Számos ponton módosul a több mint fél éve bevezetett elektronikus útdíj rendszer. A február 9-én 00 óra 00 perckor életbe lépő változások célja az útdíj bevallás megkönnyítése és az adminisztráció egyszerűsítése, az első néhány napban azonban fokozott figyelmet igényel a felhasználók részéről az átállás. A Webeye összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat.
Az egyik legfontosabb változás a jármű díjszabási kategória beállítását, azon belül is a tengelyszám állítást érinti. A gépjármű tengelyszámát eddig is minden fuvarfeladat előtt ellenőriznie kellett mind a fedélzeti eszközzel, mind a viszonylati jeggyel közlekedő úthasználóknak, hiszen ez is befolyásolja a fizetendő útdíj mértékét. Február 9-től ez annyiban módosul, hogy a fedélzeti eszközt használóknak felül kell vizsgálniuk a korábban megadott tengelyszámot, és a HU-GO portálon a megfelelő opció kiválasztásával nyilatkozniuk kell arról, hogy a jövőben hol kívánják beállítani az erre vonatkozó adatokat: továbbra is a HU-GO portálon keresztül, vagy a bevallási közreműködő segítségével.
Lényeges változás még, hogy a tengelyszám állítás csak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) visszaigazolását követően számít hatályosnak, tehát az e-mailben kapott megerősítést minden esetben meg kell várni indulás előtt. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy egy esetleges ellenőrzéskor még a korábban beállított tengelyszám alapján kalkulál a rendszer, így akár büntetés is kiszabható.
További változás, hogy az útdíj adatszolgáltatás határideje 25 napra módosult - az úthasználatot követően ennyi idő áll rendelkezésre a fedélzeti eszköz adatainak letöltésére. Ez főleg akkor jelenthet problémát, ha a jármű esetleg külföldre távozik, vagy váratlanul szervizbe kerül. Fontos tehát rendszeresen ellenőrizni a fedélzeti eszköz állapotát és meggyőződni arról, hogy az üzemszerűen regisztrálja a jármű által megtett útvonalat.
„Arra biztatjuk az úthasználókat, hogy a következő napokban vizsgálják meg a jelenlegi útdíj beállításaikat. Apróságnak tűnhet, de érdemes ellenőrizni a regisztrációkor megadott e-mail címet is, hiszen a HU-GO rendszer ezen keresztül értesíti a felhasználókat. Az e-mailben kapott értesítéseket célszerű megőrizni a későbbi adminisztráció megkönnyítésének érdekében. A vasárnap életbe lépő változások a bevallási közreműködők szerződési feltételeit is módosítják, ezért mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy körültekintően tájékozódjon a szolgáltatójánál” –hangsúlyozta az ügyvezető.