Logisztika cikkek


Mennyire fogjuk megérezni az áru- és raktérhiányt idén húsvétkor?

Mennyire fogjuk megérezni az áru- és raktérhiányt idén húsvétkor? 

A fejlett világban egy mai fogyasztó számára elképzelhetetlen, hogy valamilyen termék, amit meg tud fizetni, ne legyen. Ezt most még csak tanuljuk, nehezen értjük, de az elkövetkezendő években ezzel várhatóan együtt kell majd élnünk. Így különösképpen örülhetünk, hogy húsvétkor – ha drágábban is, de legalább – a gyerekeknek biztosítani tudjuk a húsvét varázsát a megszokott módon és minőségben.
Bővít a Magyar Posta

Bővít a Magyar Posta 

Az új veszprémi depóban 160 dolgoznak majd.
Licit a rakterekre: aki többet fizet, annak a konténere kerül fel a hajóra?

Licit a rakterekre: aki többet fizet, annak a konténere kerül fel a hajóra? 

A háború következményei az élet minden szintjére átgyűrűznek. Már rövidtávon is érezhetővé válnak a hatások a háztartásokban is. Hiánytermékek, energiaszűke, magasabb árszint… Alternatív beszállítói piacok keresése, új beszerzési csatornák felkutatása jelenthet megoldást – olvasni a választ különböző fórumokon, ez azonban közel sem ennyire egyszerű. Ha megvizsgáljuk a szállítmányozási lehetőségeket, a jelenleg is túlterheltséggel működő logisztikai infrastruktúrát, be kell látnunk, hogy sokkal nagyobb kihívás elé néz most a világ, mint amekkora elé a Covid alatt nézett.
Megbénulhat a magyar gabonaexport

Megbénulhat a magyar gabonaexport 

Március 5-én megjelent a 83/2022. (III. 5.) számú kormányrendelet, ami szerint az országnak fontos gabonatermékek exportját előzetesen be kell jelenteni a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (NÉBIH). Ennek az az oka, hogy az államot ettől fogva értékesítés esetén elővásárlási jog, a gabonának a tulajdonjogát nem érintő kiszállítása során pedig vételi jog illeti meg. A rendeletről Szalma Botondot, a legnagyobb magyar teherhajózási társaság, a Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft. vezetőjét kérdeztük.
5 trend, amely meghatározza a házhoz szállítást a következő években

5 trend, amely meghatározza a házhoz szállítást a következő években 

A kézbesítési idő és a szállítási útvonalak lerövidítése, a központi óriásraktárakat felváltó kisebb depók, a vásárlók mind pontosabb tájékoztatása és a futárok magas szintű képzése – a mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo szakértői szerint ez az öt irány határozza meg a logisztikai fejlesztések jövőjét. A trendek alakulását a cseh startup szerint elsősorban az adatvezérelt megoldások terjedése és a futárok személyének felértékelődése befolyásolja – az okoslogisztikai technológiák a rendelések teljesítését gyorsabbá, pontosabbá és fenntarthatóbbá teszik.
Nincs bajba jutott magyar fuvarozó Ukrajnában

Nincs bajba jutott magyar fuvarozó Ukrajnában 

Jelenleg nem tudni pontosan, hány magyar sofőr tartózkodhat a térségben, de legfeljebb pár százan lehetnek.
Egyre durvább a munkaerőhiány ebben a szektorban

Egyre durvább a munkaerőhiány ebben a szektorban 

A járványhelyzet hatása számos más ágazatban visszaszorulni látszik, azonban a munkaerőhiány még mindig aktuális probléma. A koronavírus erőteljes hatással volt a munkaerőpiacra minden szektorban, a logisztikában is. A logisztikai dolgozóknál egyre magasabb a munkaerőhiány, egyre több raktári dolgozót keresnek. Járványtól függetlenül mindemellett még szigorúbb biztonsági intézkedéseket kezdenek bevezetni a cégek. A QLM kitekintése.
Nehezített pályára kerültek a logisztikai cégek

Nehezített pályára kerültek a logisztikai cégek 

A kínai újév köszöntése a távol-keleti országban élők számára családi összejöveteleket, utazást és pihenést jelent, a világ többi részének viszont komoly logisztikai kihívásokat. A vállalkozások bezárnak, a gyárak felfüggesztik működésüket, a fuvarozók pedig az alacsonyabb keresletre reagálva csökkentik a kapacitást, mindez nagymértékben befolyásolja a globális áruszállítási piacot. Idén a kínai új év hatása várhatóan a szokásosnál nagyobb lesz a Dachser szerint, hisz a munkaszüneti napok mellett a COVID-19 okozta szigorításokkal és a pekingi téli olimpiával járó forgalommal is számolnunk kell.
Túlélni a járványt: alapjaiban változtatott meg egy szektort a vírus

Túlélni a járványt: alapjaiban változtatott meg egy szektort a vírus 

A világjárvány miatt jelentős változások történtek a logisztikai iparágban 2020-ban és 2021-ben is, és úgy tűnik, ez nem lesz másképp idén sem. A koronavírus jelentős átalakulásra és alkalmazkodásra kényszerítette ezt a szektort is, ennek következtében a rugalmasság még inkább előtérbe kerül, az ellátási láncok automatizálása is kulcsfontosságúvá válik, valamint a zöld logisztika is egyre népszerűbb.
Robot áll munkába az IKEA raktárában

Robot áll munkába az IKEA raktárában 

Az IKEA belső logisztikai folyamatainak optimalizálására innovatív utat választott és autonóm mobil robottechnológiába fektetett.

Robotok kkv-knak, nevük kobot 

Az elmúlt évek e-kereskedelmi robbanását követően a kisebb vállalkozások is elkezdtek foglalkozni azzal, hogyan lehet a lehető leghatékonyabbá tenni az áruk raktárból a vásárlókhoz történő eljuttatásának folyamatát. Ez az a folyamat, amely a gyakori megerőltető mozgások miatt a legkevésbé népszerű a munkavállalók körében.

Magyarország, a logisztikai nagyhatalom? 

Komoly szállítási fejlesztéseket tervez a kormány.

A logisztika jövője: digitalizálódás és Kína térhódítása 2030-ra 

A COVID-19 világszerte jelentős változásokat eredményezett a logisztikai szektorban. Ingadozó kereslet, a beszállítások egyenetlensége, az e-commerce drámai térhódítása, a logisztikai igények átrendeződése. Ipar 4.0 és 5G. Vajon hogy hat mindez egymásra, és milyen új világot hoz ez létre a logisztikában? A QLM piaci kitekintése.

Mindenki a netről rendel: új kihívás elé állította a járvány a csomagszállítókat 

Az online vásárlási lavina hatására a csomagküldő szolgáltatások egy hirtelen megugró, majd viszonylag állandósuló csúcsidőszakkal szembesültek a tavalyi év elején. A kiugró ciklusokat a korábban bevett gyakorlat ellenére is csak megfelelően fejlett informatikai infrastruktúrával lehetett ellátni. A felhőmegoldások, az automatizáció, a micro-zoning eljárás, illetve a track-and-trace felületek segítettek abban, hogy a megnövekedett vásárlói igények ellenére kevesebb reklamáció és telefonos megkeresés érkezzen az ügyfélszolgálatra.

Drága mulatság lett tengeren árut szállítani 

Egy év alatt hétszeresére emelkedtek a tengeri szállítási díjak, tavaly nyáron átlagosan 1650 dollárba került egy 40 láb méretű tengerikonténer szállítása Sanghajból Rotterdamba, manapság ugyanekkora áru továbbítása 11 196 dollár - hívta fel a figyelmet a határokon átívelő pénzügyi megoldásokat nyújtó iBanFirst nemzetközi pénzforgalmi intézmény.

6 trend, amely meghatározza a logisztika jövőjét 

A világjárvány és a Brexit két példa nélküli esemény, amelyek örökre megváltoztatták a világot. A lezárások, a határzárak és az Egyesült Királyság határait átlépő áruk megnövekedett adminisztrációja olyan jelentős, negatív hatások voltak, amelyek súlyosan érintették a logisztikai szektort az elmúlt évben.

Még mindig érdemes lecsapni a jó ipari telkekre 

Erősödik a telekvadászat a logisztikai piacon, a telek és a raktárközpont lehet az évtized nagy dobása. Az elektronikus kereskedelem miatt hatalmas a kereslet a városok környékén lévő nagyobb és a belső kerületekben található kisebb és közepes raktárakra. A befektetők Magyarországon továbbra is keresik a földszintes, nyitott parkolójú bevásárló parkokat és szakáruházakat is.

Egymilliárd euró érkezik Bezenyére, hirtelen mindenki ingatlanos lett 

Földterületi botrányoktól hangos mostanában az osztrák és szlovák határnál lévő Bezenye, ahol előkészületben van egy egymilliárd eurós óriásberuházás. Egyelőre nem tudni, mi lesz a sorsa a lakóparknak kiszemelt területnek és az ipari parki telkeknek.

Cégek, amelyek nyertesei lehetnek, ha meglesz a vakcina 

A gyógyszergyártókon kívül más cégek is nagyot nyerhetnek azon, ha végre meglesz a koronavírus elleni vakcina. Milliárdokat kaszálhatnak és erre már most felkészülnek az őket kiszolgáló egyéb vállalkozások is.

40 tonnás időzített bombák száguldoznak a magyar utakon 

Súlyos károkat okoz az önköltségi ár alatti fuvarozás - véli az egyik szakmai szervezet.

Mindenki raktárt akar építeni. Mutatjuk, miért! 

A koronavírus járvány nyomán mélyülő válság egyik nyertese a logisztikai ágazat. Fejlesztők, üzemeltetők és befektetők is kedvelik és mind több pénzt áldoznak rá, különösen az e-kereskedelem miatti keresletbővülést látván. Hétfőn az Indotek Group újabb felvásárlási tranzakciója jelezte: nagy a potenciál a szektorban, már legalább öt nagyágyú verseng a magyar lehetőségek kiaknázásáért.

Megaparkokat akar építeni a Futureal új logisztikai cége 

HelloParks néven logisztikai ingatlanfejlesztő céget indított a Futureal Csoport alapító tulajdonosa. A cég itthon és térségünkben is terjeszkedni kíván. Először Budapest közelében megaparkokat szeretne építeni.

5+1 csapda a logisztikai beruházásoknál 

Sok milliárd forint befektetés úszik el évente Magyarországon a nem megfelelően tervezett logisztikai rendszerek miatt. Nagyon lassú a változás, de egyre több cég látja be, hogy megéri időt és pénzt fordítani a raktáruk optimális működéséhez szükséges alapos logisztikai tervezésre.

Hosszabb várakozás és több papírmunka vár a cégekre a Brexit miatt 

Függetlenül attól, hogy végül milyen forgatókönyv valósul meg, a Brexit jelentős hatást fog gyakorolni a logisztika és szállítmányozás területére egész Európában. A szabadkereskedelmi megállapodás szempontjából az a fő kérdés, hogy létrejön e valamilyen kompromisszum a vámok elkerülésére, vagy sem. A kilépés lehetséges hatásait a szállítmányozásra Olivier Thouard, a GEFCO Vám és Adó területének igazgatója és Zafer Özkök, a GEFCO Magyarország ügyvezetője elemezte.

Utánvét és készpénz: soha nem szokunk le róla 

A magyar lakosság 2018-ban – a gazdasági fellendüléssel összhangban – már a webáruházakban is egyre többet vásárolt. Az éves átlagos költés összességében megközelítette a 133 ezer forintot – a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.

A divat logisztikája 

Nem is gondolnánk, de a divat és a logisztika között igen sok párhuzam található. Ezt mutatja be egy nemrég készült felmérés, amely ezenkívül a vevők szokásait is vizsgálta. A kutatásban körülbelül 6000 ember vett részt az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztráliából és Japánból. 

Webáruházaknak: hogyan válassz logisztikai szolgáltatót? 

Kevés olyan fontos döntés van egy webáruház üzemeltetésében, mint a logisztikai szolgáltató kiválasztása, ezen állhat ugyanis a siker vagy a bukás kérdésköre. Ha rosszul méri fel az igényeket, és hibásan dönt, akár le is húzhatja a rolót. Ezért ehhez a kulcsfontosságú döntéshez adunk most tanácsokat.

Százmilliók indulnak meg: milyen kihívásokat tartogat a kínai újév? 

A Kínai Újév és a hozzá kapcsolódó ünneplés kétségtelenül a világ legkomolyabb logisztikai feladatai közé tartozik. Az eseménysorozat idén február 5-én veszi kezdetét, a kínai logisztikai vállalatok számára az év ezen része jelenti a legnagyobb kihívást. A legjelentősebb kínai ünnep – a holdújév és a hozzá kapcsolódó tavaszünnep – hatalmas embertömegek utaztatását foglalja magában az egész év folyamán.

Megvan a megoldás a baktériummal fertőzött élelmiszerek kiszűrésére 

A blockchain vagyis a blokklánc valósíthatja meg a zöldség- és gyümölcsáru-forgalom teljes átláthatóságát. Segítségével a boltok és éttermek pontosan tudnák, honnan ered az uborka vagy a saláta, és mikor szedték. Így ha kitör egy baktériumfertőzéses járvány, rögtön valószínűsíteni tudnák, mely szállítmányokból nem szabad a fogyasztóknak adni, mert valószínűleg azok is fertőzöttek. Ehhez persze a beszállítók adatfeldolgozó rendszereinek átalakítása szükséges.

Házhoz is szállít a német eBay 

Házhoz szállítási és fulfilment szolgáltatást indít az eBay Németorszában. Akár már másnap kiszállíthatják a rendelt árukat.

Fuvarozók: azonnali díjemelés, a hatások megjósolhatatlanok 

Azonnali, húsz százalékot is elérő díjemelést szorgalmaznak a fuvarozói érdekképviseletek, az alágazat cégeinek jövedelmezősége ugyanis az elmúlt években annyira lecsökkent, hogy az már az ellátási lánc biztonságát fenyegeti. A Piac & Profitnak nyilatkozó szakértő szerint az emelésnek elhúzódó hatása lesz a fogyasztói árakra, de a drágulás mértéke ma még megjósolhatatlan.

E-kereskedelem: nálunk még mindig az utánvét a király 

A rendelések 58 százalékát még készpénzben fizetjük, ami azt jelenti, hogy vagy boltban adjuk le a pénzt vagy a futárnak nyújtjuk át. Mégis igaz, hogy online kártyás fizetési lehetőség nélkül ma már egyetlen webshop sem tud létezni, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Akadozik az ellátási lánc az építőiparban 

Recseg, ropog az ellátási lánc az építőiparban. Mára nincs olyan terület, ahol ne lenne valamilyen probléma. Most éppen logisztikai nehézségek fokozzák az építőanyaghiányt az építőipar robbanásszerű növekedése miatt, dominóhatást indítva el.

Startupversenyekkel az ágazatok zöldüléséért 

Új módi, hogy amikor egy szektort környezetbarátabbá akar tenni egy világcég, az új technológiákat felfedezendő versenyt hirdet a startupok között. Jót tesz az ilyesmi a versenyt meghirdető világvállalatnak. Ilyen húzáshoz folyamodott a Cargill agrármulti.

Teherszállítás: vissza a vitorlásokhoz? 

Új reneszánsz következhet az áruszállításban, ahogy egyre több cég csökkentené környezeti lábnyomát, a legmodernebb technológiák mellett újra előtérbe kerülhetnek a régi, évszázadokig használt, de környezetbarát megoldások is.

Módosítani kellene a logisztikai pályázatok feltételein 

A logisztikai pályázatok feltételrendszerének kiigazítását kéri a Kormánytól a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) annak érdekében, hogy az iparág meg tudja őrizni nemzetközi versenyképességét.

A netes vásárlások a logisztikai piacot is pörgetik 

A magyar vásárlók 2017-ben mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, melynek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul tavaly a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így az áremelések hatását idén már a vásárlók is megérezhetik – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei második tanulmányából.

Ingyenjogsi: még egymilliárd forint sofőrképzésre 

Újabb 1200 tehergépkocsi- és autóbuszvezető képzése valósulhat meg 1 milliárd forintos hazai forrásból a Gépjárművezető-képzés munkaviszonyban állók számára elnevezésű program keretében. A szállítmányozási és raktározási szektor támogatása kiemelten fontos, hiszen az ágazat 2017-ben a GDP 5,5 százalékát adta és több mint 290 ezer főt foglalkoztat Magyarországon.

5 zöld trend a logisztikában 

A logisztikában is érezhető a zöld fordulat, amennyiben a fenntartható technológiákat sikerült integrálni az ellátási folyamatokban. Április 19-e a Logisztika Napja, ennek apropóján a WebEye telematikai cég vizsgálta meg a logisztika jövőjét formáló zöld trendeket.

Ewald Raben az év vállalkozója Németországban 

Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója megkapta a 2018-as LEO díjat az “Év vállalkozója” kategóriában a Deutsche Verkehrs-Zeitung-tól március 23-án. Ewald Raben egy ünnepélyes gála keretében vette át a díjat a hamburgi Curiohaus-ban.

Teljesen kiszáll korábbi fuvarozócégéből Szemerey Lóránd 

Szemerey Lóránd értékesítette a Waberer's-Szemerey Logisztika Kft.-ben lévő üzletrészét. A Waberer's International Nyrt. ajánlatát elfogadva Szemerey Lóránd, és a vevő képviseletében Lajkó Ferenc vezérigazgató a mai napon az üzletrész-adásvételi szerződést aláírta.

Év végére elfogyhatnak a kiadó raktárak? 

Bár közel 120.000 négyzetméter új ipari / logisztikai terület került átadásra 2017-ben - amely csaknem duplája a 2016-os értéknek – így is előfordulhat, hogy az év végére nem marad 5.000 négyzetméternél nagyobb területű, kiadható raktár Budapesten és környékén, derül ki a Colliers International legújabb, ipari ingatlanpiaci jelentéséből.

A szállítók nem bírják az online iramot 

A szektor robbanásszerű növekedésével az azt kiszolgáló logisztika nehezen tartja a lépést, ráadásul az egyre több csomagszállító autó miatt a környezetszennyezés, a városok forgalma és a szemét mennyisége is jelentősen növekszik - írja összefoglalójában a Biztosítási Szemle.

Szállítmányozás: új utakon 

Sokakat megriaszthatott az a bejelentés a Magyar Postától, hogy aki októberben nem intézte el unión kívüli rendeléseit, az már karácsonyig ne is számítson arra, hogy megérkezik a várva várt ajándék. Tavaly azonban nemcsak a posta csúszott meg: csaknem egymillió megrendelőnél még az időben megvásárolt csomagok sem érkeztek meg. Miközben tehát dühöng a digitalizáció, és újabbnál újabb csúcsokat dönt az online kereskedelem, a fuvarozás, a logisztika és végső soron a futárszolgálatok terén még van helye a fejlődésnek.

Megvan a Tesla elektromos kamionok első nagy darabszámú rendelése 

A UPS logisztikai óriáscég energiahatékonysági és káros anyagkibocsátás csökkentési céljainak megvalósulását mozdítja elő. Az elektromos nagyteherautó technológia újdonságot jelent a UPS járműflottájában. Gyártásuk azonban csak 2019-ben kezdődik meg.

A szállítmányozás egyre kevésbé a kkv-k terepe 

A hazai árukereskedelem volumene 2017-ben éves szinten 3,8%-kal lehet magasabb a tavalyi eredménynél. Az import 4,4%-kos növekedése mellett az exportbővülés 3,2%-os lehet, és továbbra is a közúti szállítás dominanciája látható mind a nemzetközi, mind pedig a belföldi árukereskedelemben. A hazai szállítmányozási szektor kifejezetten koncentrált, néhány domináns szereplőnél jelenik meg a forgalom döntő hányada, és ebben nem várható változás 2018-ban sem. A szektor számára a legnagyobb kihívást a régiós szinten egyik legmagasabb üzemanyagköltség, illetve az egyre jelentősebb munkaerőhiány jelenti a következő időszakban az Euler Hermes legújabb, szállítmányozási piacot vizsgáló elemzése alapján.

Óvatos előrendelések: nincs még ára a Tesla elektromos kamionjának 

A Tesla szerint az elektromos kamionoké a jövő a logisztikában. A Wal-Mart áruházlánc és a J.B. Hunt szállítmányozási vállalat több példányt is rendeltek a Tesla új elektromos teherautójából. A többi nagy márkanév azonban a kivárás taktikájához folyamodott: csak egy-egy példányt szereznek be, hogy meglássák, beválnak-e.

30 milliárdos forgalmat várnak az idei fekete péntekre 

Újra itt a fekete péntek, és nagyobb, mint eddig bármikor. Idén rekordszámú kereskedő csatlakozik az Amerikából átvett kezdeményezéshez. A webáruházak 62 százaléka jelezte, hogy nála is lesz Black Friday. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei negyedik felméréséből kiderül, hogy az e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Infokom

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától?

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától? 

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia munkahelyi hatását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo