Hibrid autók után jönnek a hibrid kompok

Megkezdte az átkelést a világ legnagyobb kettős végű, hibrid kompja a La Manche-csatornán, részeként annak az erőfeszítésnek, hogy zöldebbé tegyék a tengeri hajózást is.

A P&O Pioneer komphajó hétfőn indult el a Dover és Calais közötti útvonalon.

A dízelgenerátorokkal és 2,3 millió AA méretű elemnek megfelelő elektromos akkumulátorokkal üzemelő hajó szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal alacsonyabb, mint a hasonló járműveké.

Csökkenteni kell a környezetszennyezést a La Manche-csatornán (Fotó: Pixabay)
Csökkenteni kell a környezetszennyezést a La Manche-csatornán (Fotó: Pixabay)

A hajó építését 2019-ben kezdték és mintegy 111 millió fontba (142,4 millió dollár) került. Novemberben forgalomba állítják a hasonló, P&O Liberte névre keresztelt hibridkompot, amely szintén ezen az útvonalon közlekedik majd.

A kétvégű kompot úgy tervezték, hogy két hídja van, amelynek részben az az előnye, hogy nem kell megfordulnia a kikötőkben, ezzel pedig 7 perc utazási idő és 1 tonna üzemanyag takarítható meg.

A P&O Pioneer 1500 utas és 700 jármű szállítására alkalmas, a hajón éttermek, bárok, edzőtermek, pihenő- és szórakozóhelyek, valamint a gyerekeknek kialakított rész is van. (MTI)

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo