Logisztika cikkek
Egyre durvább a munkaerőhiány ebben a szektorban
A járványhelyzet hatása számos más ágazatban visszaszorulni látszik, azonban a munkaerőhiány még mindig aktuális probléma. A koronavírus erőteljes hatással volt a munkaerőpiacra minden szektorban, a logisztikában is. A logisztikai dolgozóknál egyre magasabb a munkaerőhiány, egyre több raktári dolgozót keresnek. Járványtól függetlenül mindemellett még szigorúbb biztonsági intézkedéseket kezdenek bevezetni a cégek. A QLM kitekintése.
Nehezített pályára kerültek a logisztikai cégek
A kínai újév köszöntése a távol-keleti országban élők számára családi összejöveteleket, utazást és pihenést jelent, a világ többi részének viszont komoly logisztikai kihívásokat. A vállalkozások bezárnak, a gyárak felfüggesztik működésüket, a fuvarozók pedig az alacsonyabb keresletre reagálva csökkentik a kapacitást, mindez nagymértékben befolyásolja a globális áruszállítási piacot. Idén a kínai új év hatása várhatóan a szokásosnál nagyobb lesz a Dachser szerint, hisz a munkaszüneti napok mellett a COVID-19 okozta szigorításokkal és a pekingi téli olimpiával járó forgalommal is számolnunk kell.
Túlélni a járványt: alapjaiban változtatott meg egy szektort a vírus
A világjárvány miatt jelentős változások történtek a logisztikai iparágban 2020-ban és 2021-ben is, és úgy tűnik, ez nem lesz másképp idén sem. A koronavírus jelentős átalakulásra és alkalmazkodásra kényszerítette ezt a szektort is, ennek következtében a rugalmasság még inkább előtérbe kerül, az ellátási láncok automatizálása is kulcsfontosságúvá válik, valamint a zöld logisztika is egyre népszerűbb.
Robot áll munkába az IKEA raktárában
Az IKEA belső logisztikai folyamatainak optimalizálására innovatív utat választott és autonóm mobil robottechnológiába fektetett.
Robotok kkv-knak, nevük kobot
Az elmúlt évek e-kereskedelmi robbanását követően a kisebb vállalkozások is elkezdtek foglalkozni azzal, hogyan lehet a lehető leghatékonyabbá tenni az áruk raktárból a vásárlókhoz történő eljuttatásának folyamatát. Ez az a folyamat, amely a gyakori megerőltető mozgások miatt a legkevésbé népszerű a munkavállalók körében.
Magyarország, a logisztikai nagyhatalom?
Komoly szállítási fejlesztéseket tervez a kormány.
A logisztika jövője: digitalizálódás és Kína térhódítása 2030-ra
A COVID-19 világszerte jelentős változásokat eredményezett a logisztikai szektorban. Ingadozó kereslet, a beszállítások egyenetlensége, az e-commerce drámai térhódítása, a logisztikai igények átrendeződése. Ipar 4.0 és 5G. Vajon hogy hat mindez egymásra, és milyen új világot hoz ez létre a logisztikában? A QLM piaci kitekintése.
Mindenki a netről rendel: új kihívás elé állította a járvány a csomagszállítókat
Az online vásárlási lavina hatására a csomagküldő szolgáltatások egy hirtelen megugró, majd viszonylag állandósuló csúcsidőszakkal szembesültek a tavalyi év elején. A kiugró ciklusokat a korábban bevett gyakorlat ellenére is csak megfelelően fejlett informatikai infrastruktúrával lehetett ellátni. A felhőmegoldások, az automatizáció, a micro-zoning eljárás, illetve a track-and-trace felületek segítettek abban, hogy a megnövekedett vásárlói igények ellenére kevesebb reklamáció és telefonos megkeresés érkezzen az ügyfélszolgálatra.
Drága mulatság lett tengeren árut szállítani
Egy év alatt hétszeresére emelkedtek a tengeri szállítási díjak, tavaly nyáron átlagosan 1650 dollárba került egy 40 láb méretű tengerikonténer szállítása Sanghajból Rotterdamba, manapság ugyanekkora áru továbbítása 11 196 dollár - hívta fel a figyelmet a határokon átívelő pénzügyi megoldásokat nyújtó iBanFirst nemzetközi pénzforgalmi intézmény.
6 trend, amely meghatározza a logisztika jövőjét
A világjárvány és a Brexit két példa nélküli esemény, amelyek örökre megváltoztatták a világot. A lezárások, a határzárak és az Egyesült Királyság határait átlépő áruk megnövekedett adminisztrációja olyan jelentős, negatív hatások voltak, amelyek súlyosan érintették a logisztikai szektort az elmúlt évben.
Még mindig érdemes lecsapni a jó ipari telkekre
Erősödik a telekvadászat a logisztikai piacon, a telek és a raktárközpont lehet az évtized nagy dobása. Az elektronikus kereskedelem miatt hatalmas a kereslet a városok környékén lévő nagyobb és a belső kerületekben található kisebb és közepes raktárakra. A befektetők Magyarországon továbbra is keresik a földszintes, nyitott parkolójú bevásárló parkokat és szakáruházakat is.
Egymilliárd euró érkezik Bezenyére, hirtelen mindenki ingatlanos lett
Földterületi botrányoktól hangos mostanában az osztrák és szlovák határnál lévő Bezenye, ahol előkészületben van egy egymilliárd eurós óriásberuházás. Egyelőre nem tudni, mi lesz a sorsa a lakóparknak kiszemelt területnek és az ipari parki telkeknek.
Cégek, amelyek nyertesei lehetnek, ha meglesz a vakcina
A gyógyszergyártókon kívül más cégek is nagyot nyerhetnek azon, ha végre meglesz a koronavírus elleni vakcina. Milliárdokat kaszálhatnak és erre már most felkészülnek az őket kiszolgáló egyéb vállalkozások is.
40 tonnás időzített bombák száguldoznak a magyar utakon
Súlyos károkat okoz az önköltségi ár alatti fuvarozás - véli az egyik szakmai szervezet.
Mindenki raktárt akar építeni. Mutatjuk, miért!
A koronavírus járvány nyomán mélyülő válság egyik nyertese a logisztikai ágazat. Fejlesztők, üzemeltetők és befektetők is kedvelik és mind több pénzt áldoznak rá, különösen az e-kereskedelem miatti keresletbővülést látván. Hétfőn az Indotek Group újabb felvásárlási tranzakciója jelezte: nagy a potenciál a szektorban, már legalább öt nagyágyú verseng a magyar lehetőségek kiaknázásáért.
Megaparkokat akar építeni a Futureal új logisztikai cége
HelloParks néven logisztikai ingatlanfejlesztő céget indított a Futureal Csoport alapító tulajdonosa. A cég itthon és térségünkben is terjeszkedni kíván. Először Budapest közelében megaparkokat szeretne építeni.
5+1 csapda a logisztikai beruházásoknál
Sok milliárd forint befektetés úszik el évente Magyarországon a nem megfelelően tervezett logisztikai rendszerek miatt. Nagyon lassú a változás, de egyre több cég látja be, hogy megéri időt és pénzt fordítani a raktáruk optimális működéséhez szükséges alapos logisztikai tervezésre.
Hosszabb várakozás és több papírmunka vár a cégekre a Brexit miatt
Függetlenül attól, hogy végül milyen forgatókönyv valósul meg, a Brexit jelentős hatást fog gyakorolni a logisztika és szállítmányozás területére egész Európában. A szabadkereskedelmi megállapodás szempontjából az a fő kérdés, hogy létrejön e valamilyen kompromisszum a vámok elkerülésére, vagy sem. A kilépés lehetséges hatásait a szállítmányozásra Olivier Thouard, a GEFCO Vám és Adó területének igazgatója és Zafer Özkök, a GEFCO Magyarország ügyvezetője elemezte.
Utánvét és készpénz: soha nem szokunk le róla
A magyar lakosság 2018-ban – a gazdasági fellendüléssel összhangban – már a webáruházakban is egyre többet vásárolt. Az éves átlagos költés összességében megközelítette a 133 ezer forintot – a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.
A divat logisztikája
Nem is gondolnánk, de a divat és a logisztika között igen sok párhuzam található. Ezt mutatja be egy nemrég készült felmérés, amely ezenkívül a vevők szokásait is vizsgálta. A kutatásban körülbelül 6000 ember vett részt az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztráliából és Japánból.
Webáruházaknak: hogyan válassz logisztikai szolgáltatót?
Kevés olyan fontos döntés van egy webáruház üzemeltetésében, mint a logisztikai szolgáltató kiválasztása, ezen állhat ugyanis a siker vagy a bukás kérdésköre. Ha rosszul méri fel az igényeket, és hibásan dönt, akár le is húzhatja a rolót. Ezért ehhez a kulcsfontosságú döntéshez adunk most tanácsokat.
Százmilliók indulnak meg: milyen kihívásokat tartogat a kínai újév?
A Kínai Újév és a hozzá kapcsolódó ünneplés kétségtelenül a világ legkomolyabb logisztikai feladatai közé tartozik. Az eseménysorozat idén február 5-én veszi kezdetét, a kínai logisztikai vállalatok számára az év ezen része jelenti a legnagyobb kihívást. A legjelentősebb kínai ünnep – a holdújév és a hozzá kapcsolódó tavaszünnep – hatalmas embertömegek utaztatását foglalja magában az egész év folyamán.
Megvan a megoldás a baktériummal fertőzött élelmiszerek kiszűrésére
A blockchain vagyis a blokklánc valósíthatja meg a zöldség- és gyümölcsáru-forgalom teljes átláthatóságát. Segítségével a boltok és éttermek pontosan tudnák, honnan ered az uborka vagy a saláta, és mikor szedték. Így ha kitör egy baktériumfertőzéses járvány, rögtön valószínűsíteni tudnák, mely szállítmányokból nem szabad a fogyasztóknak adni, mert valószínűleg azok is fertőzöttek. Ehhez persze a beszállítók adatfeldolgozó rendszereinek átalakítása szükséges.
Házhoz is szállít a német eBay
Házhoz szállítási és fulfilment szolgáltatást indít az eBay Németorszában. Akár már másnap kiszállíthatják a rendelt árukat.
Fuvarozók: azonnali díjemelés, a hatások megjósolhatatlanok
Azonnali, húsz százalékot is elérő díjemelést szorgalmaznak a fuvarozói érdekképviseletek, az alágazat cégeinek jövedelmezősége ugyanis az elmúlt években annyira lecsökkent, hogy az már az ellátási lánc biztonságát fenyegeti. A Piac & Profitnak nyilatkozó szakértő szerint az emelésnek elhúzódó hatása lesz a fogyasztói árakra, de a drágulás mértéke ma még megjósolhatatlan.
E-kereskedelem: nálunk még mindig az utánvét a király
A rendelések 58 százalékát még készpénzben fizetjük, ami azt jelenti, hogy vagy boltban adjuk le a pénzt vagy a futárnak nyújtjuk át. Mégis igaz, hogy online kártyás fizetési lehetőség nélkül ma már egyetlen webshop sem tud létezni, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Akadozik az ellátási lánc az építőiparban
Recseg, ropog az ellátási lánc az építőiparban. Mára nincs olyan terület, ahol ne lenne valamilyen probléma. Most éppen logisztikai nehézségek fokozzák az építőanyaghiányt az építőipar robbanásszerű növekedése miatt, dominóhatást indítva el.
Startupversenyekkel az ágazatok zöldüléséért
Új módi, hogy amikor egy szektort környezetbarátabbá akar tenni egy világcég, az új technológiákat felfedezendő versenyt hirdet a startupok között. Jót tesz az ilyesmi a versenyt meghirdető világvállalatnak. Ilyen húzáshoz folyamodott a Cargill agrármulti.
Teherszállítás: vissza a vitorlásokhoz?
Új reneszánsz következhet az áruszállításban, ahogy egyre több cég csökkentené környezeti lábnyomát, a legmodernebb technológiák mellett újra előtérbe kerülhetnek a régi, évszázadokig használt, de környezetbarát megoldások is.
Módosítani kellene a logisztikai pályázatok feltételein
A logisztikai pályázatok feltételrendszerének kiigazítását kéri a Kormánytól a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) annak érdekében, hogy az iparág meg tudja őrizni nemzetközi versenyképességét.
A netes vásárlások a logisztikai piacot is pörgetik
A magyar vásárlók 2017-ben mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, melynek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul tavaly a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így az áremelések hatását idén már a vásárlók is megérezhetik – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei második tanulmányából.
Ingyenjogsi: még egymilliárd forint sofőrképzésre
Újabb 1200 tehergépkocsi- és autóbuszvezető képzése valósulhat meg 1 milliárd forintos hazai forrásból a Gépjárművezető-képzés munkaviszonyban állók számára elnevezésű program keretében. A szállítmányozási és raktározási szektor támogatása kiemelten fontos, hiszen az ágazat 2017-ben a GDP 5,5 százalékát adta és több mint 290 ezer főt foglalkoztat Magyarországon.
5 zöld trend a logisztikában
A logisztikában is érezhető a zöld fordulat, amennyiben a fenntartható technológiákat sikerült integrálni az ellátási folyamatokban. Április 19-e a Logisztika Napja, ennek apropóján a WebEye telematikai cég vizsgálta meg a logisztika jövőjét formáló zöld trendeket.
Ewald Raben az év vállalkozója Németországban
Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója megkapta a 2018-as LEO díjat az “Év vállalkozója” kategóriában a Deutsche Verkehrs-Zeitung-tól március 23-án. Ewald Raben egy ünnepélyes gála keretében vette át a díjat a hamburgi Curiohaus-ban.
Teljesen kiszáll korábbi fuvarozócégéből Szemerey Lóránd
Szemerey Lóránd értékesítette a Waberer's-Szemerey Logisztika Kft.-ben lévő üzletrészét. A Waberer's International Nyrt. ajánlatát elfogadva Szemerey Lóránd, és a vevő képviseletében Lajkó Ferenc vezérigazgató a mai napon az üzletrész-adásvételi szerződést aláírta.
Év végére elfogyhatnak a kiadó raktárak?
Bár közel 120.000 négyzetméter új ipari / logisztikai terület került átadásra 2017-ben - amely csaknem duplája a 2016-os értéknek – így is előfordulhat, hogy az év végére nem marad 5.000 négyzetméternél nagyobb területű, kiadható raktár Budapesten és környékén, derül ki a Colliers International legújabb, ipari ingatlanpiaci jelentéséből.
A szállítók nem bírják az online iramot
A szektor robbanásszerű növekedésével az azt kiszolgáló logisztika nehezen tartja a lépést, ráadásul az egyre több csomagszállító autó miatt a környezetszennyezés, a városok forgalma és a szemét mennyisége is jelentősen növekszik - írja összefoglalójában a Biztosítási Szemle.
Szállítmányozás: új utakon
Sokakat megriaszthatott az a bejelentés a Magyar Postától, hogy aki októberben nem intézte el unión kívüli rendeléseit, az már karácsonyig ne is számítson arra, hogy megérkezik a várva várt ajándék. Tavaly azonban nemcsak a posta csúszott meg: csaknem egymillió megrendelőnél még az időben megvásárolt csomagok sem érkeztek meg. Miközben tehát dühöng a digitalizáció, és újabbnál újabb csúcsokat dönt az online kereskedelem, a fuvarozás, a logisztika és végső soron a futárszolgálatok terén még van helye a fejlődésnek.
Megvan a Tesla elektromos kamionok első nagy darabszámú rendelése
A UPS logisztikai óriáscég energiahatékonysági és káros anyagkibocsátás csökkentési céljainak megvalósulását mozdítja elő. Az elektromos nagyteherautó technológia újdonságot jelent a UPS járműflottájában. Gyártásuk azonban csak 2019-ben kezdődik meg.
A szállítmányozás egyre kevésbé a kkv-k terepe
A hazai árukereskedelem volumene 2017-ben éves szinten 3,8%-kal lehet magasabb a tavalyi eredménynél. Az import 4,4%-kos növekedése mellett az exportbővülés 3,2%-os lehet, és továbbra is a közúti szállítás dominanciája látható mind a nemzetközi, mind pedig a belföldi árukereskedelemben. A hazai szállítmányozási szektor kifejezetten koncentrált, néhány domináns szereplőnél jelenik meg a forgalom döntő hányada, és ebben nem várható változás 2018-ban sem. A szektor számára a legnagyobb kihívást a régiós szinten egyik legmagasabb üzemanyagköltség, illetve az egyre jelentősebb munkaerőhiány jelenti a következő időszakban az Euler Hermes legújabb, szállítmányozási piacot vizsgáló elemzése alapján.
Óvatos előrendelések: nincs még ára a Tesla elektromos kamionjának
A Tesla szerint az elektromos kamionoké a jövő a logisztikában. A Wal-Mart áruházlánc és a J.B. Hunt szállítmányozási vállalat több példányt is rendeltek a Tesla új elektromos teherautójából. A többi nagy márkanév azonban a kivárás taktikájához folyamodott: csak egy-egy példányt szereznek be, hogy meglássák, beválnak-e.
30 milliárdos forgalmat várnak az idei fekete péntekre
Újra itt a fekete péntek, és nagyobb, mint eddig bármikor. Idén rekordszámú kereskedő csatlakozik az Amerikából átvett kezdeményezéshez. A webáruházak 62 százaléka jelezte, hogy nála is lesz Black Friday. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei negyedik felméréséből kiderül, hogy az e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak.
Nagyobb a zöldülés elektromos teherautókkal
Európában a teherautók teszik ki a járműflotta öt százalékát, ám az üvegházgáz-kibocsátás 20 százalékát adják. Nagyobb emissziócsökkentés érhető a teherautók és buszok lecserélésével, mint a személygépkocsik villanyüzemű járművekkel történő kiváltásával.
Futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
Az online vásárlás hazánkban is évről évre egyre népszerűbb. 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18 százalékos növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami természetesen a csomagszámok emelkedésében is megmutatkozik. A gyors fejlődésnek köszönhetően a logisztikai folyamatok lekövetése is egyre nagyobb kihívást jelent, miközben az ünnepi szezon még csak most fog elindulni. Súlyosbítja a helyzetet a futárcégeket is elérő, fokozott munkaerőhiány is – derül ki a GKI Digital iparági jelentéséből.
Indul a szigor az utakon: bírságolhat a tengesúlymérő rendszer
Keddtől küldhet figyelmeztetést a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer a szabálysértő fuvarozóknak, miután 2017. szeptember 19-ével elindult annak objektív felelősség elve alapján funkcionáló automatikus üzemmódja.
Az innovatív ellátási lánc lendítheti fel az egészségügyet
A fejlett technológia és az innovatív ellátási lánc nyújthat megoldást az egészségügyi szektor költséghatékony működésére - áll a DHL által nemrég publikált tanulmányban, amely az egészségügyet az iparágak fejlettségét jelző ún. McKinsey Global Institute Industry Digitization Index alsó 20 százalékába sorolja, mellyel az állami szektor is megelőzi.
Magyarország lehet a régió egyik logisztikai központja
Sokéves várakozást követően az elmúlt hónapokban három magyar cég fő szervezésében elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – eddig közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A forgalmi előrejelzések alapján a kínai vasúti konténerforgalom érdemi növekedése várható. Reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe – véli a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). Az áruforgalom növekedését a geopolitikai változások mellett a NAV által kialakított új vámkezelési gyakorlat is segíti.
Robotok pakolták az árut a DHL raktárában
Közösen tesztelt mobil robotokat a DHL és a Wärtsilä finn technológiai cégcsoport a vállalat legnagyobb európai elosztóközpontjában, többek között azért, hogy kiderüljön, hogyan működik az emberi dolgozók és a robotok közötti munkakapcsolat.