A fuvarozóknak a legnagyobb gond az üzemanyagár

Az európai közúti fuvarozóknak a fő kihívást az üzemanyagár és a nemzeti és uniós szabályozás jelenti, de a sofőrök megtartása és az utánpótlás is egyre fontosabb, mivel átlagéletkoruk egyre nő.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kezdenek kiöregedni a sofőrök - Kép: SXC

Az üzemanyagár az első helyen áll a fontossági sorrendben a flottamenedzserek körében. A közúti fuvarozásban tevékenykedő vállalatok elsősorban a járművek üzemanyag-fogyasztását szeretnék csökkenteni minden lehetséges eszközzel, mivel így tudnák a legközvetlenebb módon mérsékelni a kiadásokat, ugyanakkor ez a szén-dioxid-kibocsátás visszafogását is eredményezné – derült ki a Goodyear gumiabroncsgyártó vállalat felméréséből,

Itt olvashatja gyakorlati tanácsainkat a flottakezeléssel kapcsolatban!

A teherautók sofőrjeinek felvétele, képzése és megtartása már csaknem ugyanilyen fontos tényező. A felmérés szerint a sofőrök átlagéletkora egyre nő Európában. A kutatás foglalkozott a flottamenedzserek ajánlásaival is, amelyeket az Európai Parlament, a bizottság és a nemzeti kormányok számára fogalmaztak meg.

Az első helyen az üzemanyag adójának csökkentése áll, a megkérdezettek 74 százaléka tartja ezt kiemelten fontosnak. Ezt követi 72 százalékkal a közúthálózat fejlesztése. Leginkább Belgiumban, Hollandiában és Nagy-Britanniában szeretnék, ha a kormány többet fordítana az úthálózatra, legkevésbé pedig Németországban probléma az utak minősége. (Bár a felmérés nem említi, a kamionok elleni bűncselekmények is egyre gyakoribbak Európában.)

A közösségi szabályozás harmonizálását a válaszadók 68 százaléka erősítené. A flottamenedzserek 51 százaléka támogatná, hogy nagyobb és nehezebb járműveket is az utakra engedjenek, ez főleg a holland fuvarozók körében népszerű.

Mikor lehet levonni az útdíjat a HIPÁ-ból?
A fuvarozó társaságok körében gyakori, hogy a megrendelőjük felé továbbszámlázzák az útdíjat. Ezáltal nemcsak költségeik továbbhárításáról gondoskodnak, hanem arra is lehetőségük van, hogy ezt az összeget (ha a vonatkozó egyéb feltételek: megfelelő számla és szerződés, is teljesülnek) közvetített szolgáltatásként levonják az iparűzési adó alapjából.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo