Fuvarozás cikkek
Egyetlen szón múlhat az EKÁER mentesség
Az eredetihez képest enyhültek az EKÁER bejelentési kötelezettség szabályai, a törvény mostani szövege azonban nem egyértelmű, hogy ki mentesülhet az adminisztráció alól. De akinek jelenteni kell is, az is mentesülhet adott esetben a kockázati biztosíték megfizetése alól.
Tényleg megvan az egy hónap haladék
Január 30-án hatályba lépett az EKÁER próbaüzemét március 1-ig meghosszabbító kormányhatározat, és a vállalkozásokat a kockázati biztosíték megfizetése alól március 1-ig mentesítő NGM rendelet.
Veszélyes áruval a platón még e-cigizni is tilos
Bővül a veszélyes áruk köre 2015. január 1-jétől az európai szabályozás legújabb módosítása értelmében. Emiatt több fuvarozónak lesz szüksége a rakomány, illetve a szállítás környezeti feltételeinek folyamatos ellenőrzésére.
Még egy hónap kegyelmi idő a vállalkozásoknak
A Kormány a piaci szereplők javaslataira figyelemmel 2015. március 1-ig meghosszabbította az online árukövető rendszer próbaüzemét. A rendszer a szakértők szerint ugyanis egyszerűen még alkalmatlan a bevezetésre.
Ezer sebből vérzik a kormány kedvenc ötlete
Több szakmai szervezet is halasztást kér az elektronikus árukövetési rendszer bevezetésében. Álláspontjuk szerint a rendszer még alkalmatlan az indításra, mert túl sok a tisztázatlan kérdés, kidolgozatlan a jogi háttér és sem a NAV, sem a cégek nem tudtak felkészülni az alkalmazására.
Az EKÁER az elmúlt húsz év legnagyobb vállalkozói kockázata
Az EKAER regisztrációs rendszer már az elindulása óta eltelt néhány hétben is finomodott, figyelembe véve a valós, gyakorlatban jelentkező problémákat. Az azonban világosan látszik, hogy bevezetésével a vállalkozások adminisztrációs terhei jelentősen növekedtek az EU-n belüli termékmozgáshoz és az országhatáron belüli termékértékesítéshez kapcsolódóan – összegezte az RSM DTM szakértője. Segítünk átlátni az előírásokat és teendőket!
Bonyolódik az EKÁER
Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerben az élelmiszerekre szigorúbb szabályok vonatkoznak, mint egyéb termékekre. Január elsejétől egyes, a 200 kilogrammot vagy 250 ezer forintot meghaladó élelmiszer-szállítmányokra EKÁER-számot kell kérni, függetlenül attól, milyen járművel szállítják. Hamarosan jön a kockázati biztosíték is.
Jobb később - elindult az EKÁER regisztráció
Január elsejétől indul az elektronikus árukövetési rendszer, amelyben minden fuvart regisztrálni kell majd. Most már lehet is, mert elindult a bejelentésre szolgáló honlap.
Puhulgat az áfacsalás elleni csodafegyver
Tovább puhítja a Nemzetgazdasági Minisztérium az Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer (EKÁER) szabályait. A hétvégén a türelmi idő meghoszabbítását javasolták, most adminisztrációs könnyítésekre tettek előterjesztést.
Lélegzetvételnyi türelmi időt kaptak a fuvarozók
A kormány két héttel meghosszabbította az EKAER bírságmentes időszakát, így január végéig tart a próbaidőszak. A fuvarozó szervezetek és szakértők szerint azonban legalább két hónap kellene a felkészülésre.
Nehéz helyzetbe kerülnek januártól a fuvarozók
Január elsejétől indul az elektronikus árukövetési rendszer, amely komoly terheket ró a fuvarozókra. A növekvő adminisztrációs teher mellett pénzügyi többletteherrel is szembesülni fognak az érintett vállalkozások.
Wáberer az Év üzletembere
Wáberer Györgyöt, a nemzetközi fuvarozással foglalkozó Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatóját választották meg „Az év üzletemberének” 2014-ben. Az EY nemzetközi tanácsadó és könyvvizsgáló cég által alapított díjat idén tizenegyedik alkalommal adták át Magyarországon.
Az útdíjemelés ellenére is csökkenthető a szállítási költség
Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása.
Csődhullám jöhet: nehéz év elé néznek a fuvarozók
Idén rekordszámú felszámolási és kényszertörlési eljárás indult a szállítmányozási cégek ellen Magyarországon, közülük is a közúti fuvarozók állnak a legrosszabbul. Az útdíj tervezett emelése vagy kiterjesztése tovább ronthat a helyzeten.
Újabb plusz teher várható jövőre
Egyharmadával több bevételt tervez e-útdíjból beszedni jövőre a kormány az ideihez képest - értesült a napi.hu. Ez vagy útdíjemelést vagy a fizetős szakaszok számának növelését jelentheti.
Megúszhatják a bírságot a fuvarozók
Fuvarozó vállalkozások menekülhetnek meg a fizetésképtelenségtől, miután a kormány törvénymódosítást kezdeményez egyes, pontosan körülhatárolt esetekben kiszabott e-útdíj bírságok elengedéséről. A bevezetési időszakban még gyakorlatlan felhasználók díjat fizettek ugyan, de ezt nem mindenben az előírásoknak megfelelően, késve vagy téves bevallás alapján tették.
Milliókra is büntethetik a fuvarozó cégeket
Hétfőtől a közúti fuvarozó cégek maximum 2,2 millió, járművezetőik 800 ezer forint bírságot is fizethetnek, ha egyszerre több szabálysértést is elkövetnek. A kormány egy hónapja módosította a közúti áru- és személyszállítással kapcsolatos bírságolásról szóló, eredetileg 2009-ben született rendeletét. A hétfőtől hatályba lépő módosítás az akkortól elkövetett szabálysértésekre vonatkozik.
Egyszerűbb lesz fizetni az útdíjat
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2014. augusztus 11-től az útvonalengedély köteles járművek részére az elektronikus útdíjszedési rendszerben viszonylati jegy értékesítési tevékenységet is ellát.
Fuvarozók és az ÁFA: a NAV célkeresztjében
A közúti fuvarozáshoz kapcsolódó áfa-szabályok az adóhatóság vizsgálatainak is a középpontjában állnak, részben, mint önálló terület, részben pedig a fuvarozással megvalósuló, elsősorban adómentes közösségen belüli termékértékesítések miatt.
Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont
A szállítmányozó, fuvarozó cégek számos alkalommal szembesülnek azzal, hogy a vártnál gyakrabban válik szükségessé járműveik javítása, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.
A fuvarozóknak a legnagyobb gond az üzemanyagár
Az európai közúti fuvarozóknak a fő kihívást az üzemanyagár és a nemzeti és uniós szabályozás jelenti, de a sofőrök megtartása és az utánpótlás is egyre fontosabb, mivel átlagéletkoruk egyre nő.
Menet közben is kipakolják a kamiont
A szállítmányozásban a legnagyobb kárértékekkel általában a lopások járnak, amelyek többsége szervezett módon zajlik. A vállalkozások a gazdasági válság kitörése óta mégis csak a legritkább esetben biztosítják a szállítmányokat.
Egyéves az e-útdíj
Egy évvel az útdíjfizetés elindítása után a hazai felhasználók közel 90 százaléka fedélzeti egységet használ. Az OBU segítségével megvalósuló virtuális jegytépések száma már megközelíti a havi 7 milliót.
Egy kisebb ország GDP-je tűnik el az utakon
A fuvarozási bűncselekmények 2013-ban 8,2 milliárd euró – 2500 milliárd forint - veszteséget okoztak az Európai Unióban, ami több mint a teljes magyarországi biztosítási piac éves díjbevételének háromszorosa.
Ennyire jó üzlet lenne a taxi?
A korábbi ár százszorosát, több mint 3 millió forintot fizet a városnak a két autó beállására alkalmas parkolóért és a bonyhádi taxizási jogért negyedévente a liciten nyertes vállalkozó.
A verseny fokozása növelné a hatékonyságot
A közúti fuvarozásra vonatkozó uniós szabályok egyszerűsítésére és pontosítására szólított fel Siim Kallas, az Európai Bizottság alelnöke, közlekedési politikáért felelős biztos. A még meglévő korlátozások felszámolása segítséget jelentene az európai gazdaságnak, és javítaná a környezet állapotát.
E-útdíj: nem kaptak a szívükhöz a fuvarozók
Február 9-én újabb módosításokon esett át az e-útdíj rendszer, de a fuvarozók most időben felkészültek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy főként az új rendelkezések technikai részleteit tisztázó kérdésekkel fordultak az ügyfélszolgálatokhoz.
Változik az e-útdíj rendszer: erre kell figyelni!
A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai. Mire érdemes figyelniük az úthasználóknak a következő napokban?
Tisztuló taxispiac felháborodott vesztesekkel
Komoly piaci átrendeződést indított el az alig fél éve életbe lépett taxisrendelet. Az utasok kedvelik az új sárga taxikat, de a fuvarszervező cégek fele eddig nem tudott megfelelni a megemelt elvárásoknak, még mindig csak a taxik alig harmada sárga, és ötszáz öreg autót biztosan ki kell vonni a forgalomból.
E-útdíj: áthárították!
Éves szinten mintegy egy százalékkal emelheti az élelmiszerárakat a július 1-jén bevezetett útdíj. A drágulás mérsékeltnek tekinthető annak fényében, hogy a fuvarozó cégek szinte teljesen áthárították a többletköltségeket a megrendelőikre, és a jelentős szállítási igényű élelmiszer-feldolgozó ipar szereplői is emelték átadási áraikat.
Így lehet olcsóbb a fuvarozás
A szállítmányozó cégek becslése szerint egy fuvar teljesítése közben az összes költség legnagyobb hányadát még mindig az üzemanyag emészti fel, de egyre komolyabb tételt jelent a sofőr munkabére és az e-útdíj is. A költségek akár 20 százalékkal is mérsékelhetők a korábbinál szervezettebb közlekedéssel, valamint a megfelelő flottakövető szolgáltatás megválasztásával.
Legyen a külföldi útdíj is levonható!
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) azt javasolja, hogy a külföldön megfizetett útdíj 7,5 százaléka is levonható legyen a helyi iparűzési adóból, hasonlóan a belföldi útdíjhoz - mondta Vereczkey Zoltán, az MKIK alelnöke a kamara rendkívüli ülését követő sajtótájékoztatón.
Újra versenyképes lehet a kombinált szállítás
Az e-útdíj bevezetésével jelentősen javult a magyar belföldi multimodális szállítás versenyképessége, mivel nagyobb árumennyiségeket már olcsóbb kombináltan szállítani a közúti fuvarozás helyett.
Sorra buknak a taxisok a fogyasztóvédelemnél
Hetven próbautazásból 11 esetben, nagyjából minden hatodik fővárosi taxisnál talált kifogásolnivalót közös ellenőrzésein a budapesti kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), valamint a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság.
Magyar hajók libériai zászló alatt?
Túl drága a magyar hajósoknak a magyar lobogó használata – állítja egy érdek-képviseleti szervezet, amely szerint a drasztikus díjemelésik ellehetetlenítik a magyar hajózási szakmát.
Logisztikai fejlesztés a debreceni repülőtéren
Ötezer négyzetméteres logisztikai csarnok épül 550 millió forintos beruházással a debreceni repülőtéren, a projekt bokrétaavató ünnepségét hétfőn tartották. A csarnokban 10 ezer raklapnyi árut lehet majd kezelni.
E-útdíj: a vállalkozókkal fizettetik a próbaidőszak költségeit
Viharos első hónapon van túl a használatarányos útdíjrendszer (e-útdíj). A fuvarozók szerint a rendszer működése továbbra is zavaros, a túlszámlázások nem szűntek meg. A helyzet változatlanul kritikus: az útdíj miatti többletteher mellett indokolatlan bírságok sújthatják a fuvarozókat, az ígért kedvezményes forgóeszközhitel pedig még mindig nincs a piacon.
Holnaptól él a hosszabb kamionstop
Július első szombatján lép életbe és augusztus végéig tart a nehéz tehergépjárművek meghosszabbított forgalomkorlátozása: a nyári kamionstop szombaton este 22 óra helyett már délután 15 órakor elkezdődik.
Tényleg ingyenes az útdíj a termelőknek
Nem terheli illeték a termelők útdíjfizetés alóli mentesítését. Vagyis ingyenes lenne az ingyenességet biztosító eljárás.
A hulladékkezelők is útdíjkedvezményt szeretnének
A papírhulladékárak jelentősen csökkenhetnek a következő hónapban, az elektronikus útdíjrendszer pedig a szállítási költségeket emelheti meg drasztikusan – figyelmeztet a Hulladékhasznosítók Országos Egyesülete (HOE).
Útdíj: már regisztrálhatnak a fuvarozók
Akár ellátási gondokhoz is vezethet, ha a jelenlegi formájában, átmeneti tesztidőszak nélkül vezetik be az elektronikus útdíjat – figyelmeztet egy szakmai szervezet, amely szerint vészesen alulinformáltak a vállalkozók.
Zöld utat kérnek a zöld fuvarozók
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) javaslata szerint ne kelljen útdíjat fizetniük az intermodális logisztikai szolgáltató központok 70 km-es körzetében a központból vagy a központba fuvarozó nehézgépjárműveknek.
E-útdíj: csak a gond van vele
Csúszik a regisztráció, 25 napos próbaidőt kérnek a fuvarozók, és jelentősen drágulhatnak az alapélelmiszerek. Tíz nap múlva indulnia kell a rendszernek, de még komoly akadályokat kell eltakarítani az útból.
Útdíj: most már nem ússzuk meg
Július elsejétől valósággá válik a fuvarozók mumusa, az elektronikus útdíj-rendszer. Az e-útdíj kiépítését komoly botrányok kísérték, ám az elmúlt hónapok hektikus eseményei után a rendszer kiépítése már a célegyeneséhez érkezett, a Magyar Közlönyben megjelent végrehajtási rendelettel.
Lehet szerződni az útdíjra
Tegnap délután megkötötte az első szerződéseket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj bevallási közreműködőivel. Mostantól tehát szabad az út a fuvarozók előtt, hogy kiválasszák: melyik hivatalos telematikai szolgáltatón keresztül rendezik majd az elektronikus útdíjat.
Taxisrendelet: több idő az átállásra
Módosította a Fővárosi Közgyűlés az áprilisban elfogadott, de csak szeptembertől hatályos taxirendeletet: egyebek mellett enyhült a gépjárművek korhatári megkötésére vonatkozó szabályozás.
Együttműködés a logisztikai versenyképességért
Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a hazai belvízi forgalomban meghatározó, dunai kikötőket teljes körűen képviselő Magyar Dunai Kikötők Szövetsége.
Megrohamozták a GPS-nyomkövetőket szerelő szervízeket
Megindult a roham a flottakövető rendszerek beszerelésével foglalkozó szervizeknél. Két hét múlva kezdődik a regisztráció az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nél, így kevés ideje maradt a fuvarozóknak, hogy beszereltessék a járművekbe az elektronikus útdíj fizetéséhez szükséges GPS-alapú nyomkövető rendszert.