Megegyezett a fuvarozókkal a kormány

A magyarországi fuvarozási és logisztikai ágazat erősítése érdekében együttműködési megállapodást kötött a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter kiemelte, a logisztika és a fuvarozás rendkívül fontos szerepet tölt be a gazdaságban, a csaknem 2500 vállalatot magában foglaló és több mint 280 ezer embert foglalkoztató ágazat a gazdasági növekedés alapja.

Nagy Márton szerint új szintre lép a GFM és a fuvarozók együttműködése (Fotó: Depositphotos)
Nagy Márton szerint új szintre lép a GFM és a fuvarozók együttműködése (Fotó: Depositphotos)

A megállapodásban a kormány azt vállalta, hogy a gázolaj jövedéki adótartalmából visszaigényelhető összeget 10 forintra emeli, bevezetik a minimális szolgáltatási díjat, harmadrészt pedig, hogy maximalizálják az alvállalkozók számát.

A minimális szolgáltatási díj három alaptípusa: a minimális szolgáltatási alapdíj - amely a megtett útra járó úthasználati díj háromszorosa -, emellett meghatározzák a rakodási és raklap válogatási díjat, amelynek a minimum összege bruttó 10 795 forint, valamint az állásidőre járó állásdíjat, amely legalább bruttó 8636 forint.

Ezért az aláírók - a fuvarozási szektor meghatározó szereplői - vállalták, törekedni fognak arra, hogy Magyarország területén lévő töltőállomásból vételezzék az üzemanyagot, csökkentik a járműflottáik átlagéletkorát, és továbbra is versenyképes, jó minőségű flottával dolgoznak, valamint technológiai fejlesztéseket hajtanak végre.

Nagy Márton jelezte, az ágazat megerősítése érdekében már korábban is léptek: a kormány a minisztérium javaslatára a napidíjat a belföldi működésnél 3000-ről 9000 forintra, külföldi kiküldetésnél pedig 60-ról 85 euróra emelte a fuvarozóknál.

(MTI) 
 

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo