Hajózás cikkek
Szép számokat produkált a Balaton
Minden eddiginél sikeresebb főszezont zárt a BAHART – a hajók már a nyár végére elérték a 2 milliós utasszámot.
Útnak indult Mészáros Lőrincék luxusjachtja
Szeli a habokat a Rose d'Or.
Példás gyorsasággal valósította meg az unió Szijjártó Péter álmát
Josep Borrell: az új uniós tengeri misszió szavatolja a hajózás biztonságát a Vörös-tengeren.
Háború indult a dunai kikötőkért
Tönkreteheti a magyar személyszállító hajósokat a tervezett kikötőkiosztás.
Logisztikai pillangóhatás: drágulás jön a kereskedelemben
A legnagyobb hajózási vállalatok közül többen is határozatlan időre felfüggesztették a konténerhajók áthaladását a Szuezi-csatornán.
Óriásit kaszálnak az ukrán-orosz háborúból a romániai kikötők
Jelentősen nőtt 2023-ban az áruforgalom a romániai kikötőkben.
Újabb szintet lépett az orosz-ukrán háború
Rakétatalálatot kapott egy nemzetközi zászló alatt hajózó teherszállító egy ukrajnai kikötőben.
Baj van egyes dunai hajósokkal
GVH: csak színlelték az együttműködést a kartellező hajós cégek, súlyosabb bírságot kaptak.
Hibrid autók után jönnek a hibrid kompok
Üzembe helyezték a világ legnagyobb kétvégű, hibrid kompját a Dover és Calais közötti útvonalon.
Kartellező dunai hajósok buktak le
Közbeszerzési kartellt tárt fel a GVH dunai hajóscégek között.
Hajódugó a Dunán, egyre több a gond az orosz invázió miatt - fotó
Torlódnak a hajók a Duna torkolatánál: hajók tucatjai napokig várakoznak a szulinai határátkelő előtt a Fekete-tengeren, mivel a folyami kikötők infrastruktúrája nem győzi kiszolgálni a háború kezdete óta többszörösére emelkedett teherforgalmat - tudatta az Agerpres hírügynökség.
Több fronton is érinti a hajózási ágazatot a háború
Tavaly 54 nagyhajó veszett oda világszerte. A teljes károk száma az elmúlt évtizedben összesen 57 százalékkal csökkent. A káresemények leggyakoribb helyszíne a dél-kínai, indokínai, indonéziai és fülöp-szigeteki régió volt. A legtöbb hajózási káresemény a Brit-szigeteken történik.
Fej nélkül maradtak a magyar hajósok – Völner Pál távozott
Egy konténerhajó a harmadik útja után megkeresi az árát.
Mennyire úszta meg a hajózási iparág a járványt?
A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid-19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek.
Mérgezik a tengereket - semmit sem ért a szabályozás?
Az alacsony kéntartalmú üzemanyagok használata helyett a nagy hajótársaságok kiszűrik és az óceánba eresztik a szennyezőanyagot a hajók kipufogógázából, vízben lebegő szeméttelepeket hozva létre a kikötőkben, főleg a Karib-tenger térségében és Floridában.
Kispórolják a mentőcsónakot is az óceánjárókról
A nagy személyhajózási társaságok nem törődnek sem a biztonsággal, a környezet védelmével, sem a hajók személyzetével, fő céljuk a haszon maximalizálása, állítja egy volt kapitány.
Így sem mentek még neki az óceánnak
Egy 72 éves francia férfi hordó-formájú, csak a hullámok hajtotta alkalmatosságban kelt át sikerrel négy hónap alatt az Atlanti-óceánon.
Azonosító chipet kapnak az óriás túrahajók utasai
Elektronizálják a nagy tengeri utasszállító hajókat: a vendég chipet kap, amellyel percek alatt behajózhat és vész esetén gyorsan meg tudják találni.
Északon már figyelnek a szennyező turistahajókra
Szerves anyagokból keletkező biogáz és elektromosság hajt majd norvég turistahajókat. Az északi ország általában megvédi partjait az óriáshajók okozta szennyeződéstől.
A hajózás miatt drágulhat a gázolaj és a repülés
A következő két évben a repülőgépek tankolása várhatóan jóval többe fog kerülni a légitársaságoknak egy az iparágon kívül történt változásnak köszönhetően – írja az nrgreport a g7.24 cikke alapján.
Új gazdasági övezetté válhat az olvadó Jeges-tenger
Dán konténerhajó az első, amely napjainkban az északi Jeges-tengeren át teszi meg az utat Ázsia és Európa között. A sarkvidéki jégtakaró a globális felmelegedés következtében olvad, így hajózhatóvá válik Földünknek ez a része.
Felfedezte az ügyfélt a balatoni hajózás
Erősíti az ügyfélkapcsolatokat és javítja a szolgáltatást a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART). Ezt ígérte a társaság vezetése a szezonnyitó balatoni hajózáson.
Alagúton közelíthetjük meg a sarkvidéket
Vasútvonal épül az északi Jeges-tengerig, a Szuezi csatorna helyett arra járhatnak majd a teherhajók. Párhuzamosan az észt fővárost alagúttal kötik össze Helsinkivel, így kiépül az összeköttetés az EU és a sarkvidék között.
Vége a hazai hajógyártásnak?
Az egykor világszínvonalú magyarországi hajógyártás kilencvenes években történt összeroppanása óta sem tudod tudott feltámadni – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató adataiból.
Áremeléssel indul a hajózási szezon a Balatonon
Az április 15-én induló balatoni hajózási szezonban 33 hajózási útvonalon 100 forinttal, 15 útvonalon 200 forinttal nőnek a jegyárak, a kompon a járművek tarifája nem változott, de az utasok átkeléséért 100 forinttal többet kell fizetni, mint korábban.
A tengerbe öntik a szennyvizet a turistahajók
A nagy üdülőhajók, melyek a Karibi-szigeteken és egyéb egzotikus tájakon utaztatják a turistákat, évente 3,78 milliárd liternyi kezeletlen szennyvizet öntenek a tengerekbe.
Magyar hajók libériai zászló alatt?
Túl drága a magyar hajósoknak a magyar lobogó használata – állítja egy érdek-képviseleti szervezet, amely szerint a drasztikus díjemelésik ellehetetlenítik a magyar hajózási szakmát.