Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert

Egy hónappal eltolódik az e-útdíj tender aláírása, miután a nyertes Getronics január 14-én 30 napos haladékot kért és kapott az ajánlatkérő Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával.

Meddig húzza még ilyen lapos pénztárcával Budapest?
Politikai csatározások közepette vagy stabil háttérrel működik majd a főváros?
Online Klasszis Klub élőben Kiss Ambrussal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Fővárosi Önkormányzat főigazgatójától!

2024. október 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nyertes ajánlattevő ajánlati kötöttsége fennáll ez idő alatt, és nem változnak a szerződési feltételek, így az sem, hogy július elsején indulnia kell az elektronikus útdíj fizetési rendszernek. A másik érvényes ajánlatot benyújtó T-Systems-et nem jelölte ki második helyen végzettnek az ajánlatkérő, mivel az ajánlott ár meghaladta a rendelkezésére álló keretet. Így ha végül meghiúsulna a tender, a T-Systems nem lép automatikusan a nyertes helyébe - jelentette be Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért felelős államtitkára

A Getronics nem indokolta, hogy miért tárgyal tovább az alvállalkozójával, ilyen kötelezettsége nincs - válaszolta újságírói kérdésre az államtitkár, aki az útdíj törvényt nevezte meg egyetlen olyan hiányzó jogszabálynak, amely szükséges az elektronikus útdíj fizetés bevezetéséhez. Az útdíj törvény februárban kerül a parlament elé. Korábbi sajtóhírek szerint a norvég Q-Free ASA a Getronics Magyarország Kft. azon alvállalkozója amely a kocsikba szerelendő készülékekkel vett részt a tenderen.

A Getronics nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalja a feladat elvégzését. Az e-útdíj rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szeptember végén hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer hazai kiépítésére. A társaság az erre jelentkező cégek, illetve konzorciumok közül – a részvételi felhívásban megfogalmazott feltételeket figyelembe véve – november elején négyet kért fel ajánlattételre.

Áthárítják a megrendelőkre a díjat a fuvarozók

A határidő tartásának lehet, hogy sokan nem fognak örülni. Az elektronikus útdíj olyan többletterhet jelent ugyanis a hazai belföldi fuvarozóknak, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem lesz elkerülhető – hívta fel a figyelmet a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) közleményében.

A NiT Hungary továbbra sem vitatja, hogy az ország közúti infrastruktúrája szempontjából nem fenntartható a helyzet, hogy a környező országok közül Magyarországon kell messze a legkevesebbet fizetni annak használatáért. A fuvarozók szerint ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy egy belföldi közúti közlekedési szolgáltató költségszerkezetében eddig egy-két százalékot kitevő úthasználati díj 2013. július 1. után az üzemanyag után a második legnagyobb költségelem lesz.

Véleményvezér

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.
Elkészült a világ első olyan robotja, amely már beszél és reagál, természetesen Tesla - video

Elkészült a világ első olyan robotja, amely már beszél és reagál, természetesen Tesla - video 

8 millió forint lesz az ára az új szuper robotnak.
Titkos viszonyra derült fény Donald Trump és Putyin között

Titkos viszonyra derült fény Donald Trump és Putyin között 

Újabb botránykönyv érkezik a piacra.
Hatalmas bakot lőtt Orbán Viktor

Hatalmas bakot lőtt Orbán Viktor 

Lesz-e bocsánatkérés egy ilyen fajsúlyos tárgyi tévedés után?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo