Megemelte a kamionosok napidíját a kormány

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary a magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképessége érdekében hozott stratégiai döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A két szakmai érdekképviselet hétfői közös közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium bejelentésére reagált, amely szerint az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra nő. A tárca hétfői közlése szerint a kormány áttekintette a fuvarozási ágazatban kialakult helyzetet, és a szaktárca javaslatát elfogadva döntött a napidíjak emeléséről.

Barna Zsolt, az MKFE elnöke a közlemény szerint úgy fogalmazott, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálásával zajló szakmai egyeztetések célja a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének javítása. A napidíj mellett a kamionstop rend felülvizsgálatáról és a gépjárművezetői képesítési igazolvány (GKI) megszerzésének könnyítéséről is egyeztetnek - jegyezte meg.

Füle László, a NiT Hungary elnöke szerint a napidíjak emelése kiemelt jelentőségű a GDP 5 százalékát adó ágazat versenyképességének megőrzése érdekében. Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy a hazai foglalkoztatottak 4 százalékát adó, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosító közúti szállítási alágazat szereplői az elmúlt időszakban drasztikus piacvesztést szenvedtek el a nemzetközi és a belföldi szállítási szegmensekben egyaránt - tette hozzá.

A közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások mintegy 60 százalékát tömörítő két szakmai érdekképviselet többször is felhívta a figyelmet az alágazat működését negatívan befolyásoló tényezőkre, köztük a közúti szállítást szabályozó EU-s Mobilitási csomagra, a koronavírus-járvány, az orosz-ukrán konfliktus nyomán fellépő üzemanyagár-növekedésre és a sofőrhiányra.

(MTI)
 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo