Magyar hajók libériai zászló alatt?

Túl drága a magyar hajósoknak a magyar lobogó használata – állítja egy érdek-képviseleti szervezet, amely szerint a drasztikus díjemelésik ellehetetlenítik a magyar hajózási szakmát.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lehet más a zászló... – Kép: Pixabay

A Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) újjáválasztott elnöksége azonnali tárgyalásokat kíván kezdeményezni a kormányzat illetékeseivel annak érdekében, hogy csökkenjenek a hajózáshoz kapcsolódó hatósági díjak. A szövetség vezetése szerint az utóbbi időkben végrehajtott drasztikus díjemelések ellehetetlenítik az utánpótlás-nevelést és a magyar lobogó használatát.

„Nem szeretném, ha olyan helyzet alakulna ki, hogy az egész magyar személyhajózási flotta libériai lobogó alatt közlekedne, mert kifizethetetlenek a magyar lobogó használatához kapcsolódó hatósági díjak. A díjemelések miatt a magyar hajósoknak jóval olcsóbb lenne más nemzetek lobogóival működtetni vízi járműveiket” – mondta Szalma Botond, a szövetség elnöke. A szövetség szerint további gond, hogy a hagyományosan nagyon jó színvonalú magyar hajós-utánpótlásképzés és -szakvizsgázás is veszélybe került az átgondolatlan emelések miatt.

A szervezet közölte azt is, hogy megkezdik a felkészülést az elektronikus térkép navigációs rendszer bevezetésére, amelytől azt várják, hogy a hajózás biztonsága nagymértékben javul. Fontosnak tartják, hogy a budapesti kikötők használatának ügye mielőbb rendeződjön, ezért a szervezet részt vesz a fővárosi kikötők rendjének kidolgozásában. E munka során folyamatosan egyeztetni kívánnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Önkormányzat szakembereivel – közölték.

A Mahosz a magyar kereskedelmi hajózás három legnagyobb érdek-képviseleti szervezetét tömöríti, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségét, a Révhajósok Országos Szövetségét és a Személyhajósok Szövetségét, valamint a túrahajósok képviselőit. Legfontosabb célja, hogy a hajózási ágazat színvonala emelkedjen, a szövetség szerint ugyanis jelenleg ez a terület a legelhanyagoltabb.

Versenyképes lehetne a kombinált szállítás
Magyarországon az áruszállítás csak töredéke zajlik a vasúton, egy szakmai szervezet szerint mind az árak, mind a tervezhetőség tekintetében versenyhátrányban van a vasúti fuvarozás. Ez, valamint a vízi áruszállítás helyzete rontja a kombinált szállítás versenyképességét.
 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo