A fuvarozóknak a legnagyobb gond az üzemanyagár

Az európai közúti fuvarozóknak a fő kihívást az üzemanyagár és a nemzeti és uniós szabályozás jelenti, de a sofőrök megtartása és az utánpótlás is egyre fontosabb, mivel átlagéletkoruk egyre nő.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kezdenek kiöregedni a sofőrök - Kép: SXC

Az üzemanyagár az első helyen áll a fontossági sorrendben a flottamenedzserek körében. A közúti fuvarozásban tevékenykedő vállalatok elsősorban a járművek üzemanyag-fogyasztását szeretnék csökkenteni minden lehetséges eszközzel, mivel így tudnák a legközvetlenebb módon mérsékelni a kiadásokat, ugyanakkor ez a szén-dioxid-kibocsátás visszafogását is eredményezné – derült ki a Goodyear gumiabroncsgyártó vállalat felméréséből,

Itt olvashatja gyakorlati tanácsainkat a flottakezeléssel kapcsolatban!

A teherautók sofőrjeinek felvétele, képzése és megtartása már csaknem ugyanilyen fontos tényező. A felmérés szerint a sofőrök átlagéletkora egyre nő Európában. A kutatás foglalkozott a flottamenedzserek ajánlásaival is, amelyeket az Európai Parlament, a bizottság és a nemzeti kormányok számára fogalmaztak meg.

Az első helyen az üzemanyag adójának csökkentése áll, a megkérdezettek 74 százaléka tartja ezt kiemelten fontosnak. Ezt követi 72 százalékkal a közúthálózat fejlesztése. Leginkább Belgiumban, Hollandiában és Nagy-Britanniában szeretnék, ha a kormány többet fordítana az úthálózatra, legkevésbé pedig Németországban probléma az utak minősége. (Bár a felmérés nem említi, a kamionok elleni bűncselekmények is egyre gyakoribbak Európában.)

A közösségi szabályozás harmonizálását a válaszadók 68 százaléka erősítené. A flottamenedzserek 51 százaléka támogatná, hogy nagyobb és nehezebb járműveket is az utakra engedjenek, ez főleg a holland fuvarozók körében népszerű.

Mikor lehet levonni az útdíjat a HIPÁ-ból?
A fuvarozó társaságok körében gyakori, hogy a megrendelőjük felé továbbszámlázzák az útdíjat. Ezáltal nemcsak költségeik továbbhárításáról gondoskodnak, hanem arra is lehetőségük van, hogy ezt az összeget (ha a vonatkozó egyéb feltételek: megfelelő számla és szerződés, is teljesülnek) közvetített szolgáltatásként levonják az iparűzési adó alapjából.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo