Meglepő összefüggések vannak a divat és a logisztika között – ez derült ki egy friss kutatásból. A brit vásárlók például különösen értékelik a ruhadarabok etikus gyártását, míg a japán fogyasztók a minőséget részesítik előnyben. A vásárlók 15 százaléka nézi meg a származási helyet; Olaszországban ez a szám akár 41 százalék is lehet.
A fogyasztók továbbá szeretnék tudni, hogy milyen hatással van a környezetre a termékek szállítása. A megkérdezettek egynegyedének az is fontos, hogy tisztességes munkakörülmények között készüljenek a ruhák. A divatipar szakértői is úgy vélik, hogy a környezeti hatások és a társadalmi szempontok ismertetése egyre nagyobb szerepet kap, különösen a fiatalok körében.
A divatiparban fontos a kreativitás, precizitás, gyorsaság, ez a logisztikára is igaz, mivel a tervezőknek szükségük van arra, hogy kollekcióik időben érkezzenek a kifutóra. Ennek megoldására az ismertebb divatesemények nagy része, többek között a moszkvai, sydneyi Mercedes-Benz Fashion Week és az Amazon Fashion Week Tokyo olyan logisztikai partnerekkel működik együtt, akik képesek ezt az igényt kielégíteni.
A logisztikának nagy szerepe van még a nagy hírű divatszervezetekkel – mint mondjuk a British Fashion Council (BFC) vagy a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) – való együttműködésben is. A Council of Fashion Designers of America (CFDA) 2017 októberében a DHL-lel közösen megjelentette a „The Human-Centered Supply Chain” (Emberközpontú ellátási lánc) című tanulmányt, amely a divat jövőjének üzleti modelljeit mutatja be. Hasonló kiadvány a felmérés eredményei alapján kifejlesztett „Designer’s Playbook” (Tervezők kézikönyve), amely segít a feltörekvő tervezőknek sikeresen kialakítani üzleti profiljukat.