Fuvarozás cikkek

hirdetés

Megemelte a kamionosok napidíját a kormány

Megemelte a kamionosok napidíját a kormány

Stratégai döntés.
Közúti rally: már az inflációt is túllépték a fuvarozási díjak

Közúti rally: már az inflációt is túllépték a fuvarozási díjak

Az októberi 21,1 százalékos hazai infláció mértékét is meghaladja a közúti fuvarozás költségeinek emelkedése.
Lassan vasfüggöny ereszkedik Európa és Oroszország közé

Lassan vasfüggöny ereszkedik Európa és Oroszország közé

Oroszország kitiltja az európai közúti fuvarozókat.
Hogyan csökkenti a fluktuációt egy szállítmányozással foglalkozó cég?

Hogyan csökkenti a fluktuációt egy szállítmányozással foglalkozó cég?

Munkaerő-piaci szempontból a cégek, vállalatok manapság vérzivataros időket élnek, hiszen itthon is egyre több iparágat sújt a munkaerőhiány. Egy szállítmányozással foglalkozó cégnél a munkaerőhiány komoly veszteséget jelent, hiszen egy álló kamion, aminek nincs vezetője, havi szinten akár egymillió forintos veszteséget is jelenthet a cégnek. Stratégia kell tehát, hogy egyrészt csökkentsék a fluktuációt, másrészt hosszú távon meg tudják tartani a tehetséges, szakképzett munkavállalóikat.
Könnyítést kapnak az ukrán fuvarozók

Könnyítést kapnak az ukrán fuvarozók

Április végéig eltekintenek a fuvarozási engedélytől a hatóságok.
hirdetés
Bajban a fuvarozók

Bajban a fuvarozók

Azonnali és jelentős áremelés jelenthet kiutat a fuvarpiac súlyos helyzetéből, a fuvarszerződések felülvizsgálatával, a fuvardíjak azonnali emelésével őrizhető meg az alágazat versenyképessége és az ellátási lánc biztonsága - közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary).
Nincs bajba jutott magyar fuvarozó Ukrajnában

Nincs bajba jutott magyar fuvarozó Ukrajnában

Jelenleg nem tudni pontosan, hány magyar sofőr tartózkodhat a térségben, de legfeljebb pár százan lehetnek.
Nettó 800 ezerért is lehetetlen kamionsofőrt találni

Nettó 800 ezerért is lehetetlen kamionsofőrt találni

Minden korábbinál súlyosabb krízishelyzet állt elő a fuvarozásban, a munkaerőhiány az egekbe szökött, emiatt a bérigények is elszabadultak, a munkakörülmények javítása pedig önmagában nem elegendő sem a dolgozók megtartására, sem az új járművezetők bevonzására. Az NiT Hungary felelős szakmai érdekképviseletként az árufuvarozó tagsági kör részére ezért olyan módszertannal tud segítséget nyújtani, mely rendszeres időközönként és transzparens módon ad információt a kalkulálható fuvardíjat befolyásoló egyik legfontosabb tényezőről. Ezzel lehetőség nyílik arra, hogy a drasztikus ütemben emelkedő gépkocsivezetői jövedelemszint is érvényesíthető legyen a fuvardíjakban.
Újabb szektor fordult a kormányhoz - most ők is segítséget kérnek

Újabb szektor fordult a kormányhoz - most ők is segítséget kérnek

A kormány támogatását kérik a turisztikai autóbuszos személyszállító kis- és középvállalkozók megsegítésére a fuvarozói érdekképviseletek a válság túléléséhez, az újrainduláshoz, a költségek csökkentéséhez, a képzett munkaerő megtartásához és visszaszerzéséhez.
Munkavállalók kiküldetése: fontos döntés született

Munkavállalók kiküldetése: fontos döntés született

A munkavállalók kiküldetéséről szóló uniós irányelvet minden olyan határon átnyúló szolgáltatásnyújtásra alkalmazni kell, amely munkavállalók kiküldésével jár, így a közúti közlekedésre, különösen az árufuvarozási tevékenységre is, függetlenül attól, hogy az irányelv nem fogalmaz meg ezekre külön rendelkezéseket - közölte döntését az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága.
hirdetés

40 tonnás időzített bombák száguldoznak a magyar utakon

Súlyos károkat okoz az önköltségi ár alatti fuvarozás - véli az egyik szakmai szervezet.

Lenyomják a román fuvarozók a magyarokat?

Nem tartják teljesen megalapozottnak a romániai fuvarozók a magyarországi szakma panaszát a külföldi cégek jelentette konkurenciára, a nyomott árakra. Egyesek a számtalan közvetítő beiktatásával magyarázzák az alacsony fuvardíjakat, mások a szabad piaci körülményekre hivatkoznak, ahol sok magyarországi cég is lecsap az olcsó fuvarra - írja a Világgazdaság.

Kiszorítják a magyar fuvarozókat - áron alul dolgozó románok

Már tavaly év végén tapasztalható volt az a tendencia, hogy az olcsóbb áron fuvarozó, sokszor szabálytalanságok sorát vállaló román kamionosok kiszorítják a hazai cégeket a magyar piacról. Az árverseny azonban a koronavírus-járvány időszakában még inkább kiéleződött. A NiT Hungary adatai szerint az összes magyar fuvarmennyiség 25-30 százalékát viszik el a román cégek, megrendelőik pedig zömmel multinacionális vállalatok, akik így a magyar fuvarozó vállalkozásokat a létüket is veszélyeztető árversenybe kényszerítik.

Nehéz helyzetbe kerültek a magyar fuvarozók

Jelentősen visszaesett a magyar közúti fuvarozók piaci részaránya az uniós piacon az elmúlt öt évben, a tavalyi év második felében pedig már a belföldi piacon is csökkent az szállított áruk mennyisége.

Hatályos a törvény: kevesebb fuvarozó lehet áfamentes

Az áfatörvény módosításának 2019. augusztus 23-ai hatályba lépésével jelentősen szűkült az importőröket kiszolgáló fuvarozó és szállítmányozó vállalatok adómentességi köre is.

Magyar fuvarozó nyert a kartellel szemben

Magyar cégekre nézve kedvező, precedens értékű döntést hozott az Európai Bíróság. Az ítélet azután született, hogy a Tibor Trans pert indított egy kamiongyártó ellen kartellezés miatt. 

50 ezer kamion tűnhetne el az utakról 

A vasúti, vízi és a közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy 50 ezer kamionnal lehetne kevesebb a magyarországi közutakon – derül ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb éves elemzéséből.

Mit érdemes tudni a fuvarozási szerződésekről?

Ma már a globalizáció, az internet széles körben történő elterjedésével mindennapivá vált, hogy a különböző áruk beutazzák a világot. Nagy szerep jut a fuvarozó vállalkozásoknak, legyen a fuvarozás akár légi, közúti, vasúti, vagy tengereken átívelő. Melyek a fuvarozási szerződések általános szabályai? Miért ki a felelős? Hogyan kell csomagolni?

Magyarország újabb felszólítást kapott az EKÁER miatt

Az Európai Bizottság szerint a magyar elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrzési rendszer (EKÁER) nincs összhangban az irányadó európai hozzáadottértékadó szabályozással és ezzel egyidejűleg utasította Magyarországot a hazai szabályozás megfelelő harmonizálására.

Durva áremelkedést hozhat a fuvarozás drágulása

Két számjegyű százalékos díjemelésre kényszerülnek a magyar fuvarozó vállalkozások az akár 30 százalékos mértéket meghaladó útdíjemelés és egyéb költségnövekedések miatt – közölték a fuvarozói érdek-képviseletek.

Gyors vagy ingyenes kiszállítás - melyik a jobb?

Vajon a gyors kiszállítás vagy az ingyenes kiszállítás a legjobb opció? Melyik előnyösebb ügyfeleink, illetve cégünk számára? A Marketing Döntések cikke ezek előnyeit és hátrányait mutatja be.

Fuvarozók: azonnali díjemelés, a hatások megjósolhatatlanok

Azonnali, húsz százalékot is elérő díjemelést szorgalmaznak a fuvarozói érdekképviseletek, az alágazat cégeinek jövedelmezősége ugyanis az elmúlt években annyira lecsökkent, hogy az már az ellátási lánc biztonságát fenyegeti. A Piac & Profitnak nyilatkozó szakértő szerint az emelésnek elhúzódó hatása lesz a fogyasztói árakra, de a drágulás mértéke ma még megjósolhatatlan.

Vége a fuvarlevélnek, itt is jön az e-aláírás és az okostelefon

Fuvarlevél helyett okostelefont vagy e-aláíró táblagépet is kaphatnak a sofőrök az adminisztrációhoz, így véget érhet a sok papírmunka, ami rengeteg időt vesz el a sofőröktől, és bonyolult, költséges feladat.

Nehéz rávenni a fiatalokat a kamionos életre

A családtól távol töltött idő, az olykor stresszes és sokszor kemény fizikai munka miatt vannak, akiknek nem túl vonzó a kamionos életmód. Azonban a vezetés élménye, a gépek lenyűgöző ereje, a végtelen szabadság érzete, pozitív motiváció lehet azok számára, akik szeretik a változatosságot és kevésbé kedvelik a kötöttségeket. A FIA Kamion Európa-bajnokság és Fesztivál szervezői 450 kamionos megkérdezésével jártak utána annak, mennyire lehet vonzó ez az életforma.

Ingyenjogsi: még egymilliárd forint sofőrképzésre

Újabb 1200 tehergépkocsi- és autóbuszvezető képzése valósulhat meg 1 milliárd forintos hazai forrásból a Gépjárművezető-képzés munkaviszonyban állók számára elnevezésű program keretében. A szállítmányozási és raktározási szektor támogatása kiemelten fontos, hiszen az ágazat 2017-ben a GDP 5,5 százalékát adta és több mint 290 ezer főt foglalkoztat Magyarországon.

Kevesen mennek fuvarosnak, pedig rengeteget kereshetnének

Bár sokak számára nehezen elfogadható életforma, de napjainkban nagyon keresettek a fuvarozók, kamionosok. Magas jövedelem, biztos foglalkoztatottság és gyors előrelépés hívogatja a munkavállalókat.

Itt sem kell már készpénz a kamionosoknak

Immár Horvátországban is fizethetik az útdíjat UTA kártyával a magyar fuvarozók. A nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó hazai teher- és személyszállító vállalkozások így már 26 országban nem csak tankolhatnak, de az útdíjat is olcsóbban és készpénzmentesen fizethetik.

Teljesen kiszáll korábbi fuvarozócégéből Szemerey Lóránd

Szemerey Lóránd értékesítette a Waberer's-Szemerey Logisztika Kft.-ben lévő üzletrészét. A Waberer's International Nyrt. ajánlatát elfogadva Szemerey Lóránd, és a vevő képviseletében Lajkó Ferenc vezérigazgató a mai napon az üzletrész-adásvételi szerződést aláírta.

Szállítmányozás: új utakon

Sokakat megriaszthatott az a bejelentés a Magyar Postától, hogy aki októberben nem intézte el unión kívüli rendeléseit, az már karácsonyig ne is számítson arra, hogy megérkezik a várva várt ajándék. Tavaly azonban nemcsak a posta csúszott meg: csaknem egymillió megrendelőnél még az időben megvásárolt csomagok sem érkeztek meg. Miközben tehát dühöng a digitalizáció, és újabbnál újabb csúcsokat dönt az online kereskedelem, a fuvarozás, a logisztika és végső soron a futárszolgálatok terén még van helye a fejlődésnek.

Sokat csökkenhetne a fuvarozók üzemanyagköltsége

Évente akár 5700 euróval (mintegy 1 700 000 forinttal) is csökkenhetne a fuvarozók üzemanyagköltsége kamiononként, ha a gyártók beépítenék az erre szolgáló technikai újításokat. Erre a következtetésre jutott az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) kiadott tanulmánya.

Indul a szigor az utakon: bírságolhat a tengesúlymérő rendszer

Keddtől küldhet figyelmeztetést a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer a szabálysértő fuvarozóknak, miután 2017. szeptember 19-ével elindult annak objektív felelősség elve alapján funkcionáló automatikus üzemmódja.

A fuvarozók örülnek a tengelysúlymérő rendszer (TSM) kiépülésének

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – egyetértve a közúti infrastruktúra megóvásának szándékával, a közlekedésbiztonság és versenysemlegesség javításának céljaival – üdvözli a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (TSM) kiépülését, ugyanakkor fontosnak tartja, hogy bírságolásra csak a rendszer hibátlan működése esetén kerüljön sor.

Macronig juthat a magyar fuvarozók ügye

A kelet-európai munkavállalók helyzetéről is tárgyalhatnak a V4-Franciaország csúcson, erre kérte a legnagyobb fuvarozói érdekképviselet Orbán Viktor miniszterelnököt. A magyar vállalkozások március óta tiltakoznak az őket hátrányosan érintő tagállami rendelkezések ellen.

Túl meleg van ahhoz, hogy álljanak a kamionok

A tartós kánikula miatt, egészségvédelmi és közlekedésbiztonsági okokból szombaton és vasárnap korlátozás nélkül közlekedhetnek a nehéz tehergépkocsik a magyarországi utakon - tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).

Linket vett a Waberer’s

A Waberer’s bejelentette, hogy lezárult a Link és a Link Services akvizíciója. A két vállalat végleges és összesített felvásárlási ára 32,5 millió EUR, amelyet a Waberer’s a nyilvános ajánlattételből származó nettó bevételéből finanszíroz.

Az Európai Bizottság előtt a magyar fuvarozók ügye

Az Európai Bizottság közlekedési biztosa előtt tiltakozott hétfőn a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) bizonyos európai uniós tagállamok hazai fuvarozókat hátrányosan érintő rendelkezései ellen. Az akcióhoz több ezer magyar és szlovén magánvállalkozó csatlakozott, céljuk a kelet-európai tagállamok uniós fuvarpiaci versenyhelyzetének megőrzése.

Sokat lehetne spórolni az üzemanyagon

Iparági szinten akár több milliárd forint üzemanyagköltséget is megtakaríthatnának a hosszú távú nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó magyar vállalkozások az alacsony gördülési ellenállású tehergépjármű abroncsok használatával.

Fontos bejelentést tett a magyar milliárdos, de nem dől össze a brand

Wáberer György az erről rendelkező szerződés lejártakor, 2018 nyarán felmondja a Waberer's márkanév és cégnév használatának jogát - írja az MTI.

Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány

A nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozóját követően leszögezte, a közúti árufuvarozási szektorban a pihenőidő eltöltésének új, szigorúbb szabályairól szóló német rendelet aggályos és betarthatatlan, aminek egyetlen célja, hogy nehéz helyzetbe hozza a közép-kelet európai szállítmányozási cégeket. A miniszter szerint a nyugat-európai intézkedések Európa versenyképességét, Magyarországon pedig 15 ezer álláshelyet veszélyeztetnek.

Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók

Németországban hatályba lépett intézkedése szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására.

A fuvarozók több tízmilliárd bevételtől esnek el a jogsértők miatt

A magyar közúti fuvarozók évente több tízmilliárd forint fuvardíj-bevételtől esnek el a jogsértő módon dolgozó konkurensek miatt - mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.

Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv

Magyarország álláspontja továbbra is az, hogy a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya - jelentette ki Varga Mihály azt követően, hogy Hans Jörg Schelling osztrák pénzügyminiszter tárgyalt hétfőn Budapesten.

A bajban összefogtak a furvarozók

Komoly szabályozási nehézségekkel néznek szembe a magyar fuvarozók. Bizottsági irányelv is támogatja a nemzetközi fuvarozókra vonatkozó magasabb minimálbér fizetési kötelezettséget és adminisztrációs terheket. A piaci szereplők egy része szerint ellehetetlenül a működés, mások példátlan összefogással javaslatokat tettek a kormány elé.

A Bizottsághoz fordulnak a fuvarozókat sértő szabály miatt

Beadvánnyal fordul az Európai Bizottsághoz a VOLÁN Egyesülés egy osztrák jogszabály miatt, amely az Ausztrián áthaladó gépjárművezetők bérét az ausztriai minimálbérhez igazítja.

Igazságtalanul büntetik a magyar fuvarozókat külföldön?

A türelmi időszaknak vége, az osztrák hatóságok szigorúan, több tízezer euróra is büntethetnek, ha a január elsején életbe lépett újabb közúti szabályozásnak a magyar fuvarcégek nem tesznek eleget. A fuvarozók érdekképviselete szerint szociális köntösbe bújtatott piacvédelmi mechanizmusról van szó, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek.

Túl sok a végrehajtás a fuvarozásban

Miközben a közúti árufuvarozók árbevétele évről évre milliárdokkal növekszik, a piaci szereplők száma folyamatosan csökken. A fogyatkozás nem a piac szűkülésének eredménye, mivel az alkalmazotti létszám 2013 és 2016 között folyamatosan bővült.

Februártól súlyt is mérnek az utakon

A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését egyelőre tesztüzemben, a rendszer kiépítése folyamatos, a kapcsolódó jogszabály-módosítások pedig tavasszal készülnek el.

Kínában már megy a kamionos Uber

A mindössze 2014 óta működő Huochebang az Uber modelljére emlékeztető szolgáltatást nyújt Kínában, személyautók helyett azonban a teherszállítóknak biztosít fuvarszervező mobilplatformot. A cégnek ma már több mint 3 ezer alkalmazottja van, akik közül száz-akárhány fő kifejezetten az elektromos hajtású járművekkel kapcsolatos fejlesztéseket végez, így a hasonlóság nemcsak a vállalatok üzleti modelljében, hanem jövőképében is tetten érhető.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

hirdetés

Pénzszerzés

Jelentett a világ legnagyobb mobilszolgáltató cége

Jelentett a világ legnagyobb mobilszolgáltató cége

Az előfizetők száma alapján mobilszolgáltatója, a kínai China Mobile profitja tavaly 8 százalékkal, bevétele pedig 10,5 százalékkal nőtt.

Adózás

Május végéig lehet eldönteni, kinek menjen az SZJA 1+1 százaléka

Május végéig lehet eldönteni, kinek menjen az SZJA 1+1 százaléka

A személyi jövedelemadó egy plusz egy százalékának felajánlásáról május 22-ig lehet rendelkezni.

Cégblog

Kegyetlen módon verik át most a jóhiszeműeket

Kegyetlen módon verik át most a jóhiszeműeket

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. ügyfelei az utóbbi időszakban ismét adathalász csalók által küldött hamis számlaértesítőket kaptak.

Klímablog

Naperőmű épült Szegednél

Naperőmű épült Szegednél

Az MVM Zöld Generáció Kft. 9,4 milliárd forintos beruházással 23,97 megawatt csúcs kapacitású naperőművet épített uniós támogatással Szeged határában.

Társadalom

Megvizsgálták, mennyie nehéz költözni Magyarországon

Megvizsgálták, mennyie nehéz költözni Magyarországon

Magyarországon nemzetközi összehasonlításban is magas az ingatlantulajdonlási arány, nehezebben költöznek az emberek, ami nehezíti a mobilitást.

Infokom

Kkv-ra szakosodott fintechszolgáltatóra bólintott rá az MNB

Kkv-ra szakosodott fintechszolgáltatóra bólintott rá az MNB

Az iBanFirst kis- és középvállalkozások nemzetközi pénzforgalmát támogató online platform budapesti fióktelepe megkapta a Magyar Nemzeti Bank engedélyét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo