Az erről szóló nemzetközi egyezménynek jelenleg 21 tagja van: Azerbajdzsán, Bulgária, Csehország, Észtország, Fehéroroszország, Grúzia, Kazahsztán, Kína, Korea, (KDNK), Lettország, Litvánia, Magyarország, Moldova, Mongólia, Lengyelország, Oroszország, Románia, Szlovákia, Türkmenisztán, Üzbegisztán, Ukrajna. Az egyezmény tartalmazza többek között a nemzetközi kombinált fuvarozás számára fontos határátkelő pontokat, a kiemelt jelentőségű vasútvonalak műszaki jellemzőit, és azok modernizálásának követelményeit. A nemzetközi kombinált fuvarozási vonalaknak elégséges átbocsájtó képességgel kell rendelkezniük és biztosítaniuk kell a menetrend pontos betartását.
Elvileg ezt a követelményt csak a két vágánnyal rendelkező vonalakon lehet kielégíteni, ugyanakkor indokolt esetben megengedett az egyvágányú vonalak használata is. A vasúthálózat szerves részét képezik a komphajókkal történő fuvarozások is. A termelés és áruelosztás hatékonyságának és gyors forgalmának biztosítása céljából a nemzetközi kombinált fuvarozásoknak számos követelménynek kell megfelelniük. Ilyen például, hogy az indulás/érkezés az ügyfelek igényeinek megfelelően, a menetrend betartásával történjen, rövid legyen az időtartam a „háztól-házig” szállításnál, és a szállítmányozók pontos és időbeli információkkal rendelkezzenek a szállítási folyamatokról.
A kombinált szállításokhoz használt komphajók méreteinek és típusainak meg kell felelniük a szállított rakományegységeknek és vasúti kocsiknak, s gondoskodni kell a komphajók gyors rakodásáról. Ha a szállítás során a rakományok a vasúti kocsikban maradnak, a komphajóknak könnyen elérhetőnek kell lenniük, emellett ki kell zárni a jelentős időráfordítást igénylő rendezési műveleteket.