Fuvarozás cikkek


Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány

Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány 

A nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozóját követően leszögezte, a közúti árufuvarozási szektorban a pihenőidő eltöltésének új, szigorúbb szabályairól szóló német rendelet aggályos és betarthatatlan, aminek egyetlen célja, hogy nehéz helyzetbe hozza a közép-kelet európai szállítmányozási cégeket. A miniszter szerint a nyugat-európai intézkedések Európa versenyképességét, Magyarországon pedig 15 ezer álláshelyet veszélyeztetnek.
Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók

Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók 

Németországban hatályba lépett intézkedése szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására.
A fuvarozók több tízmilliárd bevételtől esnek el a jogsértők miatt

A fuvarozók több tízmilliárd bevételtől esnek el a jogsértők miatt 

A magyar közúti fuvarozók évente több tízmilliárd forint fuvardíj-bevételtől esnek el a jogsértő módon dolgozó konkurensek miatt - mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv

Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv 

Magyarország álláspontja továbbra is az, hogy a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya - jelentette ki Varga Mihály azt követően, hogy Hans Jörg Schelling osztrák pénzügyminiszter tárgyalt hétfőn Budapesten.
A bajban összefogtak a furvarozók

A bajban összefogtak a furvarozók 

Komoly szabályozási nehézségekkel néznek szembe a magyar fuvarozók. Bizottsági irányelv is támogatja a nemzetközi fuvarozókra vonatkozó magasabb minimálbér fizetési kötelezettséget és adminisztrációs terheket. A piaci szereplők egy része szerint ellehetetlenül a működés, mások példátlan összefogással javaslatokat tettek a kormány elé.
A Bizottsághoz fordulnak a fuvarozókat sértő szabály miatt

A Bizottsághoz fordulnak a fuvarozókat sértő szabály miatt 

Beadvánnyal fordul az Európai Bizottsághoz a VOLÁN Egyesülés egy osztrák jogszabály miatt, amely az Ausztrián áthaladó gépjárművezetők bérét az ausztriai minimálbérhez igazítja.
Igazságtalanul büntetik a magyar fuvarozókat külföldön?

Igazságtalanul büntetik a magyar fuvarozókat külföldön? 

A türelmi időszaknak vége, az osztrák hatóságok szigorúan, több tízezer euróra is büntethetnek, ha a január elsején életbe lépett újabb közúti szabályozásnak a magyar fuvarcégek nem tesznek eleget. A fuvarozók érdekképviselete szerint szociális köntösbe bújtatott piacvédelmi mechanizmusról van szó, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek.
Túl sok a végrehajtás a fuvarozásban

Túl sok a végrehajtás a fuvarozásban 

Miközben a közúti árufuvarozók árbevétele évről évre milliárdokkal növekszik, a piaci szereplők száma folyamatosan csökken. A fogyatkozás nem a piac szűkülésének eredménye, mivel az alkalmazotti létszám 2013 és 2016 között folyamatosan bővült.
Februártól súlyt is mérnek az utakon

Februártól súlyt is mérnek az utakon 

A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését egyelőre tesztüzemben, a rendszer kiépítése folyamatos, a kapcsolódó jogszabály-módosítások pedig tavasszal készülnek el.
Kínában már megy a kamionos Uber

Kínában már megy a kamionos Uber 

A mindössze 2014 óta működő Huochebang az Uber modelljére emlékeztető szolgáltatást nyújt Kínában, személyautók helyett azonban a teherszállítóknak biztosít fuvarszervező mobilplatformot. A cégnek ma már több mint 3 ezer alkalmazottja van, akik közül száz-akárhány fő kifejezetten az elektromos hajtású járművekkel kapcsolatos fejlesztéseket végez, így a hasonlóság nemcsak a vállalatok üzleti modelljében, hanem jövőképében is tetten érhető.

A kamionsofőrök helyét is átveszik a robotok 

Október 20-án kezdődött a közúti árufuvarozás történelmének új fejezete: az Uber fejlesztőcége, az Otto ugyanis ekkor szállította le „élesben” az első szállítmányt az egyik önvezető kamionjával. A 120 mérföldes út négyötödét, több mint száz mérföldet a sofőr közbeavatkozása nélkül tette meg a Volvo típusú tehergépjármű, amely határidőre szállította le az ötvenezer doboznyi Budweiser sört.

Tízből egy sofőr bérét meg lehetne spórolni 

Több mint 1 milliárd forint megtakarítást hozhatna iparági szinten a közúti árufuvarozók számára, ha azok a flottaüzemeltető vállalkozások, amelyek még mindig készpénzben fizetik a nemzetközi fuvarjaik során felmerülő üzemanyag valamint autópálya díjakat, készpénzkímélő fizetési módra térnének át.

A taxisok kapják az Uber ellenőrzését 

Januártól fokozottabb ellenőrzésre számíthatnak a személy- és teherszállítók, köztük a taxisok is, mivel egy újabb szervezetet is létrehoznak e célra. Eredetileg az Ubernek szánták, helyette talált más célt magának.

Vége a westerncsizmás korszaknak 

Magyarországon a közúti áruszállítás a kétezres évek végének átmeneti visszaesése óta az egyik legdinamikusabb fejlődési potenciállal rendelkező ágazat: a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Trendek kiadványának előrejelzése szerint ötévente 10 százalék körüli teljesítménynövekedéssel 2050-re csaknem megduplázhatja az ezredfordulón mért teljesítményét. Miközben az ágazat munkaerőhiánnyal küzd, a csúcsra járatásához szükséges technológiai fejlesztések egyre felkészültebb és képzettebb kollégákat követelnek.

Jól járnak a fuvarozók az adótörvényekkel 

A fuvarozók, illetve azok számára, akik gépkocsival dolgoznak országszerte, jelentős kedvezményt tartalmaz az adótörvényben a kiküldetés fogalmának módosítása, amely augusztus elsejétől hatályos.

A fuvarozók se ússzák meg, ha ellenőrzik az ügyfeleiket 

Az adóhatóság mindig kiemelten vizsgálja a közúti áruszállítókat, és az ellenőrzések sok esetben elvezetnek a fuvarozó, szállítmányozó cégekhez még akkor is, ha a vizsgálat eredetileg nem kifejezetten rájuk irányult. Az EKÁER adatokhoz is hozzáférnek.

Mégse kell EKÁER a traktorokra 

Cáfolta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, hogy augusztus 1-től a traktorokra is kiterjesztenék az EKÁER-kötelezettséget. Több eszközre kell majd, de a traktor nem gépjármű a szabályozás szerint.

Lenne még mit javítani az útdíj-rendszeren 

Három évvel ezelőtt, 2013. július elsején lépett életbe az e-útdíj rendszer, de a rendszeren mind a mai napig lehetne mit javítani. Az elmúlt három év tapasztalatai és tanulságai alapján dolgozott ki javaslatcsomagot a rendszer javítására az egyik bevallási közreműködő cég, a flottakövetéssel foglalkozó iData Kft. e-útdíj munkacsoportja.

Ezért kapnak büntetést a sofőrök 

Idén, 2016. július 1-jén lesz 3 éve, hogy bevezették Magyarországon az e-útdíjat a 3,5 tonna feletti járművek esetében. Az egyik hazai bevallási közreműködő segítségével összeállítottuk azoknak a hibáknak a listáját, amelyek miatt a leggyakrabban kapnak büntetést a fuvarozók.

Traktorra is jön az EKÁER 

Augusztus 1-jétől néhány látszólag kisebb szabály változik az elektronikus közúti árufuvarozó rendszerrel (EKÁER) kapcsolatban. Ezek azonban eddig nem érintett, és így az alapszabályokat, teendőket sem feltétlenül ismerő vállalkozásokra terjednek ki. A LeitnerLeitner segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb változásokat!

Júliustól új világ jön a fuvarozóknak 

Július elsejétől hatályba lép a Közúti Árutovábbítási Szerződésekről szóló új jogszabály, amely hosszú idő után csökkenti a közúti fuvarozásban érdekelt vállalkozások kiszolgáltatottságát, és tiszta helyzetet teremt a vitás kérdésekben.

Vonatra rakatnák a kamionokat 

Jelentősen javítani kellene az intermodiális áruszállítás lehetőségeit és versenyképességét Magyarországon. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elemzése szerint több tízmilliárdos terheléstől lehetne így megóvni a közutakat.

Így választ ki ellenőrzésre a NAV 

Sok eszközt kapott a NAV az elmúlt években a kereskedelmi szektor fehérítésére, a kereskedőket leginkább az EKÁER és az online kassza bevezetése érintette érzékenyen. A rendszerek működnek, az Adóhatóság - dr. Horváth Gábor, a NAV főosztályveztő helyettese szerint - minden folyamatnál ott van. De mire figyelnek az említett rendszerek használata során? Mi az, ami "kiszúrja az ellenőrök szemét"?

Kiküldetésben jár a napidíj - de mennyi? 

Új kormányrendelet szabályozza a belföldi napidíjat, érdemes megismerkedni a szabályozás részleteivel. A belföldi hivatalos kiküldetésben lévő munkavállalónak a többletköltségei fedezetére ugyanis napidíj jár, ami főszabályként ugyanúgy adóköteles, mint a munkabér.

Négyszer annyit fizethetnek a fuvarozók 

A biztosítók tavaly novemberben jelentették be, hogy 2015-höz képest az idén lényegesen magasabb kötelező biztosítási díjjal kell számolniuk a fuvarozóknak. Sok cég 100 százalékos díjemelkedésről számolt be a NiT Hungary felmérésben , a lapunknak nyilatkozó szakértő és ágazati szereplők szerint azonban olykor ennél is nagyobb mértékű a díjemelés, ami ellehetetleníti a kisebb vállalkozásokat. A helyzeten a baleseti adó eltörlése segíthetne.

Ki nem találná, mire lehet hitelt felvenni 

Hitelkonstrukció készült a fuvarozó vállalkozások számára, amely segít áthidalni az útdíjfizetés okozta nehézségeket. Az egyéves futamidejű forgóeszközhitelt a KAVOSZ, a VOSZ irodáiban és a kamaráknál igényelhetik a vállalkozások.

Mitől lesz olcsóbb a fuvar? 

Hatalmas hatása van az árversenyben, hogy milyen – idő, munkaerő és költség – ráfordítást igényel egy-egy fuvar létrejötte. A hatékonyság növeléséhez pedig ki kell használni az újabb és újabb IT megoldásokat. A nemzetközi tendenciák is azt mutatják, hogy a közúti közlekedés minden szegmense az ilyen technológiai megoldások felé fordul. Becslések szerint csak az autóiparban 2015-re már több, mint 128 millió M2M (machine-to-machine, gépek közti kommunikáció; a telematikai rendszerek alapja) modult értékesítettek, 2016-ra pedig ez a szám 180 millió darabra emelkedhet.

Igazat adott a kormány a taxisoknak 

A kormány tárgyalásokat kezd a taxisokkal, hogy minden személyszállítóra, így a megosztáson alapuló Uber-re is ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, de nem tervezik az okostelefonos applikáción alapuló cég betiltását.

Így változik a fuvarozók napidíja 

A személyi jövedelemadó törvény értelmében 2016. január 1-től módosulnak a belföldi és nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek belföldi és külföldi kiküldetésének napidíj-elszámolására vonatkozó rendelkezések. Az RSM-DTM szakértőjének segítségével összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.

Utánpótlás a fuvarozóknak: jönnek a 18 éves kamionsofőrök 

Az Európai Bizottság nem emel kifogást ellene, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C kategóriás vezetői engedély megszerzését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).

Elfogadták: így adózunk jövőre 

Elfogadta a Parlament az adótörvények módosítását, így jövőre megkezdik az adózók minősítését, újra adóköteles lesz a pálinkafőzés, minden kereskedelmi egység fizetheti az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat, viszont adókedvezményt kapnak a fuvarozók és az elektromos gépjárművek.

Napi félmilliós büntetést lehet megspórolni a bírságriasztóval 

A fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak fogyasztók 15 százalékát jelenti, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.

Sofőröket képez a kormány 

Mintegy ötmilliárd forintos európai uniós és hazai forrásból csaknem hatezer ember gépjárművezető-képzését finanszírozza a kormány - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter. A programra eddig mintegy húszezren jelentkeztek.

Fiatalabb sofőröket kérnénk az uniótól 

Súlyos probléma a fuvarozásban a szakember- és utánpótláshiány. A NiT Hungary szakmai szervezet szerint a megoldás a minimum korhatár leszállítása lehetne. Jönnek a 18 éves kamionosok?

Napi hatvan eurót kapnak a kamionosok 

A kormány napi 40 euróról 60 euróra emelte 2016. januártól a nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatottak - igazolás nélkül elszámolható - külföldi kiküldetéshez kapcsolódó napidíját. Az erről szóló rendelet a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.

Szívás az EKAER, de kisebb mint lehetne 

Megoldódtak a kezdeti problémák és csökkentek a kezdeti félelmek az EKAER rendszerrel kapcsolatban. Bár valóban több idő, több pénz és nagyobb adminisztráció a cégek számára, a piactisztító hatás is érezhető a DUIHK friss felmérése szerint.

Rászállnak a külföldi kamionosokra 

Az érintett tárcák vezetői fokozzák a külföldi fuvarozók tevékenységi jogosultságának ellenőrzését, és teremtsék meg a hatékonyabb ellenőrzés feltételeit, továbbá növeljék a bírságtételeket a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítása érdekében - egyebek mellett ezeket tartalmazza az a kormányhatározat, amely a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

Fontos változás jön az autószerelőknél 

Jövő keddtől csak köztartozásmentes cég lehet tachográf műhely és a műhelynek a közlekedési hatóság engedélyével rendelkező szerelőt kell alkalmaznia - a kibővített feltételeket a nemzeti fejlesztési miniszternek a Magyar Közlönyben megjelent rendelete tartalmazza.

Milliós kárt kerülhetnek el odafigyeléssel a fuvarozók 

A legmelegebb nyári napokon átlagosan másfélszer több riasztás érkezik a hűtött árut szállító járművek raktérhőmérsékletének emelkedése miatt – derül ki a WebEye Magyarország adataiból. Az élelmiszeripari és a gyógyszeripari szállítmányok esetén ilyen helyzetekben az azonnali beavatkozás elmulasztása akár több millió forintos kárt is okozhat.

Megszokták a fuvarozók az e-útdíj kütyüt 

Kétéves az e-útdíj. Mostanra a fuvarozók jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket, és egyre többen választják ezt a viszonylati jegy helyett.

Több milliós veszteség is lehet az üzemanyagon havonta 

Havonta átlagosan 1000 kilométernyi út megtételére elegendő gázolaj tűnik el flottánként egy-egy közepes méretű szállítmányozó vállalatnál a különböző, üzemanyaggal kapcsolatos visszaélések miatt a WebEye Magyarország adatai szerint. A lopásokon túl az üzemanyag hígítása akár esetenként 1,5 millió forintos kárt is okozhat a járművekben.

Uniós segítséget kaphatnak a fuvarozók 

A Parlament a tagállamok közötti szolidaritásra hivatkozva segítséget kért az uniós élelmiszeripari és mezőgazdasági termékekre kivetett orosz importembargó miatt károkat elszenvedő közúti fuvarozók számára.

Megint a tisztességes cégeken csattan az ostor 

Az EKAER rendszer legnagyobb problémája, hogy a bevezetés körüli bizonytalanságok következményei kizárólag a vállalatokat terhelik, akkor is, ha mindent megtettek annak érdekében, hogy képesek legyenek megfelelni a szabályozásnak – állítják egybehangzóan a szakmai szervezetek, a tanácsadói szektor és a logisztikai szféra képviselői.

Megérkezett az ekáer-rendelet és holnap már büntet a NAV 

Március elsejétől élesben elindul az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER).Holnaptól, azaz vasárnaptól már ellenőrzik az EKAER használatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai, visszaélés esetén pedig büntetést is kiszabnak.

Minden amit tudni akart az EKÁER-ről, de nem volt kitől megkérdezni 

Alig marad felkészülési idő az EKÁER élesedése előtt a vállalkozások számára, pedig sok változás lesz a rendszer részletszabályait taglaló miniszteri rendeletben. A Piac&Profit konferenciáján a NAV képviselője összefoglalta a legfontosabbakat!

Komoly baj is lehet a kormány kapkodásából 

Még a legjobb esetben is csak néhány napja lesz az adóhivatalnak és a vállalkozásoknak a felkészülésre, ha a tervek szerint márciusban módosul az elektronikus árukövetési rendszer. Ez pedig nem elég ahhoz, hogy kiismerjék a szabályokat és ez akár az áruszállításban is fennakadásokat okozhat.

Egyetlen szón múlhat az EKÁER mentesség 

Az eredetihez képest enyhültek az EKÁER bejelentési kötelezettség szabályai, a törvény mostani szövege azonban nem egyértelmű, hogy ki mentesülhet az adminisztráció alól. De akinek jelenteni kell is, az is mentesülhet adott esetben a kockázati biztosíték megfizetése alól.

Tényleg megvan az egy hónap haladék 

Január 30-án hatályba lépett az EKÁER próbaüzemét március 1-ig meghosszabbító kormányhatározat, és a vállalkozásokat a kockázati biztosíték megfizetése alól március 1-ig mentesítő NGM rendelet.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Cégblog

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta  

A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől. 

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Mi elé néz a magyar agrárium?

Mi elé néz a magyar agrárium?  

Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo