áruszállítás cikkek
Az áruszállításnál sem tudják megúszni az áremelést
Az elkerülhetetlen áremelkedések tovább fűtik majd az inflációt, a megnövekedett költségeket a folyamat végén pedig a fogyasztók fizetik meg.
Fordítottan alakult a német repterek utas és áruforgalma
Megduplázódott tavaly a német repterek utasforgalma.
Tovább kapnak könnyítést az ukrán fuvarozók
Júliustól sem kell fuvarozási engedély az ukrán teherautókra.
Meglepetés, csökkent az áruszállítás
Az előző évi, alacsony bázishoz képest a helyközi személyszállítás teljesítménye erőteljesen nőtt az idei első negyedévben, az áruszállításé csökkent, ugyanakkor mindkettő elmaradt a járvány előtti szinttől - állapította meg a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a szállítási teljesítményeket értékelve.
Egyre durvább a helyzet a tengeri fuvarozásban
A koronavírus-járvány kezdete óta első alkalommal az Északi-tengert is elérte a konténeres tengeri fuvarozásban kialakult késés és torlódás.
Ezt látni kell: megjelent Magyarországon az első olyan E-kamion, melynek össztömege a hagyományosé és mégis ugyanazt a szállítási teljesítményt tudja
Kigördült Magyarország első elektromos meghajtású konténerszállító kamionja a METRANS csepeli vasúti termináljáról. A környezetbarát e-kamion a konténeres vasúti szállítással foglalkozó METRANS Csoport közúti fuvarozó partnere, a WIN Capital Kft. flottájának részeként áll forgalomba. Az új elektromos kamion segítségével elsőként válik lehetővé Magyarországon a konténeres áruk vasúti-közúti kombinált szállításának teljesen karbonsemleges formája.
Álomhatáron túl a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg - közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport.
Szuper hír a vállalkozóknak, állami támogatás teherszállító e-kerékpárokhoz
Várhatóan 800 elektromos rásegítésű teherszállító kerékpár, e-cargo bicikli szerezhető be abból a 400 millió forintos támogatási keretből, amelyre február 7-től pályázhatnak egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára.
Számok a szállításról: melyik ágazat szenvedte meg a legjobban?
Az áruszállítás teljesítménye 13 százalékkal csökkent 2020 harmadik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
Negatív rekord dőlt meg a kereskedelemben
A második negyedévben történelmi mértékű zuhanással rekordalacsony szintre esett a világkereskedelmi áruforgalom trendmutatója a Kereskedelmi Világszervezet honlapján publikált jelentés alapján.
Lenyomják a román fuvarozók a magyarokat?
Nem tartják teljesen megalapozottnak a romániai fuvarozók a magyarországi szakma panaszát a külföldi cégek jelentette konkurenciára, a nyomott árakra. Egyesek a számtalan közvetítő beiktatásával magyarázzák az alacsony fuvardíjakat, mások a szabad piaci körülményekre hivatkoznak, ahol sok magyarországi cég is lecsap az olcsó fuvarra - írja a Világgazdaság.
Kiszorítják a magyar fuvarozókat - áron alul dolgozó románok
Már tavaly év végén tapasztalható volt az a tendencia, hogy az olcsóbb áron fuvarozó, sokszor szabálytalanságok sorát vállaló román kamionosok kiszorítják a hazai cégeket a magyar piacról. Az árverseny azonban a koronavírus-járvány időszakában még inkább kiéleződött. A NiT Hungary adatai szerint az összes magyar fuvarmennyiség 25-30 százalékát viszik el a román cégek, megrendelőik pedig zömmel multinacionális vállalatok, akik így a magyar fuvarozó vállalkozásokat a létüket is veszélyeztető árversenybe kényszerítik.
Nehéz helyzetbe kerültek a magyar fuvarozók
Jelentősen visszaesett a magyar közúti fuvarozók piaci részaránya az uniós piacon az elmúlt öt évben, a tavalyi év második felében pedig már a belföldi piacon is csökkent az szállított áruk mennyisége.
Megint kicsit egyszerűbb lehet a cégek élete
Lezárultak az intézményközi tárgyalások, az Európai Parlament és az Európai Unió közlekedési minisztereiből álló tanácsa megegyezett a digitális áruszállítási információk egyszerűbb használatáról szóló közös szövegtervezetről, amely a vállalkozások számára egyszerűbbé teszi az információk továbbítását a hatóságoknak - tudta meg az MTI a tárgyalás részleteit ismerő forrásoktól csütörtökön.
Ez hozhat áttörést az áruszállításban
Henry Ford 1940-ben kijelentette: figyeljenek, jön a repülőgép és az autó kombinációja! Az autógyárost sokat ugratták könnyelmű ígérete miatt, de száz évvel később jóslata be fog teljesedni.
Hadászati és olajipari versengés folyik az Északi-sarkon
Ez az utolsó el nem foglalt terület a Földön, amit még lehet gyarmatosítani. Ki nem aknázott gazdasági potenciálja óriási. A fennhatóságáért küzdő országok már most is vezetnek katonai gyakorlatokat a sarkkörön.
Startupversenyekkel az ágazatok zöldüléséért
Új módi, hogy amikor egy szektort környezetbarátabbá akar tenni egy világcég, az új technológiákat felfedezendő versenyt hirdet a startupok között. Jót tesz az ilyesmi a versenyt meghirdető világvállalatnak. Ilyen húzáshoz folyamodott a Cargill agrármulti.
Teherszállítás: vissza a vitorlásokhoz?
Új reneszánsz következhet az áruszállításban, ahogy egyre több cég csökkentené környezeti lábnyomát, a legmodernebb technológiák mellett újra előtérbe kerülhetnek a régi, évszázadokig használt, de környezetbarát megoldások is.
Óvatos előrendelések: nincs még ára a Tesla elektromos kamionjának
A Tesla szerint az elektromos kamionoké a jövő a logisztikában. A Wal-Mart áruházlánc és a J.B. Hunt szállítmányozási vállalat több példányt is rendeltek a Tesla új elektromos teherautójából. A többi nagy márkanév azonban a kivárás taktikájához folyamodott: csak egy-egy példányt szereznek be, hogy meglássák, beválnak-e.
Futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
Az online vásárlás hazánkban is évről évre egyre népszerűbb. 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18 százalékos növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami természetesen a csomagszámok emelkedésében is megmutatkozik. A gyors fejlődésnek köszönhetően a logisztikai folyamatok lekövetése is egyre nagyobb kihívást jelent, miközben az ünnepi szezon még csak most fog elindulni. Súlyosbítja a helyzetet a futárcégeket is elérő, fokozott munkaerőhiány is – derül ki a GKI Digital iparági jelentéséből.
Az erotikus segédeszközök és a vitaminok mennek jól a neten
A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak 5 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, tizedik webáruház-felméréséből.
Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók
Németországban hatályba lépett intézkedése szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására.
A logisztika jövője az automatizált eszközökben rejlik
Önvezető kamionok, automatizált raktárak, járműkövetés, drónok – ezek nem egy hollywoodi sci-fi film hívószavai, sokkal inkább a jövő logisztikai megoldásai, melyek elterjedésével a nemzetközi és a hazai áruszállítás sokkal hatékonyabbá, biztonságosabbá és gyorsabbá válhat.
Túl sok a végrehajtás a fuvarozásban
Miközben a közúti árufuvarozók árbevétele évről évre milliárdokkal növekszik, a piaci szereplők száma folyamatosan csökken. A fogyatkozás nem a piac szűkülésének eredménye, mivel az alkalmazotti létszám 2013 és 2016 között folyamatosan bővült.
Pár év, és drónok hozzák haza a bevásárlást
Maholnap a drónok lesznek a csomagkézbesítés bejáratott eszközei, melyek akár 80%-kal is csökkenthetik a szállítási költségeket. Ugyanakkor számos problémát is felvet a megoldás mind a cégeknek, mind a fogyasztóknak.
Júliustól új világ jön a fuvarozóknak
Július elsejétől hatályba lép a Közúti Árutovábbítási Szerződésekről szóló új jogszabály, amely hosszú idő után csökkenti a közúti fuvarozásban érdekelt vállalkozások kiszolgáltatottságát, és tiszta helyzetet teremt a vitás kérdésekben.
Kiküldetésben jár a napidíj - de mennyi?
Új kormányrendelet szabályozza a belföldi napidíjat, érdemes megismerkedni a szabályozás részleteivel. A belföldi hivatalos kiküldetésben lévő munkavállalónak a többletköltségei fedezetére ugyanis napidíj jár, ami főszabályként ugyanúgy adóköteles, mint a munkabér.
Rászállnak a külföldi kamionosokra
Az érintett tárcák vezetői fokozzák a külföldi fuvarozók tevékenységi jogosultságának ellenőrzését, és teremtsék meg a hatékonyabb ellenőrzés feltételeit, továbbá növeljék a bírságtételeket a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítása érdekében - egyebek mellett ezeket tartalmazza az a kormányhatározat, amely a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.
Komoly baj is lehet a kormány kapkodásából
Még a legjobb esetben is csak néhány napja lesz az adóhivatalnak és a vállalkozásoknak a felkészülésre, ha a tervek szerint márciusban módosul az elektronikus árukövetési rendszer. Ez pedig nem elég ahhoz, hogy kiismerjék a szabályokat és ez akár az áruszállításban is fennakadásokat okozhat.
Puhulgat az áfacsalás elleni csodafegyver
Tovább puhítja a Nemzetgazdasági Minisztérium az Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer (EKÁER) szabályait. A hétvégén a türelmi idő meghoszabbítását javasolták, most adminisztrációs könnyítésekre tettek előterjesztést.
Egyszerűbb lesz fizetni az útdíjat
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2014. augusztus 11-től az útvonalengedély köteles járművek részére az elektronikus útdíjszedési rendszerben viszonylati jegy értékesítési tevékenységet is ellát.
Szállítási bizonylatok: mit és hogyan kell ellenőrizni?
Azok a cégek, amelyeknél napi árubeszerzésre van szükség, elengedhetetlen a szállítmány és a hozzá kapcsolódó szállítólevél rendszeres ellenőrzése, összehasonlítása a megrendeléssel. Hogyan, milyen szempontok alapján érdemes mindezt elvégezni a gyakorlatban?
Egyszerűsödik a nemzetközi fuvarozás adminisztrációja
Az országgyűlés törvényt hozott az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó, Genfben, 1975. november 14-én kelt vámegyezmény és módosításai kihirdetéséről. Mint ismeretes, e megállapodás legfontosabb célkitűzései közé tartozik, hogy egyszerűsítse a közúti járművekkel lebonyolított nemzetközi árufuvarozásokat, az együttműködés fejlesztésével javítsa a fuvarozás feltételeit, s – különösen a határokon – egyszerűsítse a nemzetközi fuvarozással kapcsolatos adminisztrációt.
Évi másfélmilliárd kár a kamionbalesetek miatt
A felborult kamionok, megsérült vagy ellopott rakományok jelentős gazdasági károkat okoznak a fuvarozóknak, illetve megbízóiknak. Szerencsére a legtöbb kárt megfelelő szállítmánybiztosítás megléte esetén a biztosító megtéríti.
Versenyképes lehetne a kombinált szállítás
Magyarországon az áruszállítás csak töredéke zajlik a vasúton, egy szakmai szervezet szerint mind az árak, mind a tervezhetőség tekintetében versenyhátrányban van a vasúti fuvarozás. Ez, valamint a vizi áruszállítás helyzete rontja a kombinált szállítás versenyképességét.
Környezeti katasztrófákat előzhet meg az óvatosság
Számos olyan esetről hallani, hogy a közúti szállítmányozás során súlyosan mérgező anyagok jutnak a környezetbe, mert a veszélyes árut szállító kamion megsérül vagy szivárog a tartály. Legyen szó robbanóanyagról, maró folyadékról, vagy különböző típusú gázokról, a veszélyes áruk szállítása mindig kockázatos feladat.
Szállítmányozás – Kihívás a kánikula
A közúti fuvarozás során számos kihívással kell szembenézniük a szállítmányozó vállalatoknak, ez pedig különösen igaz az olyan speciális ellátást igénylő rakományok esetében, mint a hűtött áru fuvarozása. Mindez pedig hatványozottan igaz kánikula esetén.
Nőtt a magyar haszongépjármű piac
A gazdasági válság miatt májusban folytatódott a lemorzsolódás az Európai Unió haszongépjármű-piacán; a csökkenés a legnagyobb mértékű volt 2009 óta, Magyarországon viszont növekedést regisztrált az ACEA szakmai szövetség.