A fuvarozók örülnek a tengelysúlymérő rendszer (TSM) kiépülésének

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – egyetértve a közúti infrastruktúra megóvásának szándékával, a közlekedésbiztonság és versenysemlegesség javításának céljaival – üdvözli a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (TSM) kiépülését, ugyanakkor fontosnak tartja, hogy bírságolásra csak a rendszer hibátlan működése esetén kerüljön sor.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Rövidesen elkészül a túlsúlyos járművek szűrésére alkalmas TSM rendszer. Az MKFE korábban arra hívta fel a figyelmet, hogy a TSM előre nem látható működési hibái miatt a rendszer beélesítését tesztidőszaknak kell megelőznie. E tesztidőszak bevezetésében nagy szerepe volt az MKFE egyeztetéseinek, a próbamérések megszervezésének és az egyesület szakmai háttérmunkájának.

Kép: Pixabay

Ennek köszönhetően az objektív ágon történő eljárásokban 2017. december 31-éig bírságkiszabásra nem kerül sor, de a szabálytalan járművek üzembentartóit figyelmeztetik, és jelzik a kiszabható bírság mértékét. Az MKFE a tesztüzem alatt is folytatja az egyeztetést a jogalkotóval a TSM-mel kapcsolatos kérdések tisztázása érdekében.

Az MKFE-nek ezen túl sikerült áttörést elérnie egyes bírságmértékek csökkentésében is. Ennek értelmében a jogalkotó a jövőben megkülönbözteti a gondatlan és a szándékos útdíj-nemfizetést, amit érvényesít az útdíjbírságok mértékében: a 8 óránként kiszabható 165 000 Ft-os bírság 40 000 Ft-ra csökken november 13-tól, ha 2 órán belül megszüntetik a jogosulatlan úthasználatot.

Sokat lehetne spórolni az üzemanyagon
Iparági szinten akár több milliárd forint üzemanyagköltséget is megtakaríthatnának a hosszú távú nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó magyar vállalkozások az alacsony gördülési ellenállású tehergépjármű abroncsok használatával.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo