Egyre durvább a helyzet a tengeri fuvarozásban

A koronavírus-járvány kezdete óta első alkalommal az Északi-tengert is elérte a konténeres tengeri fuvarozásban kialakult késés és torlódás.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A globális tengeri konténeres szállítási kapacitásnak közel két százaléka rekedt meg Németország, Hollandia és Belgium kikötőiben és nem lehet sem ki, sem berakodni - közölte kedden a Kieli Világgazdasági Intézet (IfW).

150 ezer konténer várakozik (Fotó: Pixabay)

Az IfW szerint mintegy tucatnyi nagy konténerhajó - amelyek összkapacitása körülbelül 150 ezer szabványos konténer - várakozik a Német-öbölben, hogy Hamburgba vagy Bremerhavenbe befusson. A rotterdami és antwerpeni kikötőknél még ennél is drámaibb a helyzet. Los Angeles előtt viszont már teljesen feloldódott a konténerhajók torlódása - jelentette az IfW.

A globális teherszállítási kapacitás több mint három százalékát jelenleg a Sanghaj és a szomszédos Csöcsiang tartomány előtti torlódások kötik le. Az IfW szerint a sanghaji zárlat miatt eddig akár 700 millió euró értékű, Kínából Németországba tartó export esett ki.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo