Újabb szektor fordult a kormányhoz - most ők is segítséget kérnek

A kormány támogatását kérik a turisztikai autóbuszos személyszállító kis- és középvállalkozók megsegítésére a fuvarozói érdekképviseletek a válság túléléséhez, az újrainduláshoz, a költségek csökkentéséhez, a képzett munkaerő megtartásához és visszaszerzéséhez.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) pénteki, MTI-hez is elküldött nyílt levelében úgy fogalmaz a szektor érdemi támogatás nélkül maradt.

Az idei piacfelügyeleti díj eltörlését üdvözlik, ugyanakkor a szektornak további – a turizmus-vendéglátó és utazásszervező szektorhoz hasonló – támogatásokra van szüksége, mivel a különjárati autóbuszos személyszállító kkv-k tevékenysége - a munkásszállítások egy részétől eltekintve - megszűnt.

A nagy értékű, többségében hitellel terhelt buszok az év eleje óta forgalomból kivonva állnak, a jelenlegi jogszabályok által biztosított ideiglenes kivonási lehetőségük rövidesen kimerül - írták, hozzátéve: a szektor még talpon maradt képviselői utolsó tartalékaikat élik fel. A meghosszabbított hitelmoratórium lejártáig a turisztikai szektor nemzetközi érdemi beindulása nem várható, így a hitelek fedezetét kitermelni képtelen szolgáltatói körben 2021 közepétől tömeges válsághelyzet várható.

Áfacsökkentést remélnek

Az érdekképviseletek ezért szeretnék, ha a különjárati belföldi személyszállítási szolgáltatás áfája 5 százalékra csökkenne, és lehetőséget kapnának a hitelmoratórium opcionális hosszabbítására a jövő évre. Szeretnék elérni, hogy az idén novembertől bevezetett 50 százalékos bértámogatást terjesszék ki azokra az autóbuszos személyszállító cégekre, amelyek forgalma a 2019-hez képest legalább 30 százalékkal csökkent. A forgalomból történő ideiglenes kivonás lehetőségének jövő év végéig automatikus meghosszabbítását is kérik a cégek részére.

A turizmus újraindulásakor kiemelt lesz a munkaerőhiány kezelése, ezért indokoltnak tartják a gépjárművezető-képzés (C, D, E) visszaemelését az OKJ rendszerébe, és az állam által finanszírozott, magasabb szintű képesítések megszerzését az autóbuszvezetők részére - írták.

Kormányzati beavatkozást kérnek az érintett járműállomány biztosítási módozatainak rendezésére. Ezen belül a casco biztosítások szüneteltetésének lehetőségét, vagy a kgfb-rendszerének felülvizsgálatát emelték ki az irreálisan magas díjajánlatok miatt, ezekkel a jelenleg bevétel nélküli cégek szembesülnek.

"A felelős kormányzati döntések, és az autóbuszos személyszállítók részére nyújtott, javasolt intézkedések biztosíthatják, hogy a turizmus újraindulásakor egy kedvezményekkel életben tartott, megerősített magyar autóbuszos szolgáltatói kör álljon az utazni vágyó milliók rendelkezésére, és a magyar gazdaság nemzetközi összevetésben ezen a téren is győztesként élje túl a válságidőszakot" - írták.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo