E-útdíj: nem kaptak a szívükhöz a fuvarozók

Február 9-én újabb módosításokon esett át az e-útdíj rendszer, de a fuvarozók most időben felkészültek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy főként az új rendelkezések technikai részleteit tisztázó kérdésekkel fordultak az ügyfélszolgálatokhoz.

Februárban módosították a tavaly nyáron bevezetett rendszert - Kép: MTI, Fotó: Balázs Attila

„Tapasztalataink szerint az e-útdíj rendszer legutóbbi módosítása nem okozott fennakadásokat, a fuvarozók pedig mára jóval tudatosabban tájékozódnak a változtatásokról. Az útdíj rendszer tavaly nyári bevezetése óta számos alkalommal módosult, a finomhangolások pedig minden esetben az addigi tapasztalatokra támaszkodtak. Arra számítunk, hogy a rendszer tökéletesítése folytatódni fog, s így a jövőben is lesznek még módosítások” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

Az e-útdíj rendszer módosítása során a legfontosabb változás a tengelyszám-beállítást érintette: járművenként felül kell vizsgálni a korábban megadott adatokat a HU-GO portálon, valamint arról is nyilatkozniuk kell az úthasználóknak, hogy a továbbiakban hol kívánják beállítani ezt az értéket. Az egyik lehetőség, hogy továbbra is a HU-GO portált használják erre a célra, a másik pedig a bevallási közreműködőn keresztüli ügyintézés. A változások adaptálását segítő egyhetes átállási időszak alatt az OBU-s tengelyszám állítás bekapcsolásáról érdeklődtek a legtöbben a WebEye Magyarország ügyfelei közül.

„Ügyfeleink jelentős hányada igényelte vállalatunktól a fedélzeti egységen keresztül történő tengelyszám állítást. Fontosnak tartjuk felhívni a fuvarozók figyelmét arra, hogy a tengelyszám aktuális beállításáról érkező e-mail üzenetet a kapcsolattartók mindenképp várják meg indulás előtt, hiszen ezzel a visszaigazolással elkerülhető az esetlegesen nem regisztrált állítás okozta büntetés” – mondta el Bagossy Tamás.

Sokan érdeklődtek továbbá az e-mailben kapott értesítések felől, mivel ezek száma látványosan megemelkedett a változásokat követően. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) ezen a csatornán értesíti az ügyfeleit a beállítások érvényességéről. A kapott értesítések esetében az ugrási menetillesztés kapcsán érdemes figyelni arra, hogy amennyiben egy járműre feltűnően sok értesítés érkezik, az akár a GPS rendszer hibáját is jelezheti. A WebEye Magyarország azt javasolja a sofőröknek, hogy ebben az esetben minél hamarabb ellenőriztessék a szerkezetet bevallási közreműködőjükkel, hiszen csak így biztosítható annak megfelelő működése.

E-útdíj: fegyver a NAV-nál – pajzs az adózónál
A teherforgalmat érintő elektronikus útdíj bevezetésével párhuzamosan a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közvetlen törvényi felhatalmazást kapott, hogy az útdíjfizetéssel kapcsolatos adatokhoz hozzáférjen, és azokat átvegye.

Véleményvezér

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo