Megemelte a kamionosok napidíját a kormány

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary a magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképessége érdekében hozott stratégiai döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két szakmai érdekképviselet hétfői közös közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium bejelentésére reagált, amely szerint az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra nő. A tárca hétfői közlése szerint a kormány áttekintette a fuvarozási ágazatban kialakult helyzetet, és a szaktárca javaslatát elfogadva döntött a napidíjak emeléséről.

Barna Zsolt, az MKFE elnöke a közlemény szerint úgy fogalmazott, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetések célja a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása. A napidíj mellett a kamionstop rend felülvizsgálatáról és a gépjárművezetői képesítési igazolvány (GKI) megszerzésének könnyítéséről is egyeztetnek - jegyezte meg.

Füle László, a NiT Hungary elnöke szerint a napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP 5 százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében. Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak 4 százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt - tette hozzá.

A közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások mintegy 60 százalékát tömörítő két szakmai érdekképviselet többször is felhívta a figyelmet az alágazat működését negatívan befolyásoló tényezőkre, köztük a közúti szállítást szabályozó EU-s Mobilitási csomagra, a koronavírus-járvány, az orosz-ukrán konfliktus nyomán fellépő üzemanyagár-növekedésre és a sofőrhiányra.

(MTI)
 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo