Magyar hajók libériai zászló alatt?

Túl drága a magyar hajósoknak a magyar lobogó használata – állítja egy érdek-képviseleti szervezet, amely szerint a drasztikus díjemelésik ellehetetlenítik a magyar hajózási szakmát.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lehet más a zászló... – Kép: Pixabay

A Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) újjáválasztott elnöksége azonnali tárgyalásokat kíván kezdeményezni a kormányzat illetékeseivel annak érdekében, hogy csökkenjenek a hajózáshoz kapcsolódó hatósági díjak. A szövetség vezetése szerint az utóbbi időkben végrehajtott drasztikus díjemelések ellehetetlenítik az utánpótlás-nevelést és a magyar lobogó használatát.

„Nem szeretném, ha olyan helyzet alakulna ki, hogy az egész magyar személyhajózási flotta libériai lobogó alatt közlekedne, mert kifizethetetlenek a magyar lobogó használatához kapcsolódó hatósági díjak. A díjemelések miatt a magyar hajósoknak jóval olcsóbb lenne más nemzetek lobogóival működtetni vízi járműveiket” – mondta Szalma Botond, a szövetség elnöke. A szövetség szerint további gond, hogy a hagyományosan nagyon jó színvonalú magyar hajós-utánpótlásképzés és -szakvizsgázás is veszélybe került az átgondolatlan emelések miatt.

A szervezet közölte azt is, hogy megkezdik a felkészülést az elektronikus térkép navigációs rendszer bevezetésére, amelytől azt várják, hogy a hajózás biztonsága nagymértékben javul. Fontosnak tartják, hogy a budapesti kikötők használatának ügye mielőbb rendeződjön, ezért a szervezet részt vesz a fővárosi kikötők rendjének kidolgozásában. E munka során folyamatosan egyeztetni kívánnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Önkormányzat szakembereivel – közölték.

A Mahosz a magyar kereskedelmi hajózás három legnagyobb érdek-képviseleti szervezetét tömöríti, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségét, a Révhajósok Országos Szövetségét és a Személyhajósok Szövetségét, valamint a túrahajósok képviselőit. Legfontosabb célja, hogy a hajózási ágazat színvonala emelkedjen, a szövetség szerint ugyanis jelenleg ez a terület a legelhanyagoltabb.

Versenyképes lehetne a kombinált szállítás
Magyarországon az áruszállítás csak töredéke zajlik a vasúton, egy szakmai szervezet szerint mind az árak, mind a tervezhetőség tekintetében versenyhátrányban van a vasúti fuvarozás. Ez, valamint a vízi áruszállítás helyzete rontja a kombinált szállítás versenyképességét.
 

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo