A közelmúltban jelent meg az egyik legnagyobb, okoskommunikációs hálózatokat működtető, a régió több országában jelenlévő cseh cég, a Munipolis megbízásából készült reprezentatív felmérés eredménye. A vállalkozások belső kommunikációját vizsgáló kutatás sajátos eredményeket hozott.
Fotó: Depositphotos
Mint kiderült, a vezetés és az alkalmazottak közötti hatékony belső kommunikációt a cégek 62 százalék-a tartja az egyik meghatározó elemnek a vállalat életében. Ehhez képest csak a cégek 11 százalék-a biztos abban, hogy alkalmazottaik teljesen elégedettek a kommunikációval, 32 százalék-uk pedig nem tudja ezt felmérni, vagy figyelmen kívül hagyja a problémát ‒ ismertette a meglepő arányokat Czinger Erik, a Munipolis magyarországi vezetője.
A kutatás tanúsága szerint mindössze a megkérdezett vállalkozások 16 százaléka tudja garantáltan, valós időben és tömegesen megszólítani az alkalmazottait, miközben mindössze 25 százalékuk képes elérni őket, ha a szokásostól eltérő helyszínen dolgoznak/tartózkodnak, és csak 10 százalék tudja garantáltan, tömegesen megszólítani az alkalmazottakat munkaidő után.
A szakember hozzátette: természetesen nem lehet cél, hogy munkaidőn kívül üzenetekkel terheljük a kollégákat, de számtalan olyan információ keletkezhet, ami akár a másnapi munkavégzést is befolyásolja (találkozók, váratlan események, változások stb.), és minden résztvevő közös érdeke az azonnali tájékoztatás. Kiderült az is, hogy a vállalatok negyedénél akár több napig is tarthat, mire az összes alkalmazottat el tudják érni, de csaknem háromnegyedüknek (73 százalék) is több órába telik ugyanez.