Szigorított ellenőrzés indult

Mivel kiderült, hogy díjköteles budapesti területre behajtó tehergépjárművek egyötöde sem váltja ki a behajtási hozzájárulást, 2011. szeptember 19-étől december 16-áig három hónapos szigorított ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tehergépjárművek behajtási korlátozását környezet- és zajvédelmi szempontok figyelembevételével 2008. január 1-jén kiterjesztették Budapest teljes területére. 2011 júliusában egy mobil kamerás próbaellenőrzés során azonban kiderült, hogy a díjköteles zónában közlekedő teherautók csupán 19%-a váltotta ki a szükséges behajtási hozzájárulást. Ezzel nem csupán az általuk okozott környezeti károk költségeit hárítják át a fővárosra, hanem versenyhátrányt is okoznak a szabálytisztelő piaci szereplőknek.A jogkövető magatartás kikényszerítésére - egyéb intézkedések mellett - 2011. szeptember 19-étől december 16-áig három hónapos szigorított ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft.

Töredék a jogkövető
A fokozott ellenőrzési akciót az indokolja, hogy az idei júliusi adatok még tavalyelőttieknél is sötétebb képet festettek: mindössze a tehergépkocsik 19 százaléka bizonyult jogkövetőnek.

 Az áruknak el kell jutniuk az üzletekbe, de a szállítást a fővárosiak életminősége, a környezet és a közlekedési infrastruktúra védelme érdekében úgy kell lebonyolítani, hogy a teherautók közlekedése a lehető legkisebb terhelést jelentse. A Parking Kft. (2012-től a BKK) feladata a budapesti teherforgalmi stratégia a kialakítása, amely a fuvarozók mellett a városlakók érdekeit is megjeleníti. A koncepció keretében célforgalomban korlátozásmentesen használható útvonalakat alakítottak ki, amelyeken ingyenesen elérhetők a legnagyobb logisztikai központok, ipari üzemek, de ezen útvonalakon kívüli közlekedéshez behajtási hozzájárulást kell váltani a fuvarozóknak.

Mivel a légszennyezés jelentős hányadáért a teherautók károsanyag-kibocsátása tehető felelőssé és méretüknél fogva is jelentős terhelést okoznak a budapesti utakon - így fontos feladat számuk csökkentése, optimalizálása. Minderre jó eszköz a behajtási hozzájárulás - ami alapján a teherautók csak díj fizetése ellenében közlekedhetnek a főváros egyes övezeteiben. Jelenleg folyamatban a díjszabás és a kapcsolódó kedvezmények felülvizsgálata annak érdekében, hogy a jövőben jobb, rugalmasabb és átláthatóbb rendszer alakuljon ki, amely egyaránt szolgálja a város érdekeit és teremt egyenlő piaci feltételeket a szállítmányozási szakma számára.


Forrás: BKK

Ez a helyzet a továbbiakban nem tolerálható, hiszen nem csak környezeti károkozás költségeit kerülik el a nem fizetők, de jogosulatlan versenyelőnybe kerülnek a fizetőkkel, vagyis a környezeti és társadalmi felelősséget vállalókkal szemben - áll a BKK közleményében.

Kétféle büntetés
A nem jogkövető magatartás kétféle következménnyel jár: bírsággal, amely akár 150 000 Ft-ig is terjedhet, ezt a gépjármű üzembentartója köteles megfizetni. A gépkocsivezetők pedig, ha nincs meg a behajtási hozzájárulásuk 3 büntetőpontot kapnak, amely közlekedési előéletüket terheli.

A szigorított ellenőrzés összehangoltan, minden területre kiterjedően zajlik az elkövetkező hónapokban. A Parking Kft. és a vele együttműködő BRFK, Nemzeti Közlekedési Hatóság, a kerületi és fővárosi közterület-felügyeletek a kamerástól a személyes ellenőrzésig bevetik a rendelkezésükre álló teljes eszköztárat.  

Az ellenőrzés a legfontosabb budapesti teherforgalmi útvonalak mentén, akár párhuzamosan, több helyszínen is zajlik majd. A Parking Kft. eltökélt a jogkövető magatartás kikényszerítésében, ezért folyamatos kontrollt tart fenn mindaddig, ameddig ez szükséges. A büntetésként behajtott összegek az állami költségvetésbe folynak, a behajtási hozzájárulásokból származó bevételt a főváros a közlekedés által okozott környezeti károk enyhítésére és Budapest közlekedési infrastruktúrájának fejlesztésére fordítja.

A Parking Kft. arra törekszik, hogy a behajtási hozzájárulások kiadási rendszere a fuvarozó szakma igényeit is kielégítse, mentes legyen a felesleges adminisztrációtól és a lehető leggyorsabban reagáljon a kérelmekre. 2012. január 1-jétől a behajtási hozzájárulások igénylése és kiadása teljes körűen on-line úton valósul meg, mind a kérelem, mind a dokumentum kiadása elektronikusan történik.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo