Hibrid autók után jönnek a hibrid kompok

Megkezdte az átkelést a világ legnagyobb kettős végű, hibrid kompja a La Manche-csatornán, részeként annak az erőfeszítésnek, hogy zöldebbé tegyék a tengeri hajózást is.

A P&O Pioneer komphajó hétfőn indult el a Dover és Calais közötti útvonalon.

A dízelgenerátorokkal és 2,3 millió AA méretű elemnek megfelelő elektromos akkumulátorokkal üzemelő hajó szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal alacsonyabb, mint a hasonló járműveké.

Csökkenteni kell a környezetszennyezést a La Manche-csatornán (Fotó: Pixabay)
Csökkenteni kell a környezetszennyezést a La Manche-csatornán (Fotó: Pixabay)

A hajó építését 2019-ben kezdték és mintegy 111 millió fontba (142,4 millió dollár) került. Novemberben forgalomba állítják a hasonló, P&O Liberte névre keresztelt hibridkompot, amely szintén ezen az útvonalon közlekedik majd.

A kétvégű kompot úgy tervezték, hogy két hídja van, amelynek részben az az előnye, hogy nem kell megfordulnia a kikötőkben, ezzel pedig 7 perc utazási idő és 1 tonna üzemanyag takarítható meg.

A P&O Pioneer 1500 utas és 700 jármű szállítására alkalmas, a hajón éttermek, bárok, edzőtermek, pihenő- és szórakozóhelyek, valamint a gyerekeknek kialakított rész is van. (MTI)

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo