E-útdíj: nem kaptak a szívükhöz a fuvarozók

Február 9-én újabb módosításokon esett át az e-útdíj rendszer, de a fuvarozók most időben felkészültek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy főként az új rendelkezések technikai részleteit tisztázó kérdésekkel fordultak az ügyfélszolgálatokhoz.

Februárban módosították a tavaly nyáron bevezetett rendszert - Kép: MTI, Fotó: Balázs Attila

„Tapasztalataink szerint az e-útdíj rendszer legutóbbi módosítása nem okozott fennakadásokat, a fuvarozók pedig mára jóval tudatosabban tájékozódnak a változtatásokról. Az útdíj rendszer tavaly nyári bevezetése óta számos alkalommal módosult, a finomhangolások pedig minden esetben az addigi tapasztalatokra támaszkodtak. Arra számítunk, hogy a rendszer tökéletesítése folytatódni fog, s így a jövőben is lesznek még módosítások” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

Az e-útdíj rendszer módosítása során a legfontosabb változás a tengelyszám-beállítást érintette: járművenként felül kell vizsgálni a korábban megadott adatokat a HU-GO portálon, valamint arról is nyilatkozniuk kell az úthasználóknak, hogy a továbbiakban hol kívánják beállítani ezt az értéket. Az egyik lehetőség, hogy továbbra is a HU-GO portált használják erre a célra, a másik pedig a bevallási közreműködőn keresztüli ügyintézés. A változások adaptálását segítő egyhetes átállási időszak alatt az OBU-s tengelyszám állítás bekapcsolásáról érdeklődtek a legtöbben a WebEye Magyarország ügyfelei közül.

„Ügyfeleink jelentős hányada igényelte vállalatunktól a fedélzeti egységen keresztül történő tengelyszám állítást. Fontosnak tartjuk felhívni a fuvarozók figyelmét arra, hogy a tengelyszám aktuális beállításáról érkező e-mail üzenetet a kapcsolattartók mindenképp várják meg indulás előtt, hiszen ezzel a visszaigazolással elkerülhető az esetlegesen nem regisztrált állítás okozta büntetés” – mondta el Bagossy Tamás.

Sokan érdeklődtek továbbá az e-mailben kapott értesítések felől, mivel ezek száma látványosan megemelkedett a változásokat követően. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) ezen a csatornán értesíti az ügyfeleit a beállítások érvényességéről. A kapott értesítések esetében az ugrási menetillesztés kapcsán érdemes figyelni arra, hogy amennyiben egy járműre feltűnően sok értesítés érkezik, az akár a GPS rendszer hibáját is jelezheti. A WebEye Magyarország azt javasolja a sofőröknek, hogy ebben az esetben minél hamarabb ellenőriztessék a szerkezetet bevallási közreműködőjükkel, hiszen csak így biztosítható annak megfelelő működése.

E-útdíj: fegyver a NAV-nál – pajzs az adózónál
A teherforgalmat érintő elektronikus útdíj bevezetésével párhuzamosan a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közvetlen törvényi felhatalmazást kapott, hogy az útdíjfizetéssel kapcsolatos adatokhoz hozzáférjen, és azokat átvegye.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo