Útdíj: már regisztrálhatnak a fuvarozók

Akár ellátási gondokhoz is vezethet, ha a jelenlegi formájában, átmeneti tesztidőszak nélkül vezetik be az elektronikus útdíjat – figyelmeztet egy szakmai szervezet, amely szerint vészesen alulinformáltak a vállalkozók.

Még egy hét, és élesben ellenőriznek – Kép: MTI/Bruzák Noémi

Már regisztrálhatják járműveiket a fuvarozók az ÁAK elektronikus útdíjjal foglalkozó honlapján. (A regisztráció itt elérhető!) A gépjárművek regisztrációja négy napot csúszott a korábban beharangozott, június 20-i határidő óta. A szakmai szervezetek eleve szűknek találták a rendelkezésre álló időkeretet, de így még kevesebb idő, mindössze egy hetük lesz mindenre. A nagyobb fuvarozótársaságok számára viszont jó hír, hogy lehetőség lesz flottás feltöltésre, tehát nem kell minden autót külön regisztrálni. (Az útdíjrendszer 10 nap múlva mindenképpen elindul.)

A weboldalon lehet tájékozódni a díjköteles szakaszokról, a fedélzeti eszközökről, és díjkalkulátor is segíti a fuvarozókat. A regisztrációhoz név és jelszó szükséges, a személyes adatok, a számlázáshoz szükséges információk, valamint a gépjármű adatainak megadása.

Halasztást kér az MLBKT

Szakmailag megalapozottnak tartja a használatarányos elektronikus útdíj elvét és bevezetését a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT). A társaság közleménye szerint kiemelten fontosnak tartja a környezettudatos logisztika támogatását, és minden eszközzel arra törekszik, hogy ezt az értékrendet átadja tagjainak is. Ebből kifolyólag egyetért a kormány azon elképzelésével, amely korlátozza a forgalom gyorsforgalmi és főutakról alacsonyabb rendű utakra való átterelődését. Ugyanakkor le kell szögeznünk, hogy a jelenleg bevezetés előtt álló megoldás még szakmailag nem teljesen kimunkált, és a megvalósítás számos gyakorlati kérdése nyitott.

Az e-útdíj rendszeréről és szabályozásáról itt olvashat részletesen!

Lesz hitel az útdíjfizetéshez
A kormány a fuvarozókkal 2013. június 3-án kötött megállapodása alapján segíti a 2013. július 1-jétől útdíj fizetésére kötelezett közúti szállítmányozókat. A most bejelentett forgóeszköz-hitelkonstrukció nélkül csőd fenyegette volna a kisebb fuvarozó cégeket.
„A vállalkozások jelenleg súlyos információhiányban szenvednek a még nem kellően kidolgozott rendszer működésével kapcsolatban. Az MLBKT-hoz több mint négyszáz kérdés érkezett az elmúlt héten. Ebből is kitűnik, hogy mennyire kevés és szakszerű a tájékoztatás, a szakmai szervezetek minden igyekezete ellenére” – olvasható a szervezet közleményében.

Az MLBKT szerint a bevezetés előtt álló rendszer, a jelenlegi formájában, várhatóan komoly problémákat fog okozni a szállításokban. A társaság ezért – csatlakozva más szakmai szervezetek, többek között az MKFE és a FUVOSZ álláspontjához – azt javasolja, hogy az elektronikusútdíj-rendszer bevezetését a vállalatok, vállalkozók megfelelő felkészülése érdekében legalább egy hónappal halasszák el. „Ugyancsak javasoljuk, hogy a bevezetéskor mindenképpen legyen tesztüzem, amelynek ideje alatt – javaslatunk szerint három hónapig – enyhébb büntetési tarifát alkalmazzanak a hatóságok” – olvasható a közleményben. Véleményük szerint ugyanis ha a jelenlegi tervek szerint indul a rendszer – előre láthatóan –, az információhiány miatt július elsejétől kaotikus helyzet várható a teherforgalomban, és akár ellátási gondokra is fel kell készülni az országban.

 

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo