Mérgezik a tengereket - semmit sem ért a szabályozás?

Az alacsony kéntartalmú üzemanyagok használata helyett a nagy hajótársaságok kiszűrik és az óceánba eresztik a szennyezőanyagot a hajók kipufogógázából, vízben lebegő szeméttelepeket hozva létre a kikötőkben, főleg a Karib-tenger térségében és Floridában.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A hajózási társaságok azzal a technológiával élnek vissza, amely lehetővé teszi, hogy a hajók kipufogógázából kiszűrjék a ként és azt folyékony formában a tengerbe eresszék.

A Nemzetközi Hajózási Szervezet (IMO) döntése értelmében a teherhajók és a kirándulóhajók 2020 januárja óta kénytelenek alacsonyabb szinten tartani a kipufogógázzal kibocsátott kén mennyiségét, a hajózási társaságok azonban ahelyett, hogy áttértek volna az alacsonyabb kéntartalmú üzemanyagok használatára, olcsóbb megoldásként beszerezték a kipufogógázból a ként kimosó berendezéseket.

Rengeteg szennyezés

Az International Council on Clean Transportation (ICCT) nonprofit kutatóhálózat egy új tanulmánya szerint a hajók évente 10 milliárd tonna kénnel szennyezett vizet bocsátanak a tengerbe a világon. A kutatók szerint a hajókra vonatkozó környezetvédelmi előírás fő kárvallottja Georgetown kikötője a Kajmán-szigeteken, ahol a mosóberendezések által a kikötőkbe kibocsátott összes szennyvíz 14,1 százaléka kerül a tengerbe, mind óceánjáró kirándulóhajókból.

A harmadik és az ötödik legtöbb ilyen szennyvíz a Bahamákon lévő Freeportban és Nassauban kerül az óceánba, ezeket a grenadai St. George követi a hatodik helyen. Az amerikai kikötők közül a floridai Everglades (10.) és Miami (11.) a legszennyezettebb.

Ily módon a szennyezés nem oszlik szét a világ óceánjain, hanem néhány olyan térségre összpontosul, ahol már eddig is aggasztó volt a tengeri élővilág állapota - hívta fel a figyelmet az Ocean Conservancy környezetvédő szervezet.

Az ICCT tengerprogramjának vezetője, Bryan Comer szerint a kialakult helyzet annak következménye, hogy nem magát a szennyezést próbálták szabályozni a 2020 januárjában életbe léptetett jogszabályokkal, hanem csak egyes szennyezőanyagok kibocsátását.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo