A Getronix nyerte az e-útdíj tendert

A megtett úttal arányos elektronikus díjszedési (e-útdíj) rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a legjobb ajánlatot – közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. A Getronics nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalja a feladat elvégzését. A szerződéskötés időpontja várhatóan december 27. Az e-útdíj rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szeptember végén hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer hazai kiépítésére. A társaság az erre jelentkező cégek, illetve konzorciumok közül - a részvételi felhívásban megfogalmazott feltételeket figyelembe véve - november elején négyet kért fel ajánlattételre.

Műholdas nyomkövetés lesz

E-útdíj, de hogyan?
Az új, személyre szabott rendszer az európai tapasztalatok alapján kétféle technológiai megoldással történhet: a ma még elterjedtebb utakra telepített mikrohullámú jeladókat hordozó elektronikus kapukkal, vagy az Európai Unió ajánlása szerint a jövőt jelentő GPS technológiával.
Az indulókkal folytatott kétfordulós tárgyalássorozatot követően a Getronics Magyarország Kft. végső ajánlata tartalmazta a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást. A nyertes pályázó 34,89 milliárd forintért vállalta a rendszer teljes körű megvalósítását, amely technológiai megoldását tekintve a műholdas nyomkövetésre (GNSS/GPS) fog épülni.

A részletes tervek kidolgozását követően a rendszer kiépítése már kora tavasszal megkezdődik. A tervezett menetrend szerint a megvalósítás mérföldkövének számít a felhasználók (vagyis a fuvarozók) jövő év májusában induló előregisztrációja is, az új ügyfélszolgálati irodák és értékesítő pontok megnyitása, valamint a tesztüzem június eleji startja. A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.

Nincs ismert akadálya a zárásnak

Az autópálya-kezelő közleménye szerint az eljárás fontos  fejleménye volt, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) december 13-án hozott határozatában elutasította az ajánlattevők között szereplő osztrák Kapsch Trafficom AG és a Kapsch Telematic Services Telematikai Szolgáltató közös jogorvoslati kérelmét. A két cég ebben amellett érvelt, hogy a szintén induló China International Telecommunication Construction Corporation részvételi jelentkezése érvénytelen volt.

Korábban a CAMPO Consulting Hungaria Zrt. és a szlovák Towercom Infrastructure is jogorvoslati kérelemmel fordult a KDB-hez, de a testület ezek egyikét sem találta megalapozottnak, így jelenleg nincs ismert akadálya az eljárás sikeres lezárásának az Állami Autópálya Kezelő Zrt. közleménye szerint.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo