Változik az e-útdíj rendszer: erre kell figyelni!

A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai. Mire érdemes figyelniük az úthasználóknak a következő napokban?

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Alig fél éve indult a rendszer - Kép: MTI, Fotó: Balázs Attila

Számos ponton módosul a több mint fél éve bevezetett elektronikus útdíj rendszer. A február 9-én 00 óra 00 perckor életbe lépő változások célja az útdíj bevallás megkönnyítése és az adminisztráció egyszerűsítése, az első néhány napban azonban fokozott figyelmet igényel a felhasználók részéről az átállás. A Webeye összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat.

Az egyik legfontosabb változás a jármű díjszabási kategória beállítását, azon belül is a tengelyszám állítást érinti. A gépjármű tengelyszámát eddig is minden fuvarfeladat előtt ellenőriznie kellett mind a fedélzeti eszközzel, mind a viszonylati jeggyel közlekedő úthasználóknak, hiszen ez is befolyásolja a fizetendő útdíj mértékét. Február 9-től ez annyiban módosul, hogy a fedélzeti eszközt használóknak felül kell vizsgálniuk a korábban megadott tengelyszámot, és a HU-GO portálon a megfelelő opció kiválasztásával nyilatkozniuk kell arról, hogy a jövőben hol kívánják beállítani az erre vonatkozó adatokat: továbbra is a HU-GO portálon keresztül, vagy a bevallási közreműködő segítségével.

Lényeges változás még, hogy a tengelyszám állítás csak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) visszaigazolását követően számít hatályosnak, tehát az e-mailben kapott megerősítést minden esetben meg kell várni indulás előtt. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy egy esetleges ellenőrzéskor még a korábban beállított tengelyszám alapján kalkulál a rendszer, így akár büntetés is kiszabható.

E-útdíj: áthárították!
Éves szinten mintegy egy százalékkal emelheti az élelmiszerárakat a július 1-jén bevezetett útdíj. A drágulás mérsékeltnek tekinthető annak fényében, hogy a fuvarozó cégek szinte teljesen áthárították a többletköltségeket a megrendelőikre, és a jelentős szállítási igényű élelmiszer-feldolgozó ipar szereplői is emelték átadási áraikat.
„A járművek tengelyszáma a legtöbb bevallási közreműködőnél rugalmasan beállítható a fedélzeti egységen keresztül, ezért sokan eddig is ezt a megoldást választották. Ez a lehetőség a jövőben is adott lesz, azonban vasárnap erről külön nyilatkoznia kell majd a felhasználóknak. Azt javasoljuk, hogy mindenki ellenőrizze az aktuálisan beállított tengelyszámot a HU-GO portálon és amennyiben szükséges, frissítse az adatokat. Így elkerülhetőek az átállásból adódó esetleges problémák vagy büntetések” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

További változás, hogy az útdíj adatszolgáltatás határideje 25 napra módosult - az úthasználatot követően ennyi idő áll rendelkezésre a fedélzeti eszköz adatainak letöltésére. Ez főleg akkor jelenthet problémát, ha a jármű esetleg külföldre távozik, vagy váratlanul szervizbe kerül. Fontos tehát rendszeresen ellenőrizni a fedélzeti eszköz állapotát és meggyőződni arról, hogy az üzemszerűen regisztrálja a jármű által megtett útvonalat.

„Arra biztatjuk az úthasználókat, hogy a következő napokban vizsgálják meg a jelenlegi útdíj beállításaikat. Apróságnak tűnhet, de érdemes ellenőrizni a regisztrációkor megadott e-mail címet is, hiszen a HU-GO rendszer ezen keresztül értesíti a felhasználókat. Az e-mailben kapott értesítéseket célszerű megőrizni a későbbi adminisztráció megkönnyítésének érdekében. A vasárnap életbe lépő változások a bevallási közreműködők szerződési feltételeit is módosítják, ezért mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy körültekintően tájékozódjon a szolgáltatójánál” –hangsúlyozta az ügyvezető.

E-útdíj: olcsóbb nem lesz
2015-ig a fizetős útszakaszok bővülésére és a bevallási közreműködők fokozott szelekciójára számíthatunk. A jövőben tovább finomodik majd a rendszer érzékenysége és bővül a kényelmi funkciók köre, azonban a tarifák csökkenését nem tartja valószínűnek.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo