Egyszerűbb lesz fizetni az útdíjat

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2014. augusztus 11-től az útvonalengedély köteles járművek részére az elektronikus útdíjszedési rendszerben viszonylati jegy értékesítési tevékenységet is ellát.

Kép: MTI, Fotó: Bruzák Noémi

A korábbiakban az útvonalengedély köteles járművek számára az útvonalat ugyan a Magyar Közút határozta meg az általa kiadott útvonalengedélyben, de a viszonylati jegyet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. értékesítési pontjain lehetett csak megvásárolni.

A Magyar Közút 33 mérőállomásán ettől kezdve az útvonalengedély (közútkezelői hozzájárulás) köteles járművek számára két szolgáltatást nyújt: útvonaltervet készít, valamint viszonylati jegy vásárlási lehetőséget is biztosít. Az egyablakos ügyintézés előnye, hogy a túlméretes vagy túlsúlyos gépjárművek így egyszerre, egy helyen tudják megváltani útvonalengedélyüket és viszonylati jegyüket.

A közútkezelői megyei igazgatóságai és a Magyar Közút központja továbbra is kizárólag az útvonalterv készítésben tudnak az ügyfelek rendelkezésére állni, így ezekben az esetekben a viszonylati jegyet továbbra is a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató saját és viszonteladói értékesítési pontjain, valamint ügyfélszolgálati irodáiban lehet megváltani.

Jelenleg az állomásokon készpénzes (EUR, HUF), illetve bankkártyás fizetésre is van lehetőség, az üzemanyagkártyás fizetés módját és lehetőségét még vizsgálja a társaság.

Nem indult simán

Az útdíjrendszer tavaly július elsején indult, ám nem igazán tudta felvenni a lépést az erőltetett kormányzati irammal. Ezért kezdetben komoly hibák történtek, százmilliós túlszámlázásokat is kaptak a fuvarozók, miközben kifogásolták, hogy a díjfizetést segítő kedvezményes forgóeszközhitelhez – amelyet a kormány és a fuvarozók közötti stratégiai megállapodás is rögzít – még mindig nem jutnak hozzá. (Pedig a kormány megígérte, hogy hitellel segíti a fuvarozó kkv-kat.) Az útdíj kezdeti nehézségein az sem lendített, hogy – bár a mezőgazdasági  termelőknek mentességet ígértek – a mentességhez szükséges procedúra nem volt ingyenes. Ezt végül egy villámgyorsan elfogadott határozattal ütötte helyre a belügyminisztérium.

Egyéves az e-útdíj
Egy évvel az útdíjfizetés elindítása után a hazai felhasználók közel 90 százaléka fedélzeti egységet használ. Az OBU segítségével megvalósuló virtuális jegytépések száma már megközelíti a havi 7 milliót.
 

Véleményvezér

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo