A divat logisztikája

Nem is gondolnánk, de a divat és a logisztika között igen sok párhuzam található. Ezt mutatja be egy nemrég készült felmérés, amely ezenkívül a vevők szokásait is vizsgálta. A kutatásban körülbelül 6000 ember vett részt az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztráliából és Japánból. 

Meglepő összefüggések vannak a divat és a logisztika között – ez derült ki egy friss kutatásból. A brit vásárlók például különösen értékelik a ruhadarabok etikus gyártását, míg a japán fogyasztók a minőséget részesítik előnyben. A vásárlók 15 százaléka nézi meg a származási helyet; Olaszországban ez a szám akár 41 százalék is lehet.

A fogyasztók továbbá szeretnék tudni, hogy milyen hatással van a környezetre a termékek szállítása. A megkérdezettek egynegyedének az is fontos, hogy tisztességes munkakörülmények között készüljenek a ruhák. A divatipar szakértői is úgy vélik, hogy a környezeti hatások és a társadalmi szempontok ismertetése egyre nagyobb szerepet kap, különösen a fiatalok körében.

A divatiparban fontos a kreativitás, precizitás, gyorsaság, ez a logisztikára is igaz, mivel a tervezőknek szükségük van arra, hogy kollekcióik időben érkezzenek a kifutóra. Ennek megoldására az ismertebb divatesemények nagy része, többek között a moszkvai, sydneyi Mercedes-Benz Fashion Week és az Amazon Fashion Week Tokyo olyan logisztikai partnerekkel működik együtt, akik képesek ezt az igényt kielégíteni.

A logisztikának nagy szerepe van még a nagy hírű divatszervezetekkel – mint mondjuk a British Fashion Council (BFC) vagy a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) – való együttműködésben is. A Council of Fashion Designers of America (CFDA) 2017 októberében a DHL-lel közösen megjelentette a „The Human-Centered Supply Chain” (Emberközpontú ellátási lánc) című tanulmányt, amely a divat jövőjének üzleti modelljeit mutatja be. Hasonló kiadvány a felmérés eredményei alapján kifejlesztett „Designer’s Playbook” (Tervezők kézikönyve), amely segít a feltörekvő tervezőknek sikeresen kialakítani üzleti profiljukat.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo