A 2024/2025-ös üzleti évben az UBM Csoport tovább erősítette pozícióját a hazai és nemzetközi piacokon. A cégcsoport 2024. július 1. és 2025. június 30. között 239,93 milliárd forint árbevételt ért el, ami mintegy 20,8 százalékkal haladja meg az előző üzleti évben produkált 198,66 milliárd forintos szintet. A rekordszintű árbevétel ellenére a cégcsoport -45 millió forint adózás előtti eredményt ért el a bázisidőszakban teljesített 1,93 milliárd forintos szint után. A negatív adózás előtti eredményt elsősorban egyszeri tételek, egy vevő fizetésképtelensége miatt elszámolt jelentős mértékű értékvesztés, és az állattartási szegmens – a korábbi évekhez képest – nagyobb volatilitása és gyengébb teljesítménye okozta.
Jelentős volumen- és árbevétel-növekedés jellemezte a 2024/2025-ös üzleti évet
A kibocsátási volumenek jelentősen növekedtek a lezárt üzleti évben. A gyártott takarmányok mennyisége 6 százalékkal, 481 ezer tonnára nőtt, míg a commodity szegmensben a fő fehérjehordozók (szójadara és szójabab) kereskedelme 49 százalékkal, 356 ezer tonnára emelkedett, a szemes termények és olajos magvak volumene pedig 19 százalékkal, 1,25 millió tonnára bővült. A teljes gyártott és kereskedett forgalom így összességében közel 20 százalékkal nagyobb, közel 2,1 millió tonna lett a 2024/2025-ös üzleti évben.
Nyugat-Európa az UBM legnagyobb exportpiaca
Az UBM Csoport jelenleg 20 országba exportál – ám a stratégiai célországok köre folyamatosan bővül –, és teljes konszolidált árbevételének már több mint harmada (34,2 százaléka) Nyugat-Európából – elsősorban Olaszországból, Németországból és Ausztriából – származik. A cégcsoport konszolidált árbevételének 44,1 százaléka érkezik a magyar piacról, míg 55,9 százaléka export tevékenységből ered.