Teherszállítás: vissza a vitorlásokhoz?

Új reneszánsz következhet az áruszállításban, ahogy egyre több cég csökkentené környezeti lábnyomát, a legmodernebb technológiák mellett újra előtérbe kerülhetnek a régi, évszázadokig használt, de környezetbarát megoldások is.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy mindinkább előtérbe kerül a környezettudatosság a fogyasztóknál, úgy egyre több cég igyekszik környezetbarát megoldásokkal kiváltani az eddigi folyamatait. Ez nem kevésbé igaz a szállítmányozásban is. Ahogy azt korábban megírtuk, már építés alatt állnak az új generációs elektromos teherszállító óriáshajók, de vannak, akik inkább a régebbi megoldásokhoz nyúlnának vissza. Egy Egyesült Államokbeli, fenntartható mezőgazdasággal foglalkozó vállalkozásokból álló csoport ezért egy csaknem évszázados hagyományt ébreszt fel újra: vitorláshajókat hoznának be a teherszállításba.

A tervek szerint megvásárolnak egy 1946-ban épült, kétárbocos hajót (szkúnert), és a Hudson-folyó mentén szállítanak vele majd biotermékeket, sót, diót, sört. A 15 megállóból álló hajóút végállomása New York lesz. A nagy tervhez mindösszesen már csak 50 ezer dollárra van szüksége a csapatnak, hogy az „Apollónia” nevű hajó végre útnak indulhasson – ezt közösségi finanszírozással könnyedén elő is fogják teremteni a vállalkozók.

Az ötletnek tagadhatatlanul megvannak a maga előnyei: a legtöbb település a Hudson-folyó mentén rendelkezik történelmi kikötőrésszel, amelyek mentén sok helyütt még a piacterek is megmaradtak. Tagadhatatlan az elképzelés bája – és nyilván marketingszempontból sem lenne utolsó látvány.

A teherhajózás globálisan az emberiség üvegházgáz-kibocsátásának 3 százalékát adja, ennek 91 százaléka a nemzetközi tengeri útvonalakon keletkezik, mindössze 8 százaléka a belföldi édesvízi áruszállításból.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo