Logisztika cikkek


Orosz embargó: villám-átrendeződés Magyarországon

Orosz embargó: villám-átrendeződés Magyarországon 

Az Európai Unió és Oroszország közötti szankcióháború legnagyobb vesztesei a jelentős orosz exporttevékenységet végző cégek mellett az őket kiszolgáló logisztikai szolgáltatók. A kár alig egy hónap alatt euró milliókban mérhető.
Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont

Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont 

A szállítmányozó, fuvarozó cégek számos alkalommal szembesülnek azzal, hogy a vártnál gyakrabban válik szükségessé járműveik javítása, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.
Közelebb hozza az ügyfeleket a technológia

Közelebb hozza az ügyfeleket a technológia 

A menedzserek túlnyomó többsége szeretné közelebb tudni magát az ügyfelekhez: 87 százalékuk a következő 2-5 évben a korábbinál lényegesen intenzívebb együttműködést akar kialakítani velük. keresik, de nem találják a hangot a marketingesekkel.
Egy kisebb ország GDP-je tűnik el az utakon

Egy kisebb ország GDP-je tűnik el az utakon 

A fuvarozási bűncselekmények 2013-ban 8,2 milliárd euró – 2500 milliárd forint - veszteséget okoztak az Európai Unióban, ami több mint a teljes magyarországi biztosítási piac éves díjbevételének háromszorosa.
E-útdíj: nem kaptak a szívükhöz a fuvarozók

E-útdíj: nem kaptak a szívükhöz a fuvarozók 

Február 9-én újabb módosításokon esett át az e-útdíj rendszer, de a fuvarozók most időben felkészültek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy főként az új rendelkezések technikai részleteit tisztázó kérdésekkel fordultak az ügyfélszolgálatokhoz.
Változik az e-útdíj rendszer: erre kell figyelni!

Változik az e-útdíj rendszer: erre kell figyelni! 

A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai. Mire érdemes figyelniük az úthasználóknak a következő napokban?
Itt az áru, de hová tegyem?

Itt az áru, de hová tegyem? 

Nehéz döntés előtt állnak a raktározási gondokkal küszködő vállalkozások. Érdemes befektetni egy korszerű raktár kialakításába, vagy sem? Szakértőnk cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el, hogy felborítsa cége életét a raktározás kérdése.
Most béreljen raktárat hosszú távra!

Most béreljen raktárat hosszú távra! 

A globális logisztikai bérleti díjak több mint öt százalékos éves növekedése várható a következő néhány év folyamán - derül ki a Prologis legfrissebb kutatásából.
Előremenekülnek az ATM-üzemeltetők

Előremenekülnek az ATM-üzemeltetők 

A nemzetközi vállalatok egyre inkább Ázsiába és Dél-Amerikába tartanak, az Európában megüresedő pozíciókat a nemzeti piacokat és a helyi igényeket ismerő, azokat költséghatékonyan kielégíteni képes helyi vállalatok veszik át.
Logisztikai fejlesztés a debreceni repülőtéren

Logisztikai fejlesztés a debreceni repülőtéren 

Ötezer négyzetméteres logisztikai csarnok épül 550 millió forintos beruházással a debreceni repülőtéren, a projekt bokrétaavató ünnepségét hétfőn tartották. A csarnokban 10 ezer raklapnyi árut lehet majd kezelni.

Olcsóságunk jelenti a versenyképességünket 

Továbbra is a londoni Heathrow reptér számít a világ legdrágább logisztikai helyszínének, Budapest a 12. legolcsóbb a vizsgált 64 város közül - derül ki a DTZ nemzetközi ingatlantanácsadó legújabb elemzéséből.

Stratégiai partnerségi megállapodás a kormányzat és a logisztikai szakma között 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a teljes magyar logisztikai szakmát képviselő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) között 2013. július 11-én létrejött egy stratégiai partnerségről szóló megállapodás. Az együttműködés célja olyan jogszabályi környezet megteremtése, amely hozzájárul az ország és a logisztikai szakma versenyképességéhez. A LEF tagjai a közös munka során részt vesznek a logisztikai szektort érintő jogszabálytervezetek társadalmi egyeztetésében, és szakmai javaslataikkal segítik az NFM munkáját.

Útdíj: már regisztrálhatnak a fuvarozók 

Akár ellátási gondokhoz is vezethet, ha a jelenlegi formájában, átmeneti tesztidőszak nélkül vezetik be az elektronikus útdíjat – figyelmeztet egy szakmai szervezet, amely szerint vészesen alulinformáltak a vállalkozók.

Zöld utat kérnek a zöld fuvarozók 

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) javaslata szerint ne kelljen útdíjat fizetniük az intermodális logisztikai szolgáltató központok 70 km-es körzetében a központból vagy a központba fuvarozó nehézgépjárműveknek.

E-útdíj: csak a gond van vele 

Csúszik a regisztráció, 25 napos próbaidőt kérnek a fuvarozók, és jelentősen drágulhatnak az alapélelmiszerek. Tíz nap múlva indulnia kell a rendszernek, de még komoly akadályokat kell eltakarítani az útból.

Útdíj: most már nem ússzuk meg 

Július elsejétől valósággá válik a fuvarozók mumusa, az elektronikus útdíj-rendszer. Az e-útdíj kiépítését komoly botrányok kísérték, ám az elmúlt hónapok hektikus eseményei után a rendszer kiépítése már a célegyeneséhez érkezett, a Magyar Közlönyben megjelent végrehajtási rendelettel.

Új szinten az élelmiszer-logisztika 

A jövőben tizenkét európai élelmiszer-logisztikai szolgáltató fog együttműködni egy erőteljes, határokon átívelő szövetség keretében. A „European Food Network” megbízható, nemzetközi élelmiszer-logisztikai szolgáltatásokat nyújt, egységes szabványok szerint. Október 1-től bevezetésre kerül a hálózatban az új “vivengo” termékcsalád is.

Együttműködés a logisztikai versenyképességért 

Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a hazai belvízi forgalomban meghatározó, dunai kikötőket teljes körűen képviselő Magyar Dunai Kikötők Szövetsége.

Nem terveztek a cégek az útdíjjal, pedig emelni fogja az árakat 

A cégek háromnegyede nem számolt az idei költségek tervezésekor az útdíj bevezetésével, közel felük pedig nem tartja elfogadhatónak az ebből adódó áremelkedést, bár a logisztikai szolgáltatóknak ez drasztikusan megnövekedett pluszköltséget is jelenthet – többek között ez is kiderült a trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából az Ipsos által készített kutatásból. A 300 Magyarországon működő vállalat megkérdezésén alapuló felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlások térnyerése jelentősen átformálhatja a piacot, szereplőit új megoldások bevezetésére késztetheti.

Útdíj, bármi áron 

Most már végleges, hogy nyár közepétől bevezetik Magyarországon is az útdíjat. Jelentősen drágul majd a fuvarozás, az árak a fogyasztói oldalra is átgyűrűznek majd. A szállítmányozó vállalatok jelentős része nehéz helyzetbe kerülhet, a költségvetésnek viszont úgy kell ez a pénz, mint egy falat kenyér.

Újra kellene nyitni a logisztikai fejlesztési pályázatokat 

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a hazai raktárak és logisztikai központok versenyképességének fenntartása és az ország regionális szerepének erősítése érdekében a következő európai uniós pályázati ciklusban is szükség lesz a logisztikai iparág támogatására. A Szövetség ezért a beruházási és fejlesztési pályázatok mielőbbi meghirdetését sürgeti a logisztikai infrastruktúra fejlesztése és a logisztikai oktatás területén. A fejlesztések nélkül a hazai logisztikai szektor piacot veszíthet a térségben, és munkahelyek szűnhetnek meg.

A bizonytalanságért komoly árat fizethetnek a fuvarozók 

Az elektronikus útdíj bevezetésével kapcsolatos, év eleje óta tartó bizonytalanság és az információhiány nemcsak a fuvarozói szektort, de a megbízókat is komoly nehézség elé állítja.

Kombinált szállítás: tartani kell a menetrendet 

A kormány rendeletet hozott az Európa-Ázsia közötti kombinált fuvarozás szervezéséről és üzemeltetéséről szóló egyezményhez való csatlakozásról. Hazánk is vállalta, hogy biztosítani fogja a menterendek betartását és a fuvarozási útvonalak megfelelő átbocsájtási képességét.

Újraszabályoznák a közraktárakat 

A közraktári tevékenység az elmúlt évtizedben fokozatosan vesztett jelentőségéből, köszönhetően a tapasztalt visszaéléseknek és a közraktárakba vetett bizalom hanyatlásának. Ezt a folyamatot kívánja megfordítani a kormányzat azzal a törvénymódosítási javaslattal, amelynek eredményeként a magyarországi közraktárak működése biztonságosabb és átláthatóbb lesz.

Az információhiány okozta a legtöbb veszteséget a hófúvásban 

Hiába vannak a legmodernebb kommunikációs eszközökkel felszerelve a magyar fuvarozók járművei, a márciusi hóviharokban a legnagyobb gondot az információk hiánya okozta a kamionosoknak.

Miért kell GPS egy kukásautóba? 

Az elmúlt évtizedben a GPS alapú alkalmazások már nem csak a gépjárművezetők tájékozódását segítik. Egyre több, első hallásra szokatlan területen is alkalmaznak már műholdas rendszereket Magyarországon is, aminek köszönhetően jelentős – esetenként 30 százalék feletti – költségmegtakarítást érhetnek el a vállalkozások.

Versenyképes lehetne a kombinált szállítás 

Magyarországon az áruszállítás csak töredéke zajlik a vasúton, egy szakmai szervezet szerint mind az árak, mind a tervezhetőség tekintetében versenyhátrányban van a vasúti fuvarozás. Ez, valamint a vizi áruszállítás helyzete rontja a kombinált szállítás versenyképességét.

Júliustól e-útdíj, mindenáron 

Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.

7 tanács, hogy sikeres legyen vállalkozása a külpiacokon 

A nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik - ezt támasztja alá minden kutatás, mutató és statisztika. Nem véletlen, hogy a 2-5 éve alapított kkv-k 82 százaléka jelen van a nemzetközi piacokon, és nyitott a globális innovációkra, állapítja meg egy nemzetközi kutatáson alapuló tanulmány. De átlépni termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal az országhatárt nem olyan egyszerű.

Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert 

Egy hónappal eltolódik az e-útdíj tender aláírása, miután a nyertes Getronics január 14-én 30 napos haladékot kért és kapott az ajánlatkérő Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával.

Környezeti katasztrófákat előzhet meg az óvatosság 

Számos olyan esetről hallani, hogy a közúti szállítmányozás során súlyosan mérgező anyagok jutnak a környezetbe, mert a veszélyes árut szállító kamion megsérül vagy szivárog a tartály. Legyen szó robbanóanyagról, maró folyadékról, vagy különböző típusú gázokról, a veszélyes áruk szállítása mindig kockázatos feladat.

Egyszerűbb lesz a légiforgalmi árukezelés 

A légi közlekedésben használható elektronikus fuvarlevél alkalmazásával egyszerűbbé és gyorsabbá válik az árukezelés, biztonságosabbá és költséghatékonyabbá a fuvarozás.

Újabb sikeres magyar fejlesztés indulhat útjára 

A Lambda-Com Csoport SpedMart néven egyedi igényekre optimalizálható, telematikai adatokon alapuló rendszert fejlesztett, ahol egyedi igényekre szabottan találkozik össze a megbízó és a fuvarfeladatot elvállaló partner.

Pénzt ér a minősítés 

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által kidolgozott minősítési bizonyítvánnyal rendelkező pályázók az elmúlt 6 évben összesen 7,5 milliárd forint európai uniós támogatást nyertek el, és megközelítőleg 18,9 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg. Az objektív, szakmai minősítési rendszer elemeit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is beépítette pályázati kritériumrendszerébe. A 2014-től induló új uniós pályázati ciklusra készülve a Szövetség fejleszti osztályozási rendszerének kritériumait, ami tovább javítja a források lehívásának hatékonyságát, és a hazai logisztikai szolgáltató központok versenyképességét.

8,8 milliárdot nyertek 6 év alatt 

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) tagjai az elmúlt 6 évben összesen 8,8 milliárd forint uniós támogatást nyertek el, ami az általuk megvalósított fejlesztések átlag 40 százalékát fedezte. A források lehívását elősegítette, hogy a Szövetség pályázati információs vonalat épített ki, tanácsadással segítette saját tagszervezeteit, valamint a pályázatokat kiíró Nemzeti Fejlesztési Ügynökség munkáját.

Szállítmányozás – Kihívás a kánikula 

A közúti fuvarozás során számos kihívással kell szembenézniük a szállítmányozó vállalatoknak, ez pedig különösen igaz az olyan speciális ellátást igénylő rakományok esetében, mint a hűtött áru fuvarozása. Mindez pedig hatványozottan igaz kánikula esetén.

Felpöröghetnek a webshopok – Jön a fapados csomagküldés 

300 millió eurós, egész Európát felölelő befektetési programja részeként a lengyel Integer.pl csoport 300 önműködő csomagküldő terminált helyez üzembe Magyarországon, amellyel a nap 24 órájában az év 365 napján elérhetővé válik az automatizált csomagküldő szolgáltatás.

Uniós forrásból bővül a Dél-pesti Üzleti Park 

Több mint 93 millió forint uniós támogatást nyert a Dél-pesti Üzleti Park új üzemcsarnok-fejlesztése „Az üzleti infrastruktúra és a befektetési környezet fejlesztése - ipari parkok, iparterületek és inkubátorházak támogatása" című pályázaton az Új Széchenyi Terv Közép-Magyarországi Operatív Programja keretében.

Szövetségben az áram és a gáz is olcsóbb  

Az elmúlt négy évben a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) 73 millió forint értékű költségmegtakarítást ért el a tagvállalatai számára meghirdetett közös energiabeszerzési tendereken: 50 millió forintot a gáz- és további 23 millió forintot az árambeszerzés terén.

Nőtt a magyar haszongépjármű piac 

A gazdasági válság miatt májusban folytatódott a lemorzsolódás az Európai Unió haszongépjármű-piacán; a csökkenés a legnagyobb mértékű volt 2009 óta, Magyarországon viszont növekedést regisztrált az ACEA szakmai szövetség.

Logisztikai és szolgáltatóközpont épül Kecskeméten 

Komplex, több mint 10 ezer négyzetméteres intermodális logisztikai és szolgáltatóközpontot alakít ki az Agropack Trio Kft. a tulajdonában lévő tradicionális kecskeméti iparterület rehabilitációjával. A másfél milliárd forintos beruházást felerészben az Új Széchenyi Terv keretében, európai uniós pályázati támogatással finanszírozza a vállalkozás.

Postázott optimizmus 

A válság sújtotta gazdaságban tevékenykedő vállalkozásoknak szolgáltatva érték el javuló eredményeiket a hazai csomaglogisztikai cégek, amelyeknek fejlődése jótékonyan hat vissza partnereikre is. Az üzemanyagárak folyamatos növekedése viszont azzal a következménnyel járhat, hogy az ügyfelek egyre kevésbé fogadják el a megdrágult szállítási költségeket a portékák árában, s erre a logisztikai cégeknek nehéz lesz igazán jó választ találni.

Lemaradunk a versenyben? 

2012-ben elvileg az export húzhatja majd a magyar gazdaságot, ami pozitívan hathat az áruszállításra is. Ennek ellenére az MKB CEB elemzés szerint az idei növekedés jelentősen elmaradhat az elmúlt év első három negyedévében tapasztalt 1,8 százalékos bővüléstől. Az áruszállítás bővüléséhez szükséges infrastruktúrafejlesztések többnyire az unió kohéziós támogatásaiból valósultak meg.

Nem kellenek már a logisztikai ingatlanok a cégeknek 

Nagymértékben visszaesett a kereslet az utóbbi időben a logisztikai célú ingatlanok iránt, az ilyen létesítmények eladási árai, illetve bérleti díjai is számottevően csökkentek - írta csütörtöki számában a Népszava.

Tudjon meg mindent a logisztikáról! 

Egész napos logisztikai konferenciát szerveznek Budapesten, hogy áttekintést adjanak az iparág jövőjéről, a várható változásokról a tengeri, vasúti, folyami és légi szállítmányozás területén.

Nyári kamionstop: szombat délutántól vasárnap estig 

Beköszönt a nyári időszámítás a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozásában is. A júliusi és augusztusi szombatokon a kamionstop este 22 óra helyett már délután 15 órakor elkezdődik. A tehergépkocsik változatlanul vasárnap 22 óráig nem közlekedhetnek a magyarországi utakon. - írka a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.

A magyarok miért ne tudnának Szlovákiában vállalkozni? 

A legkisebb vállalkozásokat megtizedelheti a válság, ám a logisztika nagyobb cégeinek esélyei a túlélésre és megerősödésre nem lebecsülendők. Még úgy sem, hogy kénytelenek szembenézni a körbetartozással, a növekvő feketegazdasággal.

Logisztikai túlélőshow kicsiknek és nagyoknak 

A legkisebb vállalkozásokat megtizedelheti a válság, ám a logisztika nagyobb cégeinek esélyei a túlélésre és megerősödésre nem lebecsülendők. Még úgy sem, hogy kénytelenek szembenézni a körbetartozással, a növekvő feketegazdasággal.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána  

Napjaink egyik legnagyobb kihívása a környezet megóvása, és szennyezésének minél erőteljesebb visszaszorítása.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo