányozási területen a munkavállalók 5-8 százaléka keleti országból érkezik.

Ez már a gépkorszak?  

A nem túl távoli jövőben teljesen autonóm kamionok kommunikálnak majd egymással és a termelésben szükséges adatokat folyamatosan továbbítják a gyárak felé.

A szállítmányozás visszazöldíthető?!  

A globalizált piac megköveteli az áruk egyre intenzívebb mozgását, ezzel pörgetve a fuvarozás iránti igényt.

Feje tetejére állt a netes vásárlás  

Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt.

Gombamód bukkanak fel a csomagautomaták az országban 

A GLS Hungary üzembe helyezte 1000. csomagautomatáját Budapesten az Allee bevásárlóközpontban.

Turbóra kapcsol a magyar gazdaság 

Intenzív bővülés áprilisban.

Akkorát nőtt az igény a szociális tűzifára, hogy meg kell duplázni a szállítási kapacitásokat 

A Rail Cargo Hungaria megduplázza szociális tűzifa fuvarozási kapacitását.

Új időszámítás kezdődik a logisztikai parkoknál 

A versenyképesség növelése érdekében létrejön a logisztikai parkok egységes rendszere.

A magyar gazdaság egyik legvirulensebb része a csomagautomaták terjedése 

Egyre több az alternatíva, de a legtöbben még mindig házhoz kérik a csomagjaikat.

Megemelte a kamionosok napidíját a kormány 

Stratégai döntés.

Több az áru, több raktár kell a cégeknek  

Az ipari és logisztikai ingatlanok piaca a bérbeadások volumene, az új fejlesztések és a vidéken átadott beruházások alapján is rekordévet zárt.

Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek 

Érdemes minden vállalkozásnak több lábon állni.

A tengeri szállítmányozás is azt mutatja, javulnak a világkereskedelmi kilátások 

Az év elején lendületet vett a globális kereskedelmi forgalom a kieli IfW gazdaságkutató intézet kedden publikált felmérése szerint.

Fordítottan alakult a német repterek utas és áruforgalma 

Megduplázódott tavaly a német repterek utasforgalma.

Hogyan készülnek a jövő évre a cégek? 

Most komoly versenyelőnyhöz juthatnak a gondoskodó vállalatok.

Közúti rally: már az inflációt is túllépték a fuvarozási díjak 

Az októberi 21,1 százalékos hazai infláció mértékét is meghaladja a közúti fuvarozás költségeinek emelkedése.

Nem lesz elég karácsonyi ajándék? 

Rémisztő tendencia figyelhető meg a tengerentúli szállítmányozásban: az előző évekhez képest 2022 őszén a kereskedők érzékelhetően kisebb volumenű árurendelésekkel készülnek fel a karácsonyi időszakra. Mihály Attila, a Trans-Sped légi, tengeri és vasúti szállítmányozási osztályvezetője a megfelelő időben történő ajándékvásárlásra hívja fel a figyelmet.

Bedőlt az évszázad biznisze 

Bezuhantak a kínai konténeres szállítási díjak.

Újabb szektorban kényszerülnek árat emelni 

A logisztikai szolgáltatók nem tudják kitermelni a többszörösére dráguló energia, a megugrott infláció, valamint a hónapról-hónapra növekvő bérek költségeit, így nem tudják tartani az éves szolgáltatási díjakat.

Az ellátási láncok zavarát raktározási kapacitás növeléssel igyekeznek orvosolni 

A világ vezető ingatlanvállalata, a Prologis elkészítette legfrissebb piaci áttekintését, mely alapján a szabad ingatlanok száma várhatóan rekordalacsony szinten marad az év végéig.

A magyar vállalatok minden tekintetben optimisták, kivétel a szállítási idők 

A beszerzési mennyiség indexe csökkent májusi értékéhez képest. Ez megszokott jelenség nyár első hónapjában, ugyanakkor a mostani érték felülmúlja az elmúlt három év átlagát, emellett a legmagasabb júniusi adat.

Hogyan kerülhetnek tengeri szállítmányok dugóba? 

Hétköznapi embereknek a közlekedési dugó a nagyvárosokra, az ünnepek előtti és utáni csúcsokra, de mindenképpen a közúti dugókra vonatkozik. Ezzel szemben az utóbbi 2-3 évben folyamatosan lehet az úton lévő hajóknál is dugóról beszélni. Ez nem más, mint úton feltorlódott hajók tömkelege, akik elhajózásra vagy kikötésre várakoznak a kikötők körül. De mit is jelent ez és mi van a háttérben?

Fotó - megnyílt az első közúti híd Oroszország és Kína között 

Megindították a teherforgalmat pénteken az Oroszország és Kína között az Amur folyón átívelő első közúti hídon, Blagovescsenszk és Hejhe között.

Egyre durvább a helyzet a tengeri fuvarozásban 

A koronavírus-járvány kezdete óta első alkalommal az Északi-tengert is elérte a konténeres tengeri fuvarozásban kialakult késés és torlódás.

Egyhelyben topogás helyett gyors alkalmazkodás – 2. rész 

Szállítmányozási vállalatvezetőként és tulajdonosként sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy megbízóink a stratégiai döntéseikbe is beavatnak bennünket. Ez a covid miatti és a mostani háborús helyzetben még inkább így van. A logisztikai szektor „régi motorosaként” nap mint nap harcolunk az elemekkel, hogy a megszokott színvonalon teljesítsünk, közben közelről látjuk, ahogy a különböző piaci szereplők reagálnak a jelenlegi helyzetre. 

Automatizálás a logisztikában - mit hozhat a jövő? 

A logisztika egy folyamatosan fejlődő iparág, ahol a technológia nagyban segítheti a cégek munkáját. Szükség is van rá, hiszen a fogyasztók elvárásai folyamatosan nőnek, a rendelkezésre álló emberi erőforrás mind mennyiségében, mind pedig minőségében egyre csökken, ami az iparági szereplők számára nagy kihívást jelent. Hogyan készülhet fel ilyen szintű változásokra a logisztikai terület, főleg hogy magát a változást a járvány csak felgyorsította, és mi várható a jövőben ilyen téren? Mennyire hasít teret magának az automatizálás? A QLM piaci kitekintése.

A bizonytalanság felhalmozásra késztet, és ez nem segít a logisztikai szektor már meglévő terhein - 1. rész 

Az orosz-ukrán konfliktus világszerte aggodalmat kelt a gazdasági szereplők és a társadalom körében is. Tulajdonos-vállalatvezetőként, a logisztikai szektor „régi motorosaként” egyrészt nap mint nap harcolunk az elemekkel, hogy a megszokott színvonalon teljesítsünk. Másrészt azt is közelről látjuk, ahogy a különböző piaci szereplők reagálnak a háborús helyzetre, milyen döntéseket hoznak beszerzéseikben a túlélés, újraalakulás jegyében. 

Soha nem tört ennyire magasra a magyar BMI 

A legmagasabb áprilisi beszerzésimenedzser-indexet mérte idén az MLBKT.

A magyar kamion cégek zászlóshajója tovább terjeszkedik 

A Waberer's International Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló Waberer's-Szemerey Kft. adásvételi szerződést kötött a Gyarmati Trans Kft. logisztikai és belföldi fuvarozási üzletágának megvásárlására - közölte a társaság a tőzsde honlapján.

Mennyire fogjuk megérezni az áru- és raktérhiányt idén húsvétkor? 

A fejlett világban egy mai fogyasztó számára elképzelhetetlen, hogy valamilyen termék, amit meg tud fizetni, ne legyen. Ezt most még csak tanuljuk, nehezen értjük, de az elkövetkezendő években ezzel várhatóan együtt kell majd élnünk. Így különösképpen örülhetünk, hogy húsvétkor – ha drágábban is, de legalább – a gyerekeknek biztosítani tudjuk a húsvét varázsát a megszokott módon és minőségben.

Bővít a Magyar Posta 

Az új veszprémi depóban 160 dolgoznak majd.

Licit a rakterekre: aki többet fizet, annak a konténere kerül fel a hajóra? 

A háború következményei az élet minden szintjére átgyűrűznek. Már rövidtávon is érezhetővé válnak a hatások a háztartásokban is. Hiánytermékek, energiaszűke, magasabb árszint… Alternatív beszállítói piacok keresése, új beszerzési csatornák felkutatása jelenthet megoldást – olvasni a választ különböző fórumokon, ez azonban közel sem ennyire egyszerű. Ha megvizsgáljuk a szállítmányozási lehetőségeket, a jelenleg is túlterheltséggel működő logisztikai infrastruktúrát, be kell látnunk, hogy sokkal nagyobb kihívás elé néz most a világ, mint amekkora elé a Covid alatt nézett.

Megbénulhat a magyar gabonaexport 

Március 5-én megjelent a 83/2022. (III. 5.) számú kormányrendelet, ami szerint az országnak fontos gabonatermékek exportját előzetesen be kell jelenteni a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (NÉBIH). Ennek az az oka, hogy az államot ettől fogva értékesítés esetén elővásárlási jog, a gabonának a tulajdonjogát nem érintő kiszállítása során pedig vételi jog illeti meg. A rendeletről Szalma Botondot, a legnagyobb magyar teherhajózási társaság, a Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft. vezetőjét kérdeztük.

5 trend, amely meghatározza a házhoz szállítást a következő években 

A kézbesítési idő és a szállítási útvonalak lerövidítése, a központi óriásraktárakat felváltó kisebb depók, a vásárlók mind pontosabb tájékoztatása és a futárok magas szintű képzése – a mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo szakértői szerint ez az öt irány határozza meg a logisztikai fejlesztések jövőjét. A trendek alakulását a cseh startup szerint elsősorban az adatvezérelt megoldások terjedése és a futárok személyének felértékelődése befolyásolja – az okoslogisztikai technológiák a rendelések teljesítését gyorsabbá, pontosabbá és fenntarthatóbbá teszik.

Nincs bajba jutott magyar fuvarozó Ukrajnában 

Jelenleg nem tudni pontosan, hány magyar sofőr tartózkodhat a térségben, de legfeljebb pár százan lehetnek.

Egyre durvább a munkaerőhiány ebben a szektorban 

A járványhelyzet hatása számos más ágazatban visszaszorulni látszik, azonban a munkaerőhiány még mindig aktuális probléma. A koronavírus erőteljes hatással volt a munkaerőpiacra minden szektorban, a logisztikában is. A logisztikai dolgozóknál egyre magasabb a munkaerőhiány, egyre több raktári dolgozót keresnek. Járványtól függetlenül mindemellett még szigorúbb biztonsági intézkedéseket kezdenek bevezetni a cégek. A QLM kitekintése.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo