Számok a szállításról: melyik ágazat szenvedte meg a legjobban?

Az áruszállítás teljesítménye 13 százalékkal csökkent 2020 harmadik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A honlapján közzétett tájékoztatásban kiemelték, hogy a járvány a személyszállítást jobban érintette, a távolsági közösségi közlekedés teljesítménye a felére, a helyié 23 százalékkal esett vissza. Ugyanakkor a korlátozó intézkedések által erősen érintett második negyedévhez képest az áruszállítás teljesítménye 3,5 százalékkal, a távolsági személyszállításé 75 százalékkal, a helyi közösségi közlekedésé közel duplájára emelkedett.

A KSH részletezi, hogy 2020 harmadik negyedévében a belföldi szállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye 6,7 százalékkal, a nemzetközi szállításé 16 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A kialakult járványügyi veszélyhelyzet következtében bevezetett hazai és nemzetközi korlátozások a legtöbb szállítási módozatra negatív hatással voltak. A legnagyobb mértékben, 33 százalékkal – elsősorban a tavalyi magas bázisérték következtében – a csővezetéken szállított áruk tömege esett vissza.

A nemzetközi közúti árufuvarozás teljesítménye 17 százalékkal mérséklődött.

A vasúti áruszállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye 1,8 százalékkal, 2,6 milliárdra nőtt, a szállított áruk mennyisége 2,6 százalékkal, 12,2 millió tonnára csökkent az idei harmadik negyedévben. Az átmenő nemzetközi forgalom és a kivitel volumene 5,6, illetve 14 százalékkal nőtt, miközben a belföldi és a behozatali forgalom 16, illetve 8,7 százalékkal csökkent.

Kép: Pixabay

A belvízi áruszállítás volumene 18 százalékkal, árutonna-kilométerben kifejezett teljesítménye 8,3 százalékkal nőtt 2019 harmadik negyedévéhez képest. Míg a belföldi vízi áruszállítás volumenében és teljesítményében csökkenés történt, addig az összesített nemzetközi forgalom volumene 18, teljesítménye 8,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának adatait.

A helyközi személyszállításban az előző negyedévinél kisebb arányú volt a visszaesés. A belföldi távolsági személyszállításban a teljesítmény 24, az utasszám 17 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, nemzetközi viszonylatban a teljesítmény 85, az utasforgalom 83 százalékkal esett vissza.

A legnagyobb súlyt jelentő autóbuszos személyszállítás teljesítménye 38, a vasútié 22, a légié 84 százalékkal, a legkisebb súllyal bíró vízi személyszállításé pedig 25 százalékkal csökkent.

A légi személyszállítás összteljesítményen belüli aránya az előző év azonos időszaki 34 százalékról 11 százalékra esett vissza, ezzel párhuzamosan az autóbuszos személyszállításé 9,7 százalékponttal 52 százalékra, a vasútié 13 százalékponttal 37 százalékra emelkedett. Az utasok 74 százalékát autóbusszal, 25 százalékát vasúton, 0,3 százalékát repülőn szállították 2020 harmadik negyedévében.

A KSH összesítése szerint a harmadik negyedévben a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 49 országba irányuló utasforgalma 786,4 ezer fő volt, 83 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A Debreceni Repülőtér utasforgalma 86 százalékkal, járatszáma 53 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo