Jönnek a sárgább és drágább taxik

Elfogadta az új fővárosi taxirendeletet a Fővárosi Közgyűlés. Lesz hatósági ár, az autóknak pedig egységes megjelenést és bankkártyás fizetési lehetőséget is előírnak 2013. szeptember elsejétől.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:sxc

A közgyűlés keddi rendkívüli ülésén 19 igen, 2 nem és 10 tartózkodás mellett elfogadott rendelet szerint bevezetik a rögzített hatósági árat 450 forintos alapdíjjal, 280 forintos kilométerdíjjal és 70 forintos percdíjjal - írja az MTI.

E jogszabály szerint a gépjárművek legfeljebb 10 évesek lehetnek, tengelytávjuknak legalább 2550 milliméternek, csomagterüknek 430 literesnek, motoruknak pedig 55 kilowatt teljesítményűnek kell lenniük, és teljesíteniük kell az Euro IV-es, 2018-tól pedig az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási normát.

A rendelet 2013. szeptember elsején lép hatályba. Akinek a rendelet kihirdetésekor működő taxija nem felel meg a rendeletben előírt egyes műszaki paramétereknek, az 2015. július 1-jéig használhatja a taxiját éves vizsgáztatás mellett, de 2014. szeptember elsejétől csak 10 évnél fiatalabb járművek közlekedhetnek, és sárga alapszínűnek kell lenniük.

2013. szeptember 1-től hatályos az új szabályozás
További előírás, hogy minden taxin azonos utastájékoztató matricáknak, illetve szabadjelzőnek kell lennie, március 15. és október 15. között működőképes légkondicionáló berendezéssel kell rendelkeznie, október 15. és március 15. között pedig kötelező lesz a téli gumi használata. Minden taxiban dohányzási tilalom lesz, és kötelezővé válik a bankkártyás fizetés lehetővé tétele. A fuvarszervezőkkel szemben pénzügyi alkalmassági feltételeket támasztanak, logójukat a járművekre meghatározott helyen ragaszthatják fel.

Tarlós István főpolgármester a vitában azt mondta, halaszthatatlannak tűnő problémát kell megoldani, és tudható volt, hogy ha egyszer hozzányúlnak a rendelethez, akkor érdekellentétek, feszültségek lesznek. Hangsúlyozta, hogy csaknem két év alatt több mint negyven egyeztetést tartottak, és senkinek nem akarnak kedvezni senki kárára. A fővárosnak egy célja van: a legjobb szándékkel megoldani a problémát.

„Hosszas egyeztetések során alakult ki ez a tervezet” – mondta a Piac&Profitnak Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, aki szerint az új tervezet a alapvetően a többségi érdekeket szolgálja. Hogy milyen előnyökkel járhat az új rendelet a szakember szerint, arról itt olvashat.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo