Többe kerülhet a lakásépítés

Január elsejétől emelkedtek az útdíjak, új szakaszok kerültek be a tehergépjárművek fizetős rendszerébe, és nőtt a gázolaj jövedéki adója Magyarországon. Mindez nem hagyja érintetlenül az építőanyagárakat, mivel a szállítási díj legalább 5, de akár 25 százalékot is kitehet az építkezés helyszínére szállított építőanyag árából.  

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„Január elsejétől több adó és magasabb díjak terhelik a közúti áruszállítást, és ez érzékelhetően megemeli a kiszállított építőanyagok árát” – állítja Juhász Attila az Új Ház Építőanyag Nagykereskedelmi Zrt. és Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) Építőanyag-kereskedelmi Tagozatának elnöke.

Az üzemanyagok jövedéki adójának emelése átlagosan 40 forint feletti áremelkedést idéz elő a fuvarozásban meghatározó gázolaj esetében is. Emellett a CO2 pótdíj bevezetésével párhuzamosan emelkedett az útdíj is, ami az építőanyag-szállítmányozásban leginkább használt soktengelyes tehergépjárműveknél (j4 és j5 kategória) kilométerenként további 20-50 százalékos áremelkedést eredményez, de van olyan kategória (főleg a kisebb 2 és 3 tengelyeseknél), ahol az útdíj főutakon több mint duplájára emelkedik.   

Újabb utak lettek fizetősek, ez kihat az építőiparra is(Fotó: Depositphotos)
Újabb utak lettek fizetősek, ez kihat az építőiparra is(Fotó: Depositphotos)

Juhász Attila szerint komoly érvágás a kereskedőknek az is, hogy számos új szakaszt, összesen 130 kilométert vontak be a fizetős rendszerbe. Ez ugyan nem tűnik soknak, de ezek között van az M0 körgyűrű, aminek kiemelt jelentősége van az árufuvarozásban.

„Budapest és az agglomeráció hagyományosan felülreprezentált a magyar építőiparban, hiszen ez a terület adja a hazai építőanyag-kereskedelmi piac nagyjából harmadát, ami miatt sok szereplő kifejezetten törekedett korábban arra, hogy az M0 körgyűrűhöz közel létesítsen telephelyet. Az M0 jelentőségét tovább növeli a magyar gyorsforgalmi úthálózat sugaras szerkezete is, hiszen a kelet-nyugati forgalom is szinte teljes egészében itt halad át” – magyarázza az elnök.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo