Taxisrendelet: több idő az átállásra

Módosította a Fővárosi Közgyűlés az áprilisban elfogadott, de csak szeptembertől hatályos taxirendeletet: egyebek mellett enyhült a gépjárművek korhatári megkötésére vonatkozó szabályozás.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Több idő marad az átállásra - Kép: MTI, Fotó: Honécy Barnabás

A közgyűlés által megszavazott előterjesztés szerint azokra, akiknek az április 18-ai kihirdetés napján volt engedélyük, 2014. január 15-éig nem vonatkoznak az autó korhatárára vonatkozó szabályok, január 16. és 2015. június 30. között pedig legfeljebb 15 éves autóval is taxizhatnának. A rendeletben szereplő 10 éves korhatári megkötést rájuk csak 2015. július elsejétől kell alkalmazni. Azok viszont, akiknek a rendelet kihirdetésének napján nem volt érvényes taxiengedélyük, csak 10 évnél fiatalabb autóval kezdhetnek taxizni.

A járművek teljesítményére, környezetvédelmi besorolására, csomagtartóméretére vonatkozó rendelkezéseket szintén csak 2015. július elsejével kell alkalmazni azok esetében, akiknek április 18-án, a kihirdetés napján volt taxiengedélyük. Változik a szabadjelzők kinézete és a megvilágítása is, hogy egyértelmű legyen a taxi foglaltsága. Emellett a kombi és az egyterű járműveknél a csomagtér számításának eltérő módja miatt 390 literes minimális méretet határoznak meg az eredeti 430 liter helyett. Ezeken kívül technikai jellegű módosításokat is tartalmaz az elfogadott előterjesztés, ezek a matricákon lévő betű színére, egyes matricák méretére, valamint a tarifatáblázatra vonatkoznak.

„Hosszas egyeztetések során alakult ki ez a tervezet” – mondta a Piac&Profitnak Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, aki szerint az új tervezet a alapvetően a többségi érdekeket szolgálja. Hogy milyen előnyökkel járhat az új rendelet a szakember szerint, arról itt olvashat.

Sárgák lesznek
A rendeletfoglalkozik az autók külsejével is. E szerint az autók alapszíne sárga lesz, az ablakok alatt a két ajtó szélességében sárga-fekete pepita sáv fut végig, a kötelezően megjelenítendő információkat (engedélyszám, díjszabás, elfogadott bankkártyák logói, “Minősített budapesti taxi” felirat) a karosszérián fekete, az ablakokon fehér karakterekkel kell szerepeltetni. A taxitársaság logója, telefonszáma csak az első ajtókon helyezhető el. A szabadjelzőnek borostyánsárga alapon fekete betűvel kell tartalmaznia a taxi kiírást, előre fehér, hátulra borostyán sárga LED-es megvilágítást kell alkalmazni. A járművekben a dohányzást tiltja a rendelettervezet, és kötelezően előírja a bankkártyás fizetés biztosítását, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet elhelyezni.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo