Durva áremelkedést hozhat a fuvarozás drágulása

Két számjegyű százalékos díjemelésre kényszerülnek a magyar fuvarozó vállalkozások az akár 30 százalékos mértéket meghaladó útdíjemelés és egyéb költségnövekedések miatt – közölték a fuvarozói érdek-képviseletek.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége által aláírt közleményben a szervezetek emlékeztetnek, hogy a 2019-re vonatkozó, módosított útdíjrendeletek a hivatalos bejelentések szerint 5,8 százalékos díjemelést jelentenek.

Kép: Pixabay

A környezetvédelmi kedvezmények rendszerének átalakításával az új rendszer bevezetése ennél jóval drasztikusabb díjemelkedést jelent.
A teljes gépjárműparkot érintő útdíj-emelkedés leginkább a belföldi fuvarozást végző mintegy 20 ezer Euro III és Euro IV környezetvédelmi besorolású járművet érinti, a változás kilométerenként 5–30 forinttal emeli meg a fuvarozók költségeit, így akár a 32 százalékot is meghaladja az útdíj-növekedés kilométerenként.

A döntően nemzetközi relációban érintett Euro V és Euro VI kategóriájú járművek

Fuvarozók: azonnali díjemelés, a hatások megjósolhatatlanok
Azonnali, húsz százalékot is elérő díjemelést szorgalmaznak a fuvarozói érdek-képviseletek, az alágazat cégeinek jövedelmezősége ugyanis az elmúlt években annyira lecsökkent, hogy az már az ellátási lánc biztonságát fenyegeti. A Piac & Profitnak nyilatkozó szakértő szerint az emelésnek elhúzódó hatása lesz a fogyasztói árakra, de a drágulás mértéke ma még megjósolhatatlan.
környezetvédelmi kedvezménye 5 százalékkal csökken, ezekben a kategóriákban az útdíjemelés mértéke 11 forint kilométerenként, amelyet a vállalkozások kénytelenek beépíteni a 2019-től esedékes fuvardíjaikba.

A fuvarozó vállalkozásokat terhelő költségek az elmúlt időszakban folyamatosan növekedtek, drasztikusan nőnek a kötelező felelősségbiztosítási díjak, emelkednek az ágazatban foglalkoztatott gépkocsivezetők bérei, miközben 2019-től a felére csökken az üzemanyagok árából visszaigényelhető jövedéki adó mértéke.

Az útdíj-emelkedés és a további költségek növekedése miatt 2019-től két számjegyű százalékos fuvardíjemelés válik szükségessé, amely költségek a fogyasztói árakban is megjelenhetnek majd.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo