Egyszerűbb lesz fizetni az útdíjat

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2014. augusztus 11-től az útvonalengedély köteles járművek részére az elektronikus útdíjszedési rendszerben viszonylati jegy értékesítési tevékenységet is ellát.

Kép: MTI, Fotó: Bruzák Noémi

A korábbiakban az útvonalengedély köteles járművek számára az útvonalat ugyan a Magyar Közút határozta meg az általa kiadott útvonalengedélyben, de a viszonylati jegyet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. értékesítési pontjain lehetett csak megvásárolni.

A Magyar Közút 33 mérőállomásán ettől kezdve az útvonalengedély (közútkezelői hozzájárulás) köteles járművek számára két szolgáltatást nyújt: útvonaltervet készít, valamint viszonylati jegy vásárlási lehetőséget is biztosít. Az egyablakos ügyintézés előnye, hogy a túlméretes vagy túlsúlyos gépjárművek így egyszerre, egy helyen tudják megváltani útvonalengedélyüket és viszonylati jegyüket.

A közútkezelői megyei igazgatóságai és a Magyar Közút központja továbbra is kizárólag az útvonalterv készítésben tudnak az ügyfelek rendelkezésére állni, így ezekben az esetekben a viszonylati jegyet továbbra is a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató saját és viszonteladói értékesítési pontjain, valamint ügyfélszolgálati irodáiban lehet megváltani.

Jelenleg az állomásokon készpénzes (EUR, HUF), illetve bankkártyás fizetésre is van lehetőség, az üzemanyagkártyás fizetés módját és lehetőségét még vizsgálja a társaság.

Nem indult simán

Az útdíjrendszer tavaly július elsején indult, ám nem igazán tudta felvenni a lépést az erőltetett kormányzati irammal. Ezért kezdetben komoly hibák történtek, százmilliós túlszámlázásokat is kaptak a fuvarozók, miközben kifogásolták, hogy a díjfizetést segítő kedvezményes forgóeszközhitelhez – amelyet a kormány és a fuvarozók közötti stratégiai megállapodás is rögzít – még mindig nem jutnak hozzá. (Pedig a kormány megígérte, hogy hitellel segíti a fuvarozó kkv-kat.) Az útdíj kezdeti nehézségein az sem lendített, hogy – bár a mezőgazdasági  termelőknek mentességet ígértek – a mentességhez szükséges procedúra nem volt ingyenes. Ezt végül egy villámgyorsan elfogadott határozattal ütötte helyre a belügyminisztérium.

Egyéves az e-útdíj
Egy évvel az útdíjfizetés elindítása után a hazai felhasználók közel 90 százaléka fedélzeti egységet használ. Az OBU segítségével megvalósuló virtuális jegytépések száma már megközelíti a havi 7 milliót.
 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo