Logisztika cikkek
Nem áprilisi tréfa: megint módosul az EKAER
2015. április 1-jétől megint új szabályok lépnek életbe az elektronikus árukövetési rendszerben, amelyekre érdemes figyelemmel lenni, ha valaki a mulasztási bírságot el kívánja kerülni. Jó hír azonban, hogy bizonyos vállalkozások számára egyszerűsítő rendelkezések is életbe lépnek.
Komoly baj is lehet a kormány kapkodásából
Még a legjobb esetben is csak néhány napja lesz az adóhivatalnak és a vállalkozásoknak a felkészülésre, ha a tervek szerint márciusban módosul az elektronikus árukövetési rendszer. Ez pedig nem elég ahhoz, hogy kiismerjék a szabályokat és ez akár az áruszállításban is fennakadásokat okozhat.
Veszélyes áruval a platón még e-cigizni is tilos
Bővül a veszélyes áruk köre 2015. január 1-jétől az európai szabályozás legújabb módosítása értelmében. Emiatt több fuvarozónak lesz szüksége a rakomány, illetve a szállítás környezeti feltételeinek folyamatos ellenőrzésére.
Még egy hónap kegyelmi idő a vállalkozásoknak
A Kormány a piaci szereplők javaslataira figyelemmel 2015. március 1-ig meghosszabbította az online árukövető rendszer próbaüzemét. A rendszer a szakértők szerint ugyanis egyszerűen még alkalmatlan a bevezetésre.
Ezer sebből vérzik a kormány kedvenc ötlete
Több szakmai szervezet is halasztást kér az elektronikus árukövetési rendszer bevezetésében. Álláspontjuk szerint a rendszer még alkalmatlan az indításra, mert túl sok a tisztázatlan kérdés, kidolgozatlan a jogi háttér és sem a NAV, sem a cégek nem tudtak felkészülni az alkalmazására.
Puhulgat az áfacsalás elleni csodafegyver
Tovább puhítja a Nemzetgazdasági Minisztérium az Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer (EKÁER) szabályait. A hétvégén a türelmi idő meghoszabbítását javasolták, most adminisztrációs könnyítésekre tettek előterjesztést.
Lélegzetvételnyi türelmi időt kaptak a fuvarozók
A kormány két héttel meghosszabbította az EKAER bírságmentes időszakát, így január végéig tart a próbaidőszak. A fuvarozó szervezetek és szakértők szerint azonban legalább két hónap kellene a felkészülésre.
Türelmet kérnek a kormánytól a fuvarozók
Az EKAER életbe lépéséig csak két hetük van a cégeknek, ezért két hónap türelmi időt kérnek a szakmai szervezetek. A rendszer egyébként véleményük szerint jóval hatékonyabb is lehetne, a jelenlegi megoldással százmilliárdos bevételtől esik el az állam.
Az útdíjemelés ellenére is csökkenthető a szállítási költség
Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása.
Bezárultak a kiskapuk
Kamionok ezrei róják a sztrádákat, hatalmas árutömegeket mozgatva naponta. Nagyon nem mindegy, hogy mindez mennyibe kerül, és mennyire megbízhatóan, biztonságosan történik. A telemetria segítségével mindkét igény könnyedén kielégíthető.
Záhony lehetne Magyarország keleti kapuja
Magyarországon megfelelő fejlesztéssel Záhony átrakókörzete lenne alkalmas arra, hogy a kelet-nyugati irányban zajló vasúti áruforgalom fogadásának stratégiai pontjává, és Európa keleti tranzit kapujává válhasson.
Orosz embargó: villám-átrendeződés Magyarországon
Az Európai Unió és Oroszország közötti szankcióháború legnagyobb vesztesei a jelentős orosz exporttevékenységet végző cégek mellett az őket kiszolgáló logisztikai szolgáltatók. A kár alig egy hónap alatt euró milliókban mérhető.
Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont
A szállítmányozó, fuvarozó cégek számos alkalommal szembesülnek azzal, hogy a vártnál gyakrabban válik szükségessé járműveik javítása, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.
Közelebb hozza az ügyfeleket a technológia
A menedzserek túlnyomó többsége szeretné közelebb tudni magát az ügyfelekhez: 87 százalékuk a következő 2-5 évben a korábbinál lényegesen intenzívebb együttműködést akar kialakítani velük. keresik, de nem találják a hangot a marketingesekkel.
Egy kisebb ország GDP-je tűnik el az utakon
A fuvarozási bűncselekmények 2013-ban 8,2 milliárd euró – 2500 milliárd forint - veszteséget okoztak az Európai Unióban, ami több mint a teljes magyarországi biztosítási piac éves díjbevételének háromszorosa.
E-útdíj: nem kaptak a szívükhöz a fuvarozók
Február 9-én újabb módosításokon esett át az e-útdíj rendszer, de a fuvarozók most időben felkészültek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy főként az új rendelkezések technikai részleteit tisztázó kérdésekkel fordultak az ügyfélszolgálatokhoz.
Változik az e-útdíj rendszer: erre kell figyelni!
A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai. Mire érdemes figyelniük az úthasználóknak a következő napokban?
Itt az áru, de hová tegyem?
Nehéz döntés előtt állnak a raktározási gondokkal küszködő vállalkozások. Érdemes befektetni egy korszerű raktár kialakításába, vagy sem? Szakértőnk cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el, hogy felborítsa cége életét a raktározás kérdése.
Most béreljen raktárat hosszú távra!
A globális logisztikai bérleti díjak több mint öt százalékos éves növekedése várható a következő néhány év folyamán - derül ki a Prologis legfrissebb kutatásából.
Előremenekülnek az ATM-üzemeltetők
A nemzetközi vállalatok egyre inkább Ázsiába és Dél-Amerikába tartanak, az Európában megüresedő pozíciókat a nemzeti piacokat és a helyi igényeket ismerő, azokat költséghatékonyan kielégíteni képes helyi vállalatok veszik át.
Logisztikai fejlesztés a debreceni repülőtéren
Ötezer négyzetméteres logisztikai csarnok épül 550 millió forintos beruházással a debreceni repülőtéren, a projekt bokrétaavató ünnepségét hétfőn tartották. A csarnokban 10 ezer raklapnyi árut lehet majd kezelni.
Olcsóságunk jelenti a versenyképességünket
Továbbra is a londoni Heathrow reptér számít a világ legdrágább logisztikai helyszínének, Budapest a 12. legolcsóbb a vizsgált 64 város közül - derül ki a DTZ nemzetközi ingatlantanácsadó legújabb elemzéséből.
Stratégiai partnerségi megállapodás a kormányzat és a logisztikai szakma között
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a teljes magyar logisztikai szakmát képviselő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) között 2013. július 11-én létrejött egy stratégiai partnerségről szóló megállapodás. Az együttműködés célja olyan jogszabályi környezet megteremtése, amely hozzájárul az ország és a logisztikai szakma versenyképességéhez. A LEF tagjai a közös munka során részt vesznek a logisztikai szektort érintő jogszabálytervezetek társadalmi egyeztetésében, és szakmai javaslataikkal segítik az NFM munkáját.
Útdíj: már regisztrálhatnak a fuvarozók
Akár ellátási gondokhoz is vezethet, ha a jelenlegi formájában, átmeneti tesztidőszak nélkül vezetik be az elektronikus útdíjat – figyelmeztet egy szakmai szervezet, amely szerint vészesen alulinformáltak a vállalkozók.
Zöld utat kérnek a zöld fuvarozók
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) javaslata szerint ne kelljen útdíjat fizetniük az intermodális logisztikai szolgáltató központok 70 km-es körzetében a központból vagy a központba fuvarozó nehézgépjárműveknek.
E-útdíj: csak a gond van vele
Csúszik a regisztráció, 25 napos próbaidőt kérnek a fuvarozók, és jelentősen drágulhatnak az alapélelmiszerek. Tíz nap múlva indulnia kell a rendszernek, de még komoly akadályokat kell eltakarítani az útból.
Útdíj: most már nem ússzuk meg
Július elsejétől valósággá válik a fuvarozók mumusa, az elektronikus útdíj-rendszer. Az e-útdíj kiépítését komoly botrányok kísérték, ám az elmúlt hónapok hektikus eseményei után a rendszer kiépítése már a célegyeneséhez érkezett, a Magyar Közlönyben megjelent végrehajtási rendelettel.
Új szinten az élelmiszer-logisztika
A jövőben tizenkét európai élelmiszer-logisztikai szolgáltató fog együttműködni egy erőteljes, határokon átívelő szövetség keretében. A „European Food Network” megbízható, nemzetközi élelmiszer-logisztikai szolgáltatásokat nyújt, egységes szabványok szerint. Október 1-től bevezetésre kerül a hálózatban az új “vivengo” termékcsalád is.
Együttműködés a logisztikai versenyképességért
Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a hazai belvízi forgalomban meghatározó, dunai kikötőket teljes körűen képviselő Magyar Dunai Kikötők Szövetsége.
Nem terveztek a cégek az útdíjjal, pedig emelni fogja az árakat
A cégek háromnegyede nem számolt az idei költségek tervezésekor az útdíj bevezetésével, közel felük pedig nem tartja elfogadhatónak az ebből adódó áremelkedést, bár a logisztikai szolgáltatóknak ez drasztikusan megnövekedett pluszköltséget is jelenthet – többek között ez is kiderült a trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából az Ipsos által készített kutatásból. A 300 Magyarországon működő vállalat megkérdezésén alapuló felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlások térnyerése jelentősen átformálhatja a piacot, szereplőit új megoldások bevezetésére késztetheti.
Útdíj, bármi áron
Most már végleges, hogy nyár közepétől bevezetik Magyarországon is az útdíjat. Jelentősen drágul majd a fuvarozás, az árak a fogyasztói oldalra is átgyűrűznek majd. A szállítmányozó vállalatok jelentős része nehéz helyzetbe kerülhet, a költségvetésnek viszont úgy kell ez a pénz, mint egy falat kenyér.
Újra kellene nyitni a logisztikai fejlesztési pályázatokat
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a hazai raktárak és logisztikai központok versenyképességének fenntartása és az ország regionális szerepének erősítése érdekében a következő európai uniós pályázati ciklusban is szükség lesz a logisztikai iparág támogatására. A Szövetség ezért a beruházási és fejlesztési pályázatok mielőbbi meghirdetését sürgeti a logisztikai infrastruktúra fejlesztése és a logisztikai oktatás területén. A fejlesztések nélkül a hazai logisztikai szektor piacot veszíthet a térségben, és munkahelyek szűnhetnek meg.
A bizonytalanságért komoly árat fizethetnek a fuvarozók
Az elektronikus útdíj bevezetésével kapcsolatos, év eleje óta tartó bizonytalanság és az információhiány nemcsak a fuvarozói szektort, de a megbízókat is komoly nehézség elé állítja.
Kombinált szállítás: tartani kell a menetrendet
A kormány rendeletet hozott az Európa-Ázsia közötti kombinált fuvarozás szervezéséről és üzemeltetéséről szóló egyezményhez való csatlakozásról. Hazánk is vállalta, hogy biztosítani fogja a menterendek betartását és a fuvarozási útvonalak megfelelő átbocsájtási képességét.
Újraszabályoznák a közraktárakat
A közraktári tevékenység az elmúlt évtizedben fokozatosan vesztett jelentőségéből, köszönhetően a tapasztalt visszaéléseknek és a közraktárakba vetett bizalom hanyatlásának. Ezt a folyamatot kívánja megfordítani a kormányzat azzal a törvénymódosítási javaslattal, amelynek eredményeként a magyarországi közraktárak működése biztonságosabb és átláthatóbb lesz.
Az információhiány okozta a legtöbb veszteséget a hófúvásban
Hiába vannak a legmodernebb kommunikációs eszközökkel felszerelve a magyar fuvarozók járművei, a márciusi hóviharokban a legnagyobb gondot az információk hiánya okozta a kamionosoknak.
Miért kell GPS egy kukásautóba?
Az elmúlt évtizedben a GPS alapú alkalmazások már nem csak a gépjárművezetők tájékozódását segítik. Egyre több, első hallásra szokatlan területen is alkalmaznak már műholdas rendszereket Magyarországon is, aminek köszönhetően jelentős – esetenként 30 százalék feletti – költségmegtakarítást érhetnek el a vállalkozások.
Versenyképes lehetne a kombinált szállítás
Magyarországon az áruszállítás csak töredéke zajlik a vasúton, egy szakmai szervezet szerint mind az árak, mind a tervezhetőség tekintetében versenyhátrányban van a vasúti fuvarozás. Ez, valamint a vizi áruszállítás helyzete rontja a kombinált szállítás versenyképességét.
Júliustól e-útdíj, mindenáron
Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.
7 tanács, hogy sikeres legyen vállalkozása a külpiacokon
A nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik - ezt támasztja alá minden kutatás, mutató és statisztika. Nem véletlen, hogy a 2-5 éve alapított kkv-k 82 százaléka jelen van a nemzetközi piacokon, és nyitott a globális innovációkra, állapítja meg egy nemzetközi kutatáson alapuló tanulmány. De átlépni termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal az országhatárt nem olyan egyszerű.
Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert
Egy hónappal eltolódik az e-útdíj tender aláírása, miután a nyertes Getronics január 14-én 30 napos haladékot kért és kapott az ajánlatkérő Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával.
Környezeti katasztrófákat előzhet meg az óvatosság
Számos olyan esetről hallani, hogy a közúti szállítmányozás során súlyosan mérgező anyagok jutnak a környezetbe, mert a veszélyes árut szállító kamion megsérül vagy szivárog a tartály. Legyen szó robbanóanyagról, maró folyadékról, vagy különböző típusú gázokról, a veszélyes áruk szállítása mindig kockázatos feladat.
Egyszerűbb lesz a légiforgalmi árukezelés
A légi közlekedésben használható elektronikus fuvarlevél alkalmazásával egyszerűbbé és gyorsabbá válik az árukezelés, biztonságosabbá és költséghatékonyabbá a fuvarozás.
Újabb sikeres magyar fejlesztés indulhat útjára
A Lambda-Com Csoport SpedMart néven egyedi igényekre optimalizálható, telematikai adatokon alapuló rendszert fejlesztett, ahol egyedi igényekre szabottan találkozik össze a megbízó és a fuvarfeladatot elvállaló partner.
Pénzt ér a minősítés
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által kidolgozott minősítési bizonyítvánnyal rendelkező pályázók az elmúlt 6 évben összesen 7,5 milliárd forint európai uniós támogatást nyertek el, és megközelítőleg 18,9 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg. Az objektív, szakmai minősítési rendszer elemeit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is beépítette pályázati kritériumrendszerébe. A 2014-től induló új uniós pályázati ciklusra készülve a Szövetség fejleszti osztályozási rendszerének kritériumait, ami tovább javítja a források lehívásának hatékonyságát, és a hazai logisztikai szolgáltató központok versenyképességét.
8,8 milliárdot nyertek 6 év alatt
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) tagjai az elmúlt 6 évben összesen 8,8 milliárd forint uniós támogatást nyertek el, ami az általuk megvalósított fejlesztések átlag 40 százalékát fedezte. A források lehívását elősegítette, hogy a Szövetség pályázati információs vonalat épített ki, tanácsadással segítette saját tagszervezeteit, valamint a pályázatokat kiíró Nemzeti Fejlesztési Ügynökség munkáját.
Szállítmányozás – Kihívás a kánikula
A közúti fuvarozás során számos kihívással kell szembenézniük a szállítmányozó vállalatoknak, ez pedig különösen igaz az olyan speciális ellátást igénylő rakományok esetében, mint a hűtött áru fuvarozása. Mindez pedig hatványozottan igaz kánikula esetén.
Felpöröghetnek a webshopok – Jön a fapados csomagküldés
300 millió eurós, egész Európát felölelő befektetési programja részeként a lengyel Integer.pl csoport 300 önműködő csomagküldő terminált helyez üzembe Magyarországon, amellyel a nap 24 órájában az év 365 napján elérhetővé válik az automatizált csomagküldő szolgáltatás.