A logisztika jövője az automatizált eszközökben rejlik

Önvezető kamionok, automatizált raktárak, járműkövetés, drónok – ezek nem egy hollywoodi sci-fi film hívószavai, sokkal inkább a jövő logisztikai megoldásai, melyek elterjedésével a nemzetközi és a hazai áruszállítás sokkal hatékonyabbá, biztonságosabbá és gyorsabbá válhat.

A WebEye becslései szerint a következő 5-10 évben jelentős átalakulás várható a fuvarozási iparágban, amelynek hátterében a mindig és mindenhol elérhető információk, az ügyfelek által generált egyre növekvő adatigény és az ezekre választ adó hatékonyabb döntési folyamatok állnak.

Kép: Pixabay

A jövő logisztikai folyamataira nagy hatással vannak más iparágak innovációi is, így például a járműiparé: a legújabb fejlesztések az önvezető kamionokra, a hálózatba kapcsolt járművekre és a drónos szállításba rejlő lehetőségek kiaknázására irányulnak. Megkerülhetetlen technológia a 3D nyomtatás is, amely fejlődésének és elterjedésének köszönhetően a logisztikai lánc hossza lerövidülhet, a szállítások költsége pedig jelentősen csökkenhet.  Erőteljes fejlődés várható a gépek közötti kommunikáció, vagyis az M2M  technológia fejlődésében, amely többek között elősegítheti a raktárlogisztikai folyamatok automatizálását és a járművezetőt támogató biztonsági rendszerek elterjedését, a pontosabb és biztonságosabb fuvarteljesítés érdekében.

A bajban összefogtak a furvarozók
Komoly szabályozási nehézségekkel néznek szembe a magyar fuvarozók. Bizottsági irányelv is támogatja a nemzetközi fuvarozókra vonatkozó magasabb minimálbér fizetési kötelezettséget és adminisztrációs terheket. A piaci szereplők egy része szerint ellehetetlenül a működés, mások példátlan összefogással javaslatokat tettek a kormány elé.
„Ezek a folyamatok jelentősen befolyásolják majd azt, ami a logisztika kapcsán eszünkbe jut és minden bizonnyal új dimenziókat nyitnak majd meg a gyorsabb és biztonságosabb megoldások irányába. A valós helyzetekben való felhasználásig viszont rengeteget tudunk javítani ezeken tudatos tervezéssel, felügyelettel és a különböző folyamatok során kinyerhető adatokkal.” – mondta Németh Pál, a WebEye nemzetközi divíziójának ügyvezetője.

A legnagyobb európai lefedettséggel rendelkező telematikai cég, a WebEye szerint mind a hazai mind a nemzetközi logisztikai piacon egyre nagyobb szerepe van a járművekből kinyerhető adatoknak. Egy olyan világban, ahol a historikus adatok mellett egyre több valós idejű információ is rendelkezésre áll, adatelemzéssel és az erre alapuló tudatos tervezéssel növelhető például a fuvarkapacitás, de csökkenthető a szervizelések költsége is:  „Egyelőre ott tartunk, hogy manuális ellenőrzés helyett előre beállított időpontban kaphatunk riasztásokat, hogy mikor kell szervizeltetni a járműveket. A jövőben nem kizárt, hogy ezeket a riasztásokat a járműalkatrészek valós idejű diagnosztikai állapota határozza meg, így csak akkor kell kivenni a járműveket a munkából, amikor az valóban indokolt és valamit cserélni kell.” – tette hozzá Németh Pál.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo