Hibrid autók után jönnek a hibrid kompok

Megkezdte az átkelést a világ legnagyobb kettős végű, hibrid kompja a La Manche-csatornán, részeként annak az erőfeszítésnek, hogy zöldebbé tegyék a tengeri hajózást is.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A P&O Pioneer komphajó hétfőn indult el a Dover és Calais közötti útvonalon.

A dízelgenerátorokkal és 2,3 millió AA méretű elemnek megfelelő elektromos akkumulátorokkal üzemelő hajó szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal alacsonyabb, mint a hasonló járműveké.

Csökkenteni kell a környezetszennyezést a La Manche-csatornán (Fotó: Pixabay)
Csökkenteni kell a környezetszennyezést a La Manche-csatornán (Fotó: Pixabay)

A hajó építését 2019-ben kezdték és mintegy 111 millió fontba (142,4 millió dollár) került. Novemberben forgalomba állítják a hasonló, P&O Liberte névre keresztelt hibridkompot, amely szintén ezen az útvonalon közlekedik majd.

A kétvégű kompot úgy tervezték, hogy két hídja van, amelynek részben az az előnye, hogy nem kell megfordulnia a kikötőkben, ezzel pedig 7 perc utazási idő és 1 tonna üzemanyag takarítható meg.

A P&O Pioneer 1500 utas és 700 jármű szállítására alkalmas, a hajón éttermek, bárok, edzőtermek, pihenő- és szórakozóhelyek, valamint a gyerekeknek kialakított rész is van. (MTI)

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo