Fuvarozás cikkek


Sokat lehetne spórolni az üzemanyagon

Sokat lehetne spórolni az üzemanyagon 

Iparági szinten akár több milliárd forint üzemanyagköltséget is megtakaríthatnának a hosszú távú nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó magyar vállalkozások az alacsony gördülési ellenállású tehergépjármű abroncsok használatával.
Fontos bejelentést tett a magyar milliárdos, de nem dől össze a brand

Fontos bejelentést tett a magyar milliárdos, de nem dől össze a brand 

Wáberer György az erről rendelkező szerződés lejártakor, 2018 nyarán felmondja a Waberer's márkanév és cégnév használatának jogát - írja az MTI.
Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány

Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány 

A nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozóját követően leszögezte, a közúti árufuvarozási szektorban a pihenőidő eltöltésének új, szigorúbb szabályairól szóló német rendelet aggályos és betarthatatlan, aminek egyetlen célja, hogy nehéz helyzetbe hozza a közép-kelet európai szállítmányozási cégeket. A miniszter szerint a nyugat-európai intézkedések Európa versenyképességét, Magyarországon pedig 15 ezer álláshelyet veszélyeztetnek.
Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók

Most a németekre haragszanak a magyar fuvarozók 

Németországban hatályba lépett intézkedése szerint mostantól bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti, 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti. Az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására.
A fuvarozók több tízmilliárd bevételtől esnek el a jogsértők miatt

A fuvarozók több tízmilliárd bevételtől esnek el a jogsértők miatt 

A magyar közúti fuvarozók évente több tízmilliárd forint fuvardíj-bevételtől esnek el a jogsértő módon dolgozó konkurensek miatt - mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv

Varga szerint a közúti szektorra nem érvényes az uniós irányelv 

Magyarország álláspontja továbbra is az, hogy a közúti szektorra - annak speciális jellege miatt - nem terjed ki a magyar vállalkozásokat különösen hátrányosan érintő kiküldetési irányelv hatálya - jelentette ki Varga Mihály azt követően, hogy Hans Jörg Schelling osztrák pénzügyminiszter tárgyalt hétfőn Budapesten.
A bajban összefogtak a furvarozók

A bajban összefogtak a furvarozók 

Komoly szabályozási nehézségekkel néznek szembe a magyar fuvarozók. Bizottsági irányelv is támogatja a nemzetközi fuvarozókra vonatkozó magasabb minimálbér fizetési kötelezettséget és adminisztrációs terheket. A piaci szereplők egy része szerint ellehetetlenül a működés, mások példátlan összefogással javaslatokat tettek a kormány elé.
A Bizottsághoz fordulnak a fuvarozókat sértő szabály miatt

A Bizottsághoz fordulnak a fuvarozókat sértő szabály miatt 

Beadvánnyal fordul az Európai Bizottsághoz a VOLÁN Egyesülés egy osztrák jogszabály miatt, amely az Ausztrián áthaladó gépjárművezetők bérét az ausztriai minimálbérhez igazítja.
Igazságtalanul büntetik a magyar fuvarozókat külföldön?

Igazságtalanul büntetik a magyar fuvarozókat külföldön? 

A türelmi időszaknak vége, az osztrák hatóságok szigorúan, több tízezer euróra is büntethetnek, ha a január elsején életbe lépett újabb közúti szabályozásnak a magyar fuvarcégek nem tesznek eleget. A fuvarozók érdekképviselete szerint szociális köntösbe bújtatott piacvédelmi mechanizmusról van szó, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek.
Túl sok a végrehajtás a fuvarozásban

Túl sok a végrehajtás a fuvarozásban 

Miközben a közúti árufuvarozók árbevétele évről évre milliárdokkal növekszik, a piaci szereplők száma folyamatosan csökken. A fogyatkozás nem a piac szűkülésének eredménye, mivel az alkalmazotti létszám 2013 és 2016 között folyamatosan bővült.

Februártól súlyt is mérnek az utakon 

A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését egyelőre tesztüzemben, a rendszer kiépítése folyamatos, a kapcsolódó jogszabály-módosítások pedig tavasszal készülnek el.

Kínában már megy a kamionos Uber 

A mindössze 2014 óta működő Huochebang az Uber modelljére emlékeztető szolgáltatást nyújt Kínában, személyautók helyett azonban a teherszállítóknak biztosít fuvarszervező mobilplatformot. A cégnek ma már több mint 3 ezer alkalmazottja van, akik közül száz-akárhány fő kifejezetten az elektromos hajtású járművekkel kapcsolatos fejlesztéseket végez, így a hasonlóság nemcsak a vállalatok üzleti modelljében, hanem jövőképében is tetten érhető.

A kamionsofőrök helyét is átveszik a robotok 

Október 20-án kezdődött a közúti árufuvarozás történelmének új fejezete: az Uber fejlesztőcége, az Otto ugyanis ekkor szállította le „élesben” az első szállítmányt az egyik önvezető kamionjával. A 120 mérföldes út négyötödét, több mint száz mérföldet a sofőr közbeavatkozása nélkül tette meg a Volvo típusú tehergépjármű, amely határidőre szállította le az ötvenezer doboznyi Budweiser sört.

Tízből egy sofőr bérét meg lehetne spórolni 

Több mint 1 milliárd forint megtakarítást hozhatna iparági szinten a közúti árufuvarozók számára, ha azok a flottaüzemeltető vállalkozások, amelyek még mindig készpénzben fizetik a nemzetközi fuvarjaik során felmerülő üzemanyag valamint autópálya díjakat, készpénzkímélő fizetési módra térnének át.

A taxisok kapják az Uber ellenőrzését 

Januártól fokozottabb ellenőrzésre számíthatnak a személy- és teherszállítók, köztük a taxisok is, mivel egy újabb szervezetet is létrehoznak e célra. Eredetileg az Ubernek szánták, helyette talált más célt magának.

Vége a westerncsizmás korszaknak 

Magyarországon a közúti áruszállítás a kétezres évek végének átmeneti visszaesése óta az egyik legdinamikusabb fejlődési potenciállal rendelkező ágazat: a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Trendek kiadványának előrejelzése szerint ötévente 10 százalék körüli teljesítménynövekedéssel 2050-re csaknem megduplázhatja az ezredfordulón mért teljesítményét. Miközben az ágazat munkaerőhiánnyal küzd, a csúcsra járatásához szükséges technológiai fejlesztések egyre felkészültebb és képzettebb kollégákat követelnek.

Jól járnak a fuvarozók az adótörvényekkel 

A fuvarozók, illetve azok számára, akik gépkocsival dolgoznak országszerte, jelentős kedvezményt tartalmaz az adótörvényben a kiküldetés fogalmának módosítása, amely augusztus elsejétől hatályos.

A fuvarozók se ússzák meg, ha ellenőrzik az ügyfeleiket 

Az adóhatóság mindig kiemelten vizsgálja a közúti áruszállítókat, és az ellenőrzések sok esetben elvezetnek a fuvarozó, szállítmányozó cégekhez még akkor is, ha a vizsgálat eredetileg nem kifejezetten rájuk irányult. Az EKÁER adatokhoz is hozzáférnek.

Mégse kell EKÁER a traktorokra 

Cáfolta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, hogy augusztus 1-től a traktorokra is kiterjesztenék az EKÁER-kötelezettséget. Több eszközre kell majd, de a traktor nem gépjármű a szabályozás szerint.

Lenne még mit javítani az útdíj-rendszeren 

Három évvel ezelőtt, 2013. július elsején lépett életbe az e-útdíj rendszer, de a rendszeren mind a mai napig lehetne mit javítani. Az elmúlt három év tapasztalatai és tanulságai alapján dolgozott ki javaslatcsomagot a rendszer javítására az egyik bevallási közreműködő cég, a flottakövetéssel foglalkozó iData Kft. e-útdíj munkacsoportja.

Ezért kapnak büntetést a sofőrök 

Idén, 2016. július 1-jén lesz 3 éve, hogy bevezették Magyarországon az e-útdíjat a 3,5 tonna feletti járművek esetében. Az egyik hazai bevallási közreműködő segítségével összeállítottuk azoknak a hibáknak a listáját, amelyek miatt a leggyakrabban kapnak büntetést a fuvarozók.

Traktorra is jön az EKÁER 

Augusztus 1-jétől néhány látszólag kisebb szabály változik az elektronikus közúti árufuvarozó rendszerrel (EKÁER) kapcsolatban. Ezek azonban eddig nem érintett, és így az alapszabályokat, teendőket sem feltétlenül ismerő vállalkozásokra terjednek ki. A LeitnerLeitner segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb változásokat!

Júliustól új világ jön a fuvarozóknak 

Július elsejétől hatályba lép a Közúti Árutovábbítási Szerződésekről szóló új jogszabály, amely hosszú idő után csökkenti a közúti fuvarozásban érdekelt vállalkozások kiszolgáltatottságát, és tiszta helyzetet teremt a vitás kérdésekben.

Vonatra rakatnák a kamionokat 

Jelentősen javítani kellene az intermodiális áruszállítás lehetőségeit és versenyképességét Magyarországon. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elemzése szerint több tízmilliárdos terheléstől lehetne így megóvni a közutakat.

Így választ ki ellenőrzésre a NAV 

Sok eszközt kapott a NAV az elmúlt években a kereskedelmi szektor fehérítésére, a kereskedőket leginkább az EKÁER és az online kassza bevezetése érintette érzékenyen. A rendszerek működnek, az Adóhatóság - dr. Horváth Gábor, a NAV főosztályveztő helyettese szerint - minden folyamatnál ott van. De mire figyelnek az említett rendszerek használata során? Mi az, ami "kiszúrja az ellenőrök szemét"?

Kiküldetésben jár a napidíj - de mennyi? 

Új kormányrendelet szabályozza a belföldi napidíjat, érdemes megismerkedni a szabályozás részleteivel. A belföldi hivatalos kiküldetésben lévő munkavállalónak a többletköltségei fedezetére ugyanis napidíj jár, ami főszabályként ugyanúgy adóköteles, mint a munkabér.

Négyszer annyit fizethetnek a fuvarozók 

A biztosítók tavaly novemberben jelentették be, hogy 2015-höz képest az idén lényegesen magasabb kötelező biztosítási díjjal kell számolniuk a fuvarozóknak. Sok cég 100 százalékos díjemelkedésről számolt be a NiT Hungary felmérésben , a lapunknak nyilatkozó szakértő és ágazati szereplők szerint azonban olykor ennél is nagyobb mértékű a díjemelés, ami ellehetetleníti a kisebb vállalkozásokat. A helyzeten a baleseti adó eltörlése segíthetne.

Ki nem találná, mire lehet hitelt felvenni 

Hitelkonstrukció készült a fuvarozó vállalkozások számára, amely segít áthidalni az útdíjfizetés okozta nehézségeket. Az egyéves futamidejű forgóeszközhitelt a KAVOSZ, a VOSZ irodáiban és a kamaráknál igényelhetik a vállalkozások.

Mitől lesz olcsóbb a fuvar? 

Hatalmas hatása van az árversenyben, hogy milyen – idő, munkaerő és költség – ráfordítást igényel egy-egy fuvar létrejötte. A hatékonyság növeléséhez pedig ki kell használni az újabb és újabb IT megoldásokat. A nemzetközi tendenciák is azt mutatják, hogy a közúti közlekedés minden szegmense az ilyen technológiai megoldások felé fordul. Becslések szerint csak az autóiparban 2015-re már több, mint 128 millió M2M (machine-to-machine, gépek közti kommunikáció; a telematikai rendszerek alapja) modult értékesítettek, 2016-ra pedig ez a szám 180 millió darabra emelkedhet.

Igazat adott a kormány a taxisoknak 

A kormány tárgyalásokat kezd a taxisokkal, hogy minden személyszállítóra, így a megosztáson alapuló Uber-re is ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, de nem tervezik az okostelefonos applikáción alapuló cég betiltását.

Így változik a fuvarozók napidíja 

A személyi jövedelemadó törvény értelmében 2016. január 1-től módosulnak a belföldi és nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek belföldi és külföldi kiküldetésének napidíj-elszámolására vonatkozó rendelkezések. Az RSM-DTM szakértőjének segítségével összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.

Utánpótlás a fuvarozóknak: jönnek a 18 éves kamionsofőrök 

Az Európai Bizottság nem emel kifogást ellene, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C kategóriás vezetői engedély megszerzését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).

Elfogadták: így adózunk jövőre 

Elfogadta a Parlament az adótörvények módosítását, így jövőre megkezdik az adózók minősítését, újra adóköteles lesz a pálinkafőzés, minden kereskedelmi egység fizetheti az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat, viszont adókedvezményt kapnak a fuvarozók és az elektromos gépjárművek.

Napi félmilliós büntetést lehet megspórolni a bírságriasztóval 

A fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak fogyasztók 15 százalékát jelenti, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.

Sofőröket képez a kormány 

Mintegy ötmilliárd forintos európai uniós és hazai forrásból csaknem hatezer ember gépjárművezető-képzését finanszírozza a kormány - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter. A programra eddig mintegy húszezren jelentkeztek.

Fiatalabb sofőröket kérnénk az uniótól 

Súlyos probléma a fuvarozásban a szakember- és utánpótláshiány. A NiT Hungary szakmai szervezet szerint a megoldás a minimum korhatár leszállítása lehetne. Jönnek a 18 éves kamionosok?

Napi hatvan eurót kapnak a kamionosok 

A kormány napi 40 euróról 60 euróra emelte 2016. januártól a nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatottak - igazolás nélkül elszámolható - külföldi kiküldetéshez kapcsolódó napidíját. Az erről szóló rendelet a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.

Szívás az EKAER, de kisebb mint lehetne 

Megoldódtak a kezdeti problémák és csökkentek a kezdeti félelmek az EKAER rendszerrel kapcsolatban. Bár valóban több idő, több pénz és nagyobb adminisztráció a cégek számára, a piactisztító hatás is érezhető a DUIHK friss felmérése szerint.

Rászállnak a külföldi kamionosokra 

Az érintett tárcák vezetői fokozzák a külföldi fuvarozók tevékenységi jogosultságának ellenőrzését, és teremtsék meg a hatékonyabb ellenőrzés feltételeit, továbbá növeljék a bírságtételeket a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítása érdekében - egyebek mellett ezeket tartalmazza az a kormányhatározat, amely a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

Fontos változás jön az autószerelőknél 

Jövő keddtől csak köztartozásmentes cég lehet tachográf műhely és a műhelynek a közlekedési hatóság engedélyével rendelkező szerelőt kell alkalmaznia - a kibővített feltételeket a nemzeti fejlesztési miniszternek a Magyar Közlönyben megjelent rendelete tartalmazza.

Milliós kárt kerülhetnek el odafigyeléssel a fuvarozók 

A legmelegebb nyári napokon átlagosan másfélszer több riasztás érkezik a hűtött árut szállító járművek raktérhőmérsékletének emelkedése miatt – derül ki a WebEye Magyarország adataiból. Az élelmiszeripari és a gyógyszeripari szállítmányok esetén ilyen helyzetekben az azonnali beavatkozás elmulasztása akár több millió forintos kárt is okozhat.

Megszokták a fuvarozók az e-útdíj kütyüt 

Kétéves az e-útdíj. Mostanra a fuvarozók jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket, és egyre többen választják ezt a viszonylati jegy helyett.

Több milliós veszteség is lehet az üzemanyagon havonta 

Havonta átlagosan 1000 kilométernyi út megtételére elegendő gázolaj tűnik el flottánként egy-egy közepes méretű szállítmányozó vállalatnál a különböző, üzemanyaggal kapcsolatos visszaélések miatt a WebEye Magyarország adatai szerint. A lopásokon túl az üzemanyag hígítása akár esetenként 1,5 millió forintos kárt is okozhat a járművekben.

Uniós segítséget kaphatnak a fuvarozók 

A Parlament a tagállamok közötti szolidaritásra hivatkozva segítséget kért az uniós élelmiszeripari és mezőgazdasági termékekre kivetett orosz importembargó miatt károkat elszenvedő közúti fuvarozók számára.

Megint a tisztességes cégeken csattan az ostor 

Az EKAER rendszer legnagyobb problémája, hogy a bevezetés körüli bizonytalanságok következményei kizárólag a vállalatokat terhelik, akkor is, ha mindent megtettek annak érdekében, hogy képesek legyenek megfelelni a szabályozásnak – állítják egybehangzóan a szakmai szervezetek, a tanácsadói szektor és a logisztikai szféra képviselői.

Megérkezett az ekáer-rendelet és holnap már büntet a NAV 

Március elsejétől élesben elindul az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER).Holnaptól, azaz vasárnaptól már ellenőrzik az EKAER használatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai, visszaélés esetén pedig büntetést is kiszabnak.

Minden amit tudni akart az EKÁER-ről, de nem volt kitől megkérdezni 

Alig marad felkészülési idő az EKÁER élesedése előtt a vállalkozások számára, pedig sok változás lesz a rendszer részletszabályait taglaló miniszteri rendeletben. A Piac&Profit konferenciáján a NAV képviselője összefoglalta a legfontosabbakat!

Komoly baj is lehet a kormány kapkodásából 

Még a legjobb esetben is csak néhány napja lesz az adóhivatalnak és a vállalkozásoknak a felkészülésre, ha a tervek szerint márciusban módosul az elektronikus árukövetési rendszer. Ez pedig nem elég ahhoz, hogy kiismerjék a szabályokat és ez akár az áruszállításban is fennakadásokat okozhat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk

A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk 

Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo