Magyar hajók libériai zászló alatt?

Túl drága a magyar hajósoknak a magyar lobogó használata – állítja egy érdek-képviseleti szervezet, amely szerint a drasztikus díjemelésik ellehetetlenítik a magyar hajózási szakmát.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Lehet más a zászló... – Kép: Pixabay

A Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) újjáválasztott elnöksége azonnali tárgyalásokat kíván kezdeményezni a kormányzat illetékeseivel annak érdekében, hogy csökkenjenek a hajózáshoz kapcsolódó hatósági díjak. A szövetség vezetése szerint az utóbbi időkben végrehajtott drasztikus díjemelések ellehetetlenítik az utánpótlás-nevelést és a magyar lobogó használatát.

„Nem szeretném, ha olyan helyzet alakulna ki, hogy az egész magyar személyhajózási flotta libériai lobogó alatt közlekedne, mert kifizethetetlenek a magyar lobogó használatához kapcsolódó hatósági díjak. A díjemelések miatt a magyar hajósoknak jóval olcsóbb lenne más nemzetek lobogóival működtetni vízi járműveiket” – mondta Szalma Botond, a szövetség elnöke. A szövetség szerint további gond, hogy a hagyományosan nagyon jó színvonalú magyar hajós-utánpótlásképzés és -szakvizsgázás is veszélybe került az átgondolatlan emelések miatt.

A szervezet közölte azt is, hogy megkezdik a felkészülést az elektronikus térkép navigációs rendszer bevezetésére, amelytől azt várják, hogy a hajózás biztonsága nagymértékben javul. Fontosnak tartják, hogy a budapesti kikötők használatának ügye mielőbb rendeződjön, ezért a szervezet részt vesz a fővárosi kikötők rendjének kidolgozásában. E munka során folyamatosan egyeztetni kívánnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Önkormányzat szakembereivel – közölték.

A Mahosz a magyar kereskedelmi hajózás három legnagyobb érdek-képviseleti szervezetét tömöríti, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségét, a Révhajósok Országos Szövetségét és a Személyhajósok Szövetségét, valamint a túrahajósok képviselőit. Legfontosabb célja, hogy a hajózási ágazat színvonala emelkedjen, a szövetség szerint ugyanis jelenleg ez a terület a legelhanyagoltabb.

Versenyképes lehetne a kombinált szállítás
Magyarországon az áruszállítás csak töredéke zajlik a vasúton, egy szakmai szervezet szerint mind az árak, mind a tervezhetőség tekintetében versenyhátrányban van a vasúti fuvarozás. Ez, valamint a vízi áruszállítás helyzete rontja a kombinált szállítás versenyképességét.
 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo