Teherszállítás: vissza a vitorlásokhoz?

Új reneszánsz következhet az áruszállításban, ahogy egyre több cég csökkentené környezeti lábnyomát, a legmodernebb technológiák mellett újra előtérbe kerülhetnek a régi, évszázadokig használt, de környezetbarát megoldások is.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy mindinkább előtérbe kerül a környezettudatosság a fogyasztóknál, úgy egyre több cég igyekszik környezetbarát megoldásokkal kiváltani az eddigi folyamatait. Ez nem kevésbé igaz a szállítmányozásban is. Ahogy azt korábban megírtuk, már építés alatt állnak az új generációs elektromos teherszállító óriáshajók, de vannak, akik inkább a régebbi megoldásokhoz nyúlnának vissza. Egy Egyesült Államokbeli, fenntartható mezőgazdasággal foglalkozó vállalkozásokból álló csoport ezért egy csaknem évszázados hagyományt ébreszt fel újra: vitorláshajókat hoznának be a teherszállításba.

A tervek szerint megvásárolnak egy 1946-ban épült, kétárbocos hajót (szkúnert), és a Hudson-folyó mentén szállítanak vele majd biotermékeket, sót, diót, sört. A 15 megállóból álló hajóút végállomása New York lesz. A nagy tervhez mindösszesen már csak 50 ezer dollárra van szüksége a csapatnak, hogy az „Apollónia” nevű hajó végre útnak indulhasson – ezt közösségi finanszírozással könnyedén elő is fogják teremteni a vállalkozók.

Az ötletnek tagadhatatlanul megvannak a maga előnyei: a legtöbb település a Hudson-folyó mentén rendelkezik történelmi kikötőrésszel, amelyek mentén sok helyütt még a piacterek is megmaradtak. Tagadhatatlan az elképzelés bája – és nyilván marketingszempontból sem lenne utolsó látvány.

A teherhajózás globálisan az emberiség üvegházgáz-kibocsátásának 3 százalékát adja, ennek 91 százaléka a nemzetközi tengeri útvonalakon keletkezik, mindössze 8 százaléka a belföldi édesvízi áruszállításból.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo