Teherszállítás: vissza a vitorlásokhoz?

Új reneszánsz következhet az áruszállításban, ahogy egyre több cég csökkentené környezeti lábnyomát, a legmodernebb technológiák mellett újra előtérbe kerülhetnek a régi, évszázadokig használt, de környezetbarát megoldások is.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy mindinkább előtérbe kerül a környezettudatosság a fogyasztóknál, úgy egyre több cég igyekszik környezetbarát megoldásokkal kiváltani az eddigi folyamatait. Ez nem kevésbé igaz a szállítmányozásban is. Ahogy azt korábban megírtuk, már építés alatt állnak az új generációs elektromos teherszállító óriáshajók, de vannak, akik inkább a régebbi megoldásokhoz nyúlnának vissza. Egy Egyesült Államokbeli, fenntartható mezőgazdasággal foglalkozó vállalkozásokból álló csoport ezért egy csaknem évszázados hagyományt ébreszt fel újra: vitorláshajókat hoznának be a teherszállításba.

A tervek szerint megvásárolnak egy 1946-ban épült, kétárbocos hajót (szkúnert), és a Hudson-folyó mentén szállítanak vele majd biotermékeket, sót, diót, sört. A 15 megállóból álló hajóút végállomása New York lesz. A nagy tervhez mindösszesen már csak 50 ezer dollárra van szüksége a csapatnak, hogy az „Apollónia” nevű hajó végre útnak indulhasson – ezt közösségi finanszírozással könnyedén elő is fogják teremteni a vállalkozók.

Az ötletnek tagadhatatlanul megvannak a maga előnyei: a legtöbb település a Hudson-folyó mentén rendelkezik történelmi kikötőrésszel, amelyek mentén sok helyütt még a piacterek is megmaradtak. Tagadhatatlan az elképzelés bája – és nyilván marketingszempontból sem lenne utolsó látvány.

A teherhajózás globálisan az emberiség üvegházgáz-kibocsátásának 3 százalékát adja, ennek 91 százaléka a nemzetközi tengeri útvonalakon keletkezik, mindössze 8 százaléka a belföldi édesvízi áruszállításból.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo