Fuvarozás cikkek


Útdíj, bármi áron

Útdíj, bármi áron 

Most már végleges, hogy nyár közepétől bevezetik Magyarországon is az útdíjat. Jelentősen drágul majd a fuvarozás, az árak a fogyasztói oldalra is átgyűrűznek majd. A szállítmányozó vállalatok jelentős része nehéz helyzetbe kerülhet, a költségvetésnek viszont úgy kell ez a pénz, mint egy falat kenyér.
A bizonytalanságért komoly árat fizethetnek a fuvarozók

A bizonytalanságért komoly árat fizethetnek a fuvarozók 

Az elektronikus útdíj bevezetésével kapcsolatos, év eleje óta tartó bizonytalanság és az információhiány nemcsak a fuvarozói szektort, de a megbízókat is komoly nehézség elé állítja.
Egyszerűsödik a nemzetközi fuvarozás adminisztrációja

Egyszerűsödik a nemzetközi fuvarozás adminisztrációja 

Az országgyűlés törvényt hozott az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó, Genfben, 1975. november 14-én kelt vámegyezmény és módosításai kihirdetéséről. Mint ismeretes, e megállapodás legfontosabb célkitűzései közé tartozik, hogy egyszerűsítse a közúti járművekkel lebonyolított nemzetközi árufuvarozásokat, az együttműködés fejlesztésével javítsa a fuvarozás feltételeit, s – különösen a határokon – egyszerűsítse a nemzetközi fuvarozással kapcsolatos adminisztrációt.
Kombinált szállítás: tartani kell a menetrendet

Kombinált szállítás: tartani kell a menetrendet 

A kormány rendeletet hozott az Európa-Ázsia közötti kombinált fuvarozás szervezéséről és üzemeltetéséről szóló egyezményhez való csatlakozásról. Hazánk is vállalta, hogy biztosítani fogja a menterendek betartását és a fuvarozási útvonalak megfelelő átbocsájtási képességét.
Évi másfélmilliárd kár a kamionbalesetek miatt

Évi másfélmilliárd kár a kamionbalesetek miatt 

A felborult kamionok, megsérült vagy ellopott rakományok jelentős gazdasági károkat okoznak a fuvarozóknak, illetve megbízóiknak. Szerencsére a legtöbb kárt megfelelő szállítmánybiztosítás megléte esetén a biztosító megtéríti.
Jönnek a sárgább és drágább taxik

Jönnek a sárgább és drágább taxik 

Elfogadta az új fővárosi taxirendeletet a Fővárosi Közgyűlés. Lesz hatósági ár, az autóknak pedig egységes megjelenést és bankkártyás fizetési lehetőséget is előírnak 2013. szeptember elsejétől.
Az információhiány okozta a legtöbb veszteséget a hófúvásban

Az információhiány okozta a legtöbb veszteséget a hófúvásban 

Hiába vannak a legmodernebb kommunikációs eszközökkel felszerelve a magyar fuvarozók járművei, a márciusi hóviharokban a legnagyobb gondot az információk hiánya okozta a kamionosoknak.
Kicsit sárgább, kicsit drágább, de a miénk

Kicsit sárgább, kicsit drágább, de a miénk 

Sárgák és drágábbak lesznek az új budapesti taxik, ha elfogadja a főváros a személyszállítást szabályozó rendelettervezetet. Várhatóan kevesebb taxi fut majd az utakon, sokan ugyanis nem tudnak majd megfelelni az elvárásoknak, visszaszorulnak a hiénák, és az utasok számára kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé válik a szolgáltatás.
Júliustól e-útdíj, mindenáron

Júliustól e-útdíj, mindenáron 

Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.
Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert

Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert 

Egy hónappal eltolódik az e-útdíj tender aláírása, miután a nyertes Getronics január 14-én 30 napos haladékot kért és kapott az ajánlatkérő Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával.

Egyszerűbb lesz a légiforgalmi árukezelés 

A légi közlekedésben használható elektronikus fuvarlevél alkalmazásával egyszerűbbé és gyorsabbá válik az árukezelés, biztonságosabbá és költséghatékonyabbá a fuvarozás.

A Getronix nyerte az e-útdíj tendert 

A megtett úttal arányos elektronikus díjszedési (e-útdíj) rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a legjobb ajánlatot – közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. A Getronics nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalja a feladat elvégzését. A szerződéskötés időpontja várhatóan december 27. Az e-útdíj rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.

Érdemes a védelembe fektetni a szállítmányozóknak 

Karácsony közeledtével a megszokottnál is több nagy értékű áru mozog az utakon. Az ilyeneket szállító kamionok gyakori célpontjai a közúti tolvajoknak, és lopás esetén pedig az okozott kár meghaladhatja akár a több százmillió forintot is. Modern biztonságtechnikai megoldások és megfelelő árubiztosítás segítségével hatékonyan csökkenthetőek az anyagi károk.

Egyenesben az E-útdíj tender, drágulni fog a szállítás 

Négyen nyújtották be a végleges ajánlatot a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer (E-útdíj) kiépítésére. Az ÁAK közleménye szerint a projekt jelenlegi állása alapján várhatóan tartható lesz a 2013. júliusi indulás. A fuvarozók szerint ennek bevezetése ugyanakkor olyan többletterhet jelent majd számukra, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el.

Bajban lesznek a fuvarozók - Rekordközelben a dízelár 

Tovább folytatódik az üzemanyagárak emelkedése, ezúttal három forinttal nő a gázolaj ára is, még nehezebb helyzetbe hozva a közúti fuvarozókat. A drágulás ráadásul tovább pörgeti az amúgy is magas inflációt.

Nőtt a magyar haszongépjármű piac 

A gazdasági válság miatt májusban folytatódott a lemorzsolódás az Európai Unió haszongépjármű-piacán; a csökkenés a legnagyobb mértékű volt 2009 óta, Magyarországon viszont növekedést regisztrált az ACEA szakmai szövetség.

Minden tizedik baleset túlvezetés miatt következik be 

Magyarországon minden tizedik baleset fáradtság vagy elalvás miatt következett be, ezek 9%-át a teherautósok okozták a 2011-es statisztikai adatok szerint. A balesetek háttérében gyakran a túlvezetés okozta kimerültség és a koncentráció csökkenése áll. A tehergépjárművek sofőrjeinek vezetési idejét jogszabály korlátozza, és a teljes ellátási lánc együttes felelősségének elvéről rendelkezik.

Nagyokra terhelve 

A Széll Kálmán Terv 2.0-ban előirányzott, a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer lassan konkrét formát ölt: az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlöny csütörtöki számában jelent meg. Az e-útdíjat a kormány legkésőbb 2013. július 1-jével vezetné be, s az intézkedés 75 milliárd forinttal javítaná a költségvetés egyenlegét. A fejlesztési tárca közleménye szerint a becsülhető maximális díjbevétel az első évtizedben tízszeresen haladhatja meg a költségeket.

Hogyan csökkentsük az üzemanyagköltségeket? 

Néhány tipp segítségével akár 20 százalékkal is csökkenthetőek az üzemanyagköltségek a Lambda-Com Grouphoz tartozó WebEye szolgáltatásban dolgozó szakemberek szerint.

Cégenként akár 60 milliós kár évente 

Egy közepes méretű fuvarozócég esetében éves szinten akár 60 millió forint kárt is okozhat a trükkös módszerekkel végrehajtott üzemanyaglopás. Ez 12 alkalmazott éves bérének, illetve 600 ezer kilométerre elég gázolaj árának felel meg.

Szigorított ellenőrzés indult 

Mivel kiderült, hogy díjköteles budapesti területre behajtó tehergépjárművek egyötöde sem váltja ki a behajtási hozzájárulást, 2011. szeptember 19-étől december 16-áig három hónapos szigorított ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft.

Kamionstop lesz az országban 

Korlátozzák a nehéz tehergépjárművek forgalmát a karácsony és szilveszter környéki munkaszüneti napokon és hétvégéken - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán.

Újabb uniós úthasználati díj a fuvarozóknak? 

A tagállamok közlekedési miniszterei megállapodtak arról az uniós szabálymódosításról, amelynek értelmében a tagországok az úthasználati díjakba a környezetterhelés és zajártalmak miatti többletköltséget építhetnek be a teherautók esetében.

Nyári kamionstop: szombat délutántól vasárnap estig 

Beköszönt a nyári időszámítás a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozásában is. A júliusi és augusztusi szombatokon a kamionstop este 22 óra helyett már délután 15 órakor elkezdődik. A tehergépkocsik változatlanul vasárnap 22 óráig nem közlekedhetnek a magyarországi utakon. - írka a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.

Útdíj: egyelőre tanulmányozzuk a szlovák példát 

2010. január elsején Szlovákiában 3,5 tonna feletti járműkategóriákban bevezették a megtett úttal arányos elektronikus útdíjat. Csehországban ugyanekkor 12 tonnáról egészen 3,5 tonnáig kiterjesztették a már 3 éve működő elektronikus rendszer kereteit. A hazai díjszedési rendszer reformján dolgozó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) szakértői munkájuk során folyamatosan figyelemmel kísérik a díjszedési gyakorlat eseményeit, fejlődését és tapasztalatait.

"Változtassanak az adón, vagy az utcán találkozunk" 

Nyílt levélben kéri két fuvarozószervezet az országgyűlési képviselőktől, hogy ne szavazzák meg azt a törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése.

Lehet-e még rosszabb? 

Mivel lehet a válság hatását enyhíteni? Csak a gazdaság élénkítése lehet kitörés a fuvarozási szektor számára is. De most fejleszteni, kapacitást növelni nagyon is kockázatos. Viszont kitörési pont lehet még klaszterek, beszerzési társaságok létrehozása is.

A fuvarozás egyre több veszteséget termel 

Legújabb becslések szerint minden negyedik kamion szállítmány nélkül rója az európai utakat. Ez azt jelenti, hogy a hétköznapi fuvarozók hatalmas összegeket veszítenek el az elnagyolt logisztikai tervezés miatt. Napjainkban az olajpiacot uraló labilis helyzet is hozzájárul a veszteségek növekedéséhez. A Magyarország és Spanyolország között üresen közlekedő kamionok üzemanyagköltsége például meghaladja az 1100 eurót. Szerencsére ez a probléma a Teleroute ügyfeleit nem érinti: a céghez napi szinten befutó 150 ezer fuvarigény lehetővé teszi az útvonalak üres járatok nélküli megtervezését.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Ellepik a ruhagyűjtő konténerek az országot

Ellepik a ruhagyűjtő konténerek az országot  

Megkezdődött a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. textilgyűjtőkonténer-telepítési programja.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Minden eddiginél hatékonyabbá vált a nehéz helyzetbe került cégek megmentése

Minden eddiginél hatékonyabbá vált a nehéz helyzetbe került cégek megmentése  

Az életképes, de fizetési nehézségekkel küzdő vállalkozások immár közel két éve, 2022 júliusa óta Magyarországon is indíthatnak szerkezetátalakítási eljárást.

Cégblog

Bukott a hévízi pénzváltó

Bukott a hévízi pénzváltó 

Az MNB 28 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a hévízi Ajsa-Kühne Kft.-re.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

50-80 milliós nyaralók a legkelendőbbek a Balatonnál

50-80 milliós nyaralók a legkelendőbbek a Balatonnál 

Minden évben, a nyárhoz közeledve, növekszik a népszerűsége a vízparti ingatlanoknak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo