Fuvarozás cikkek
Bezár a kormány egy kiskaput a fuvarozásban
Elsősorban a mikrovállalkozásokat érinti a kormány döntése.
Csökkentik a bürokráciát egyes jogosítványok megszerzésénél
ÉKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés.
A Temutól és a Sheintől szárnyal a hazai csomagszállítás
Vegyesen teljesített a logisztikai ágazat a tavalyi év végén.
Annyi az engedély nélküli fuvarozóknak!
A szektor versenyképességét szolgáló intézkedések lépnek életbe.
Rászállt a gabonafuvarozókra a NAV
Idén is a figyelem középpontjában.
Többe kerülhet a lakásépítés
A fuvardíjak növekedése is drágítja az építkezéseket.
Kiakadtak a fuvarozók, utcára vonultak Romániában
Forgalmi dugókat okoz Romániában a fuvarozók és a gazdák közúti tüntetése.
Megegyezett a fuvarozókkal a kormány
Együttműködési megállapodást kötöttek.
Az áruszállításnál sem tudják megúszni az áremelést
Az elkerülhetetlen áremelkedések tovább fűtik majd az inflációt, a megnövekedett költségeket a folyamat végén pedig a fogyasztók fizetik meg.
Jó hírt kaptak a fuvarozók
Háromszorosára emelkedhet a visszaigényelhető jövedéki adó literenkénti összege.
Kamu cseh cég is részt vett fiktív magyar számlák előállításában
A VÉDA mindent lát.
Trükköznek a török, albán, szerb fuvarosok
Évtizedes problémákra születhet megoldás az árufuvarozásban – milliárdos bevétele lehet Magyarországnak.
Megemelte a kamionosok napidíját a kormány
Stratégai döntés.
Közúti rally: már az inflációt is túllépték a fuvarozási díjak
Az októberi 21,1 százalékos hazai infláció mértékét is meghaladja a közúti fuvarozás költségeinek emelkedése.
Lassan vasfüggöny ereszkedik Európa és Oroszország közé
Oroszország kitiltja az európai közúti fuvarozókat.
Hogyan csökkenti a fluktuációt egy szállítmányozással foglalkozó cég?
Munkaerő-piaci szempontból a fuvarozó cégek, vállalatok manapság vérzivataros időket élnek.
Könnyítést kapnak az ukrán fuvarozók
Április végéig eltekintenek a fuvarozási engedélytől a hatóságok.
Bajban a fuvarozók
Azonnali és jelentős áremelés jelenthet kiutat a fuvarpiac súlyos helyzetéből, a fuvarszerződések felülvizsgálatával, a fuvardíjak azonnali emelésével őrizhető meg az alágazat versenyképessége és az ellátási lánc biztonsága - közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary).
Nincs bajba jutott magyar fuvarozó Ukrajnában
Jelenleg nem tudni pontosan, hány magyar sofőr tartózkodhat a térségben, de legfeljebb pár százan lehetnek.
Nettó 800 ezerért is lehetetlen kamionsofőrt találni
Minden korábbinál súlyosabb krízishelyzet állt elő a fuvarozásban, a munkaerőhiány az egekbe szökött, emiatt a bérigények is elszabadultak, a munkakörülmények javítása pedig önmagában nem elegendő sem a dolgozók megtartására, sem az új járművezetők bevonzására. Az NiT Hungary felelős szakmai érdekképviseletként az árufuvarozó tagsági kör részére ezért olyan módszertannal tud segítséget nyújtani, mely rendszeres időközönként és transzparens módon ad információt a kalkulálható fuvardíjat befolyásoló egyik legfontosabb tényezőről. Ezzel lehetőség nyílik arra, hogy a drasztikus ütemben emelkedő gépkocsivezetői jövedelemszint is érvényesíthető legyen a fuvardíjakban.
Újabb szektor fordult a kormányhoz - most ők is segítséget kérnek
A kormány támogatását kérik a turisztikai autóbuszos személyszállító kis- és középvállalkozók megsegítésére a fuvarozói érdekképviseletek a válság túléléséhez, az újrainduláshoz, a költségek csökkentéséhez, a képzett munkaerő megtartásához és visszaszerzéséhez.
Munkavállalók kiküldetése: fontos döntés született
A munkavállalók kiküldetéséről szóló uniós irányelvet minden olyan határon átnyúló szolgáltatásnyújtásra alkalmazni kell, amely munkavállalók kiküldésével jár, így a közúti közlekedésre, különösen az árufuvarozási tevékenységre is, függetlenül attól, hogy az irányelv nem fogalmaz meg ezekre külön rendelkezéseket - közölte döntését az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága.
40 tonnás időzített bombák száguldoznak a magyar utakon
Súlyos károkat okoz az önköltségi ár alatti fuvarozás - véli az egyik szakmai szervezet.
Lenyomják a román fuvarozók a magyarokat?
Nem tartják teljesen megalapozottnak a romániai fuvarozók a magyarországi szakma panaszát a külföldi cégek jelentette konkurenciára, a nyomott árakra. Egyesek a számtalan közvetítő beiktatásával magyarázzák az alacsony fuvardíjakat, mások a szabad piaci körülményekre hivatkoznak, ahol sok magyarországi cég is lecsap az olcsó fuvarra - írja a Világgazdaság.
Kiszorítják a magyar fuvarozókat - áron alul dolgozó románok
Már tavaly év végén tapasztalható volt az a tendencia, hogy az olcsóbb áron fuvarozó, sokszor szabálytalanságok sorát vállaló román kamionosok kiszorítják a hazai cégeket a magyar piacról. Az árverseny azonban a koronavírus-járvány időszakában még inkább kiéleződött. A NiT Hungary adatai szerint az összes magyar fuvarmennyiség 25-30 százalékát viszik el a román cégek, megrendelőik pedig zömmel multinacionális vállalatok, akik így a magyar fuvarozó vállalkozásokat a létüket is veszélyeztető árversenybe kényszerítik.
Nehéz helyzetbe kerültek a magyar fuvarozók
Jelentősen visszaesett a magyar közúti fuvarozók piaci részaránya az uniós piacon az elmúlt öt évben, a tavalyi év második felében pedig már a belföldi piacon is csökkent az szállított áruk mennyisége.
Hatályos a törvény: kevesebb fuvarozó lehet áfamentes
Az áfatörvény módosításának 2019. augusztus 23-ai hatályba lépésével jelentősen szűkült az importőröket kiszolgáló fuvarozó és szállítmányozó vállalatok adómentességi köre is.
Magyar fuvarozó nyert a kartellel szemben
Magyar cégekre nézve kedvező, precedens értékű döntést hozott az Európai Bíróság. Az ítélet azután született, hogy a Tibor Trans pert indított egy kamiongyártó ellen kartellezés miatt.
50 ezer kamion tűnhetne el az utakról
A vasúti, vízi és a közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy 50 ezer kamionnal lehetne kevesebb a magyarországi közutakon – derül ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb éves elemzéséből.
Mit érdemes tudni a fuvarozási szerződésekről?
Ma már a globalizáció, az internet széles körben történő elterjedésével mindennapivá vált, hogy a különböző áruk beutazzák a világot. Nagy szerep jut a fuvarozó vállalkozásoknak, legyen a fuvarozás akár légi, közúti, vasúti, vagy tengereken átívelő. Melyek a fuvarozási szerződések általános szabályai? Miért ki a felelős? Hogyan kell csomagolni?
Magyarország újabb felszólítást kapott az EKÁER miatt
Az Európai Bizottság szerint a magyar elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrzési rendszer (EKÁER) nincs összhangban az irányadó európai hozzáadottértékadó szabályozással és ezzel egyidejűleg utasította Magyarországot a hazai szabályozás megfelelő harmonizálására.
Durva áremelkedést hozhat a fuvarozás drágulása
Két számjegyű százalékos díjemelésre kényszerülnek a magyar fuvarozó vállalkozások az akár 30 százalékos mértéket meghaladó útdíjemelés és egyéb költségnövekedések miatt – közölték a fuvarozói érdek-képviseletek.
Gyors vagy ingyenes kiszállítás - melyik a jobb?
Vajon a gyors kiszállítás vagy az ingyenes kiszállítás a legjobb opció? Melyik előnyösebb ügyfeleink, illetve cégünk számára? A Marketing Döntések cikke ezek előnyeit és hátrányait mutatja be.
Fuvarozók: azonnali díjemelés, a hatások megjósolhatatlanok
Azonnali, húsz százalékot is elérő díjemelést szorgalmaznak a fuvarozói érdekképviseletek, az alágazat cégeinek jövedelmezősége ugyanis az elmúlt években annyira lecsökkent, hogy az már az ellátási lánc biztonságát fenyegeti. A Piac & Profitnak nyilatkozó szakértő szerint az emelésnek elhúzódó hatása lesz a fogyasztói árakra, de a drágulás mértéke ma még megjósolhatatlan.
Vége a fuvarlevélnek, itt is jön az e-aláírás és az okostelefon
Fuvarlevél helyett okostelefont vagy e-aláíró táblagépet is kaphatnak a sofőrök az adminisztrációhoz, így véget érhet a sok papírmunka, ami rengeteg időt vesz el a sofőröktől, és bonyolult, költséges feladat.
Nehéz rávenni a fiatalokat a kamionos életre
A családtól távol töltött idő, az olykor stresszes és sokszor kemény fizikai munka miatt vannak, akiknek nem túl vonzó a kamionos életmód. Azonban a vezetés élménye, a gépek lenyűgöző ereje, a végtelen szabadság érzete, pozitív motiváció lehet azok számára, akik szeretik a változatosságot és kevésbé kedvelik a kötöttségeket. A FIA Kamion Európa-bajnokság és Fesztivál szervezői 450 kamionos megkérdezésével jártak utána annak, mennyire lehet vonzó ez az életforma.
Ingyenjogsi: még egymilliárd forint sofőrképzésre
Újabb 1200 tehergépkocsi- és autóbuszvezető képzése valósulhat meg 1 milliárd forintos hazai forrásból a Gépjárművezető-képzés munkaviszonyban állók számára elnevezésű program keretében. A szállítmányozási és raktározási szektor támogatása kiemelten fontos, hiszen az ágazat 2017-ben a GDP 5,5 százalékát adta és több mint 290 ezer főt foglalkoztat Magyarországon.
Kevesen mennek fuvarosnak, pedig rengeteget kereshetnének
Bár sokak számára nehezen elfogadható életforma, de napjainkban nagyon keresettek a fuvarozók, kamionosok. Magas jövedelem, biztos foglalkoztatottság és gyors előrelépés hívogatja a munkavállalókat.
Itt sem kell már készpénz a kamionosoknak
Immár Horvátországban is fizethetik az útdíjat UTA kártyával a magyar fuvarozók. A nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó hazai teher- és személyszállító vállalkozások így már 26 országban nem csak tankolhatnak, de az útdíjat is olcsóbban és készpénzmentesen fizethetik.
Teljesen kiszáll korábbi fuvarozócégéből Szemerey Lóránd
Szemerey Lóránd értékesítette a Waberer's-Szemerey Logisztika Kft.-ben lévő üzletrészét. A Waberer's International Nyrt. ajánlatát elfogadva Szemerey Lóránd, és a vevő képviseletében Lajkó Ferenc vezérigazgató a mai napon az üzletrész-adásvételi szerződést aláírta.
Szállítmányozás: új utakon
Sokakat megriaszthatott az a bejelentés a Magyar Postától, hogy aki októberben nem intézte el unión kívüli rendeléseit, az már karácsonyig ne is számítson arra, hogy megérkezik a várva várt ajándék. Tavaly azonban nemcsak a posta csúszott meg: csaknem egymillió megrendelőnél még az időben megvásárolt csomagok sem érkeztek meg. Miközben tehát dühöng a digitalizáció, és újabbnál újabb csúcsokat dönt az online kereskedelem, a fuvarozás, a logisztika és végső soron a futárszolgálatok terén még van helye a fejlődésnek.
Sokat csökkenhetne a fuvarozók üzemanyagköltsége
Évente akár 5700 euróval (mintegy 1 700 000 forinttal) is csökkenhetne a fuvarozók üzemanyagköltsége kamiononként, ha a gyártók beépítenék az erre szolgáló technikai újításokat. Erre a következtetésre jutott az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) kiadott tanulmánya.
Indul a szigor az utakon: bírságolhat a tengesúlymérő rendszer
Keddtől küldhet figyelmeztetést a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer a szabálysértő fuvarozóknak, miután 2017. szeptember 19-ével elindult annak objektív felelősség elve alapján funkcionáló automatikus üzemmódja.
A fuvarozók örülnek a tengelysúlymérő rendszer (TSM) kiépülésének
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – egyetértve a közúti infrastruktúra megóvásának szándékával, a közlekedésbiztonság és versenysemlegesség javításának céljaival – üdvözli a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (TSM) kiépülését, ugyanakkor fontosnak tartja, hogy bírságolásra csak a rendszer hibátlan működése esetén kerüljön sor.
Macronig juthat a magyar fuvarozók ügye
A kelet-európai munkavállalók helyzetéről is tárgyalhatnak a V4-Franciaország csúcson, erre kérte a legnagyobb fuvarozói érdekképviselet Orbán Viktor miniszterelnököt. A magyar vállalkozások március óta tiltakoznak az őket hátrányosan érintő tagállami rendelkezések ellen.
Túl meleg van ahhoz, hogy álljanak a kamionok
A tartós kánikula miatt, egészségvédelmi és közlekedésbiztonsági okokból szombaton és vasárnap korlátozás nélkül közlekedhetnek a nehéz tehergépkocsik a magyarországi utakon - tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Linket vett a Waberer’s
A Waberer’s bejelentette, hogy lezárult a Link és a Link Services akvizíciója. A két vállalat végleges és összesített felvásárlási ára 32,5 millió EUR, amelyet a Waberer’s a nyilvános ajánlattételből származó nettó bevételéből finanszíroz.
Az Európai Bizottság előtt a magyar fuvarozók ügye
Az Európai Bizottság közlekedési biztosa előtt tiltakozott hétfőn a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) bizonyos európai uniós tagállamok hazai fuvarozókat hátrányosan érintő rendelkezései ellen. Az akcióhoz több ezer magyar és szlovén magánvállalkozó csatlakozott, céljuk a kelet-európai tagállamok uniós fuvarpiaci versenyhelyzetének megőrzése.