Bárki, aki valaha is vásárolt már online karácsonyi ajándékot, jól tudja, hogy ha egyszer beköszönt a ‘szezon’, akkor a fogyasztók a legjobb ajánlatokért szinte rávetik magukat az online kiskerek kínálatára – írja a Marketing Döntések blog. Ezen ajánlatok tipikusan azt az opciót teszik lehetővé, hogy választhassunk akár a gyors, akár az ingyenes kiszállítás között – ugyanakkor mindkét lehetőség tartogat távlati előnyöket és hátrányokat, melyeket nem árt megfontolni.
Ingyenes kiszállítás
A cégtulajdonosok számára, az ingyenes kiszállítás növelheti a költségeket, melyek túlsúlyba kerülhetnek a megnövekedett értékesítésből fakadó haszonnal szemben. Ebből adódóan fontos stratégiában gondolkozni, vagyis hogy hogyan valósítjuk meg ingyenes kiszállításon alapuló irányelveinket. Rengeteg vállalkozás meghatároz egy minimum vásárlási összeget, hogy ezáltal is feljogosítsa vásárlóit az ingyenes kiszállításra. Ez garantálja számukra, hogy végül egy adott mennyiségű árut vásárolhatnak meg, ezzel is egyensúlyba hozva az elveszett bevételt, vagyis fedezve mindezt a szállítás díjával.
Más cégvezetők arra használják az ingyenes kiszállítást, hogy lehetővé tegyenek egy ún. korlátozott idejű ösztönzést. Megfontolás tárgya lehet egy Hálaadás és Karácsony napja közötti ingyenes kiszállítás, csak hogy az üzlet megkapja mindazt a reflektorfényt, melyekkel ügyfeleket lehet elcsalni a versenytársaktól. Mindegy, milyen taktikát választunk, a lényeg, hogy legyen egy tervünk. Gyűjtsünk adatokat, majd analizáljuk az ingyenes kiszállítás hatását – különös tekintettel a jövőbeli értékesítési kampányainkra.
Gyors kiszállítás
Van úgy, hogy a vásárlók a lehelő legrövidebb átfutási idővel akarják megrendelni a kívánt terméket. Mindannyiunknak van legalább egy olyan ismerőse, aki a legutolsó pillanatra hagyja a karácsonyi bevásárlást és így azon nyomban szüksége lenne a megrendelt termékre.
Másrészről van úgy, hogy egy irodavezető nagy valószínűséggel épp akkor fogy ki irodai festékpatronból és sebtében kell újra feltöltenie a készleteit. Vagyis már a rákövetkező napra szüksége van a megrendelt termékekre, hogy ismét tudjanak dokumentumokat nyomtatni egy fontos találkozóra.
Ha a szállítási költséget a vásárlóra terheljük, módot kell találni arra, hogy megmutassuk: a plusz költség, melyet ki kell fizetniük, egyenlő arányban van a viszonzott szolgáltatás mértékével. Az ember bizonyára arról is meg akar győződni, hogy mindezt a vásárlókkal sikerült teljes egészében megértetni: az adott termék(ek) árán kívül bizony lesz plusz költség.
Több vállalkozás úgy van vele, hogy mindkettőt felajánlja: az ingyenes és a gyors kiszállítás lehetőségét. Tehát, ha sikerült elhatározni magunkat, hogy mindez a vállalkozás számára a lehető legjobb és előnyösebb út, azt is meg kell fontolni, hogy most akkor ez pusztán egy limitált ideig tartó ajánlat, vagy a potenciális vásárlóknak szóló, promócióval párosított ösztönzés.