A fuvarozóknak a legnagyobb gond az üzemanyagár

Az európai közúti fuvarozóknak a fő kihívást az üzemanyagár és a nemzeti és uniós szabályozás jelenti, de a sofőrök megtartása és az utánpótlás is egyre fontosabb, mivel átlagéletkoruk egyre nő.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kezdenek kiöregedni a sofőrök - Kép: SXC

Az üzemanyagár az első helyen áll a fontossági sorrendben a flottamenedzserek körében. A közúti fuvarozásban tevékenykedő vállalatok elsősorban a járművek üzemanyag-fogyasztását szeretnék csökkenteni minden lehetséges eszközzel, mivel így tudnák a legközvetlenebb módon mérsékelni a kiadásokat, ugyanakkor ez a szén-dioxid-kibocsátás visszafogását is eredményezné – derült ki a Goodyear gumiabroncsgyártó vállalat felméréséből,

Itt olvashatja gyakorlati tanácsainkat a flottakezeléssel kapcsolatban!

A teherautók sofőrjeinek felvétele, képzése és megtartása már csaknem ugyanilyen fontos tényező. A felmérés szerint a sofőrök átlagéletkora egyre nő Európában. A kutatás foglalkozott a flottamenedzserek ajánlásaival is, amelyeket az Európai Parlament, a bizottság és a nemzeti kormányok számára fogalmaztak meg.

Az első helyen az üzemanyag adójának csökkentése áll, a megkérdezettek 74 százaléka tartja ezt kiemelten fontosnak. Ezt követi 72 százalékkal a közúthálózat fejlesztése. Leginkább Belgiumban, Hollandiában és Nagy-Britanniában szeretnék, ha a kormány többet fordítana az úthálózatra, legkevésbé pedig Németországban probléma az utak minősége. (Bár a felmérés nem említi, a kamionok elleni bűncselekmények is egyre gyakoribbak Európában.)

A közösségi szabályozás harmonizálását a válaszadók 68 százaléka erősítené. A flottamenedzserek 51 százaléka támogatná, hogy nagyobb és nehezebb járműveket is az utakra engedjenek, ez főleg a holland fuvarozók körében népszerű.

Mikor lehet levonni az útdíjat a HIPÁ-ból?
A fuvarozó társaságok körében gyakori, hogy a megrendelőjük felé továbbszámlázzák az útdíjat. Ezáltal nemcsak költségeik továbbhárításáról gondoskodnak, hanem arra is lehetőségük van, hogy ezt az összeget (ha a vonatkozó egyéb feltételek: megfelelő számla és szerződés, is teljesülnek) közvetített szolgáltatásként levonják az iparűzési adó alapjából.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo